Zero skrev:
Tänkte köpa lite gräsklippardelar privat fån England om det inte blir för dyrt med frakten?
Det blir en låda som är ungefär stor som en SJ pall (0,8 x 1,2 m) och lite högre än 2 pallar. Vikt 55-60 kilo.
Var kan man hitta lägsta fraktpriserna?
enklast är väl att fråga säljaren
 
Säljaren vet inte. Det är därför jag frågar här.
Tänkte att här kanske det finns erfarenhet? :)
 
FedEx World Economy går på ungefär £100.00 för 120x80x30cm @ 60KG.

Om det går att skicka som två kolli kan det vara en mer prisvärd lösning, då man med DHL slipper undan med ungefär £50.00. Beror dock på vikt/storleks fördelningen man kan uppnå.
 
Tack för det! £100 var rätt mycket. Men det är ju inget brev direkt.

Den här gräsklippare klippdäcket väger ca 30 kilo utan emballage (vägt med gammal badrumsvåg).
Men emballage saknas, måste ordna något.
Vet inte vad de kan ha i England som kan vara lämpligt? Den ev. säljaren verkar tveka en del.
 
Happ nu fick man pinnen ur att beställa en Bosch gts 10 och fräsen gmf 1400.
Skulle hamna på 9400 inkl frakt.
Bara hoppas det blir frakten går smärtfritt nu.
Skönt med lite presenter nu när semestern är slut om en vecka. :)

Btw fick en son på semestern. :D Grabben behöver ju nåt att såga på. hehe :p
 
Bossekaka skrev:
Happ nu fick man pinnen ur att beställa en Bosch gts 10 och fräsen gmf 1400.
Skulle hamna på 9400 inkl frakt.
Bara hoppas det blir frakten går smärtfritt nu.
Skönt med lite presenter nu när semestern är slut om en vecka. :)

Btw fick en son på semestern. :D Grabben behöver ju nåt att såga på. hehe :p
Antar du döpte grabben till Axminster

Grattis 3 ggr omd^_^b
 
Zero skrev:
Tänkte köpa lite gräsklippardelar privat fån England om det inte blir för dyrt med frakten?
Det blir en låda som är ungefär stor som en SJ pall (0,8 x 1,2 m) och lite högre än 2 pallar. Vikt 55-60 kilo.
Var kan man hitta lägsta fraktpriserna?
fraktjakt.nu har jag hört - aldrig testat själv
 
En fråga till er som beställt GTS 10 från Axminster den senaste tiden, är det den nya modellen med ny motor och överlastskydd?
Och är det mm skala på anslaget eller kör de med tum?

Fingret ligger på beställningsknappen och bara väntar :)
 
klenodder skrev:
En fråga till er som beställt GTS 10 från Axminster den senaste tiden, är det den nya modellen med ny motor och överlastskydd?
Och är det mm skala på anslaget eller kör de med tum?

Fingret ligger på beställningsknappen och bara väntar :)
Har dom inte höjt priset nu?? Nya modellen?
Frågan är relevant
 
Jag frågade Axminster förra veckan och fick då det något luddiga svaret "As far as we are concerned, Bosch are still developing the GTS 10 and are not expected to release the new version until mid 2011."
 
Sedan några veckor tillbaka syns inte frakten i varukorgen hos Axminster trots att jag är inloggad.

Nån mer med samma fenomen?
 
Fick hem min från lawson i veckan och jag frågade om uppdaterad version när jag beställde, men fick till svar att dom hade inget större lager på maskiner,då dom beställde direkt från bosch så fick man alltid den senaste,
Jag har då inte hittat nåt motorskydd iaf, mer än säkringen i stickproppen. Går ju annars ganska lätt att installera ett motorskydd om man vill ha det.

Annars är det bara mjukstart vad jag har märkt.

Det är millimeter skala.
 
Fick min GTS 10 idag från Axminster - MM Skala, verkar inte finnas motorskydd.

Vad gäller frakten så syns inte den på axminster om man beställer större saker som just GTS10'an. Lägg beställningen och dom mailar gällande frakkostnad.

(Min frakt landade på 180pund för GTS10+1 stativ samt lite annat smått och gott) :S
 
Försökte gå in på deras sida idag men den verkar inte riktigt kry. Nån som vet hur de står till med dem? Har aldrig beställt därifrån, däremot från PS-tools när de var igång

http://www.southwesttools.co.uk/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.