magnuse74 skrev:
Ovan länkade forum är ett resultat till följd av husbygget i Anders67s länk (tyrfel). Husbyggaren i fråga blev nöjd i slutändan då Älvsbyhus tillmötesgått honom och åtgärdat de brister som uppkom vid entreprenaden.

/ Magnus
Har de även byggt om gavelspetsen så att panelen ligger i fas med resten av gaveln? De vägrade ju erkänna att det var ett fel?
 
magnuse74 skrev:
Ovan länkade forum är ett resultat till följd av husbygget i Anders67s länk (tyrfel). Husbyggaren i fråga blev nöjd i slutändan då Älvsbyhus tillmötesgått honom och åtgärdat de brister som uppkom vid entreprenaden.

/ Magnus
Det betyder att man bör skaffa en tråd med det egna bygget som referens? Ska rekka det min bekant. Det verkar att han redan har problem med bygget innan det påbörjades. Dock INTE Ädhus fel.
 
swebichon skrev:
Precis, man ska alltså satsa ett par miljoner på sin största affär i livet, och då löper man kanske 10% risk att bli fullständigt förtvivlad (och ruinerad). Frågan är bara vad sannolikheten för att man ska bli riktigt, riktigt nöjd ligger på (då man har med ÄH att göra).

Hur som helst, om man gillar spel och dobbel är kanske ÄH ändå rätt företag. Det ger liksom lite spänning i vardagen :p
Ja... när man berättar för bekanta om nybyggeplaner så får man alltid höra: Att ni vågar, hur vågar ni, ajajaj, har du inte sett på..., men tänk om.

Det är kommentarer man aldrig hör när man byter bil, köper en båt, ny tv osv.

/mrtux
 
Min bekant SKA ha egen tråd ang bygget av huset. Vad tycker ni. Ska han lägga in den här eller bara länka?
 
kamilenski skrev:
Min bekant SKA ha egen tråd ang bygget av huset. Vad tycker ni. Ska han lägga in den här eller bara länka?

Först så måste jag säga att TS har nog fått svar på frågan om han vågar bygga eller inte. Sedan om det är intressant att ha en tråd om ett Älvsbyhu bygge? Njae för vem är det interssant? Ur min synvinkel är det bara intressant ur ÄH synvnkel då det får gratisreklam om det skulle bli ett lyckat bygge.

Varför lägga in tråden här, för att kanske ytterligare stryka munder ett misslyckat bygge. Vem är intresserad av detta? Byggherren är nog mer intresserad av att få till ett bra hus utan problem.

Därför är min egna åsikt fortfarande att ÄH är bra och billiga med betoning påbilliga. Att jämföras med en Lada i bilvärlden. Men har man inte otur så är det ett billigt boende.

Men att bygga ÄH i områden där en snittvilla ligger på 5,5 miljoner eller över är ingen ide´ folk är inte dumma och du får vad du betalar för, inte mer.
 
T
Älvsbyhus har hamnat i svarta listan efter att ha vägrat följa Allmänna Reklamationsnämdens (ARN) beslut. Detta betyder att det enda alternativet vid eventuella problem med Älvsbyhus är att vända sig till tingsrätten med dyrbara advokatkostnader som följd. Såvitt jag vet finns det inget seriös företag som inte följer ARN:s beslut. Detta säger mycket om ett företags inställning gentemot kunden och rättsystemet. Alltså en mycket kraftig varning till alla som bygger eller tänker bygga genom Älvsbyhus.
 
Redigerat av moderator:
Alla hus är omgärdade av byggfusk och det är synd att hustillverkarna inte kan bygga rätt från början. Sen förstår jag inte varför Donald på ÄH rättar till de fel som de gjort, ska det vara så jobbigt. Det måste ju vara jobbigare att inte göra det.

Havsutsikt: Jag skulle jämföra ÄH med Volvo.
 
träskruven skrev:
Alla hus är omgärdade av byggfusk och det är synd att hustillverkarna inte kan bygga rätt från början. Sen förstår jag inte varför Donald på ÄH rättar till de fel som de gjort, ska det vara så jobbigt. Det måste ju vara jobbigare att inte göra det.

Havsutsikt: Jag skulle jämföra ÄH med Volvo.
Jag tycker Ähus är ok och är mycket bra som ingångshus. Men att jämföra med Volvo är lite för mycket. Enl mig äer det snarare så:

Ähus=Smålandsvillan = KIA / men med mycket sämre garantier
LB hus = Peugeot / bättre sevice
Götenehus = Volvo

Arkitektritade och i sten = Dyrare MB +++
 
Nä nu är ni ute o cyklar, man kan för fan inte jämföra hus med bilar.
 
imported_jo skrev:
Nä nu är ni ute o cyklar, man kan för fan inte jämföra hus med bilar.
Du har rätt. Men ibland måste man göra det.
 
imported_jo skrev:
Nä nu är ni ute o cyklar, man kan för fan inte jämföra hus med bilar.

Håller med, speciellt om man håller en dyrare mercedes som en bil med bra kvalitet.... Mercedes uppför sig på samma sätt som ÄH dvs tar inte ansvar för fel och brister på sina produkter....
 
Micke_vb skrev:
Håller med, speciellt om man håller en dyrare mercedes som en bil med bra kvalitet.... Mercedes uppför sig på samma sätt som ÄH dvs tar inte ansvar för fel och brister på sina produkter....
Driver du med oss ???
 
Jag har en Mercedes. När det blev fel på den, tror ni återförsäljaren vägrade prata med mig och hänvisade till sin jurist för all framtida korrespondens?

Knappast.

Återförsäljaren fixade felet. Bjöd på kaffe. Och önskade mig välkommen åter.

Det är skillnad på att köpa bil och hus.
 
Varför skulle jag driva med er... Mercedes är rent generellt bland de sämsta bilfabrikaten på att ta hand om kunder som drabbas av problem som är tillverkarrelaterat.... Ta deras rostskador som bara ett av många ex... Förmodligen kan det vara skillnad på om man har ett enklare fel som den lokale åf'n tar på sitt goodwill konto mot om man ska kopplar in den stora draken som ska åtgärda fel för miljoner....

Tar man en bra åf som ex med mercedes så måste man ta en bra säljagent för ÄH.. du vet äpplen och päron...

Diskutera inte emot detta nu för det är så det är och kommer att vara med vissa fabrikanter av bilar, vi återgår till tråden nu...
 
Det skulle betyda att bra säljare och bra bygglag är det viktigaste om man bygger Ähus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.