Tack alla för en trevlig och mycket underhållande dag. Och speciellt tack till Masses som tog sig tid att dokumentera lite med några fina bilder. Tyvärr fastnade även jag på bilderna.

Jag gör gärna om detta vilken dag i veckan som helst.

Appropå slagskruvdragare vs. skruvdragare var jag tvungen att testa igen. Drog som tidigare in Essves Cutters 6*100 i ett sjukt hårt exotiskt träslag och dewalten fixade cirka 20-25mm medans Festool drog och drog och drog skruven helt i botten...:S jag fattar inget!?!
 
historien om c12an och slagskruvdragaren var så märklig att den förtjänar en egen tråd, jag startar en i verktygsforumet.
 
Jag hittar den inte.
 
Bor mellan Lund och Malmö och är intresserad om det blir en fortsättning i detta ämne! :)

/R
 
Neeeeeejjjjjj, varför just den 25:e! :S

/R
 
RogerC skrev:
Neeeeeejjjjjj, varför just den 25:e! :S

/R
Det kommer fler tillfällen (både öl och snickeri), jag lovar:)
 
Hej, är intresserad av möbelsnickeri och hittade den här tråden.Träffas ni fortfarande och snickrar nåt?
 
Är det fortfarande någon som är aktiv med snickeriföreningen?
Har börjat leta efter någon lämplig kurs eller liknande där jag kan få lite tips och ideer till framtida möbelprojekt. Har en hyffsat välutrustad verktygspark men behöver lite jälp på traven för att lära mig mer.
Någon som fortfarande snickar och håller till i närheten av lund?
 
Jag är fortfarande intresserad och snickrar lite på egen hand i ett lånat garage. Har gjort en hallbänk senast. Jättekul och den används varje dag. Lite av det mera robusta slaget och skulle gärna bli skickligare på att snickra fint.


Vi får väl se vad som händer nu när du slängt ut frågan.
 
Vi brukar träffas över en öl eller två och snacka verktyg och snickeri och liknande, och det brukar vara riktigt trevligt. Men att träffas och göra något praktiskt tillsammans visar sig vara svårare. Dels har alla olika intresse och smak om vad det är som ska göras, och sedan är det svårt att hitta lämpliga lokaler som kan användas så att flera kan jobba samtidigt. Sedan är det kunskapsnivåerna som skilljer sig så det kan vara svårt att hitta på något som tilltalar flera stycken. Men jag är iaf alltid sugen på att snickra och har oftast bara brist på fantasi och inspiration, så om någon är sugen så är jag alltid på!(y)
 
oki. Då får jag väl nöja mig med att sticka iväg till biblioteket och kolla in vad som finns på bokhyllan där och hoppas på att man kan lära sig själv=)
 
Hej! Jag undrar om någon har hittat en lokal där man skulle kunna komma förbi och snickra. Jag har redan tänkt ut vad jag vill göra och har kunskap/det som behövs. men hade gärna velat hitta en ordentlig lokal där det finns plats och kanske även lite bättre maskiner.
Ser att det var länge sen ni gjorde detta men tänkte chansa
//Paul
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.