Fick samma mailsvar som Jachri men fick 15 dagars extra tid att betala.
Hittade även denna sida: www.hempriser.info tycker den ser väldigt lik ut bostadsnet.info
 
jag bli lite nyfiken. Hur har det här gått till? Har ni överhuvudtaget inte varit inne på ngn. värderings-sida?

Eller har de kapat SBABs sida?

Om ni har varit inne på SBAB sidan men sedan fått faktura från ett helt annat företag så skulle jag nog blanda in SBAB också. De borde ha ett intresse att inte förknippas med detta svindleri. Och har säkert lite mera krut när det gäller att få fart på polisens bedrägerirotel.
 
tobbe72 skrev:
Fick åxo ett mail från dem idag på ngn värderingar jag tydligen beställt,ingen faktura ännu dock.
Jajjamän idag damp den ner 499:- vill fanskapet ha för lite glättigt papper med div. stavfel,skall bestridas omg.
 
hempularen skrev:
jag bli lite nyfiken. Hur har det här gått till? Har ni överhuvudtaget inte varit inne på ngn. värderings-sida?

Eller har de kapat SBABs sida?

Om ni har varit inne på SBAB sidan men sedan fått faktura från ett helt annat företag så skulle jag nog blanda in SBAB också. De borde ha ett intresse att inte förknippas med detta svindleri. Och har säkert lite mera krut när det gäller att få fart på polisens bedrägerirotel.
Jag har inte varit inne på deras sida, det är jag helt säker på. Däremot har jag varit inne på SBAB's sida ett flertal gånger, men inte så nyligen att jag sammankopplar det med bostadsnet.info

Jag har nu dessutom fått ytterligare 1 värdering från samma "företag", låg i brevlåda när jag kom hem tillsammans med ytterligare en faktura på 499 SEK.
Lär jag inte betala heller. På ett sätt känns det skönt att det är fler som har fått samma sak som jag, så man inte är helt ensam.
 
Bestrid (utan att signera ngt.) och polisanmäl.
 
jachri! Ärligt talat, ytterliggare en faktura! har du polisanmält och kontaktat konsumentverket?
 
hempularen skrev:
jag bli lite nyfiken. Hur har det här gått till? Har ni överhuvudtaget inte varit inne på ngn. värderings-sida?

Eller har de kapat SBABs sida?

Om ni har varit inne på SBAB sidan men sedan fått faktura från ett helt annat företag så skulle jag nog blanda in SBAB också. De borde ha ett intresse att inte förknippas med detta svindleri. Och har säkert lite mera krut när det gäller att få fart på polisens bedrägerirotel.
Min man har varit inne på sbab:s hemsida.
 
Petraj74 skrev:
jachri! Ärligt talat, ytterliggare en faktura! har du polisanmält och kontaktat konsumentverket?
Svar ja. Och mailat dom att jag bestrider. Hoppas jag (och ni andra) slipper få fler fakturor nu...
 
hempularen skrev:
jag bli lite nyfiken. Hur har det här gått till? Har ni överhuvudtaget inte varit inne på ngn. värderings-sida?
Bluffmakarna har registrerat felskrivningar på sbab.se
 
Jag skulle föreslå att ni som drabbats tar kontakt med SBAB, skriv brev till VD!

SBAB är visserligen knappast formellt ansvariga för det som hänt, men det är deras reklamkampanj som lockat er till bedragarna.

OM SBAB sköter det här snyggt så bör de låta sina jurister ta hand om era ärenden på SBABs bekostnad. SBAB har helt andra muskler att ta till mot bedragarna.
 
Hej

Min morsa som är 94 år fick ett stort kuvert idag avsänt i Baltikum angående värdering av huset. Tre stora ark med konstig text och en uppmaning att betala 499:- till BG i Nordea i Finland. Dröjsmålsränta efter några dagar.

Tilläggas kan att hon inte äger någon dator och aldrig någongång gjort. Själv har jag aldrig varit på någon sådan sida, inte ens på SBAB.

Hon blev bekymrad men är inte lättlurad.
 
hempularen skrev:
Jag skulle föreslå att ni som drabbats tar kontakt med SBAB, skriv brev till VD!

SBAB är visserligen knappast formellt ansvariga för det som hänt, men det är deras reklamkampanj som lockat er till bedragarna.

OM SBAB sköter det här snyggt så bör de låta sina jurister ta hand om era ärenden på SBABs bekostnad. SBAB har helt andra muskler att ta till mot bedragarna.
Precis som du skriver hade min man hört på radion om SBAB:s reklam!
Man kommer även till bluffmakarnas hemsida om man råkar skriva www .sbab-se
 
Det har ju tydligen stått mycket i tidningarna i skåne om denna bluff. Funder på att kontatkta tidningar här. jag bor i Västra götaland.
 
Petraj74 skrev:
Det har ju tydligen stått mycket i tidningarna i skåne om denna bluff. Funder på att kontatkta tidningar här. jag bor i Västra götaland.
Samma här, själv bor jag i Göteborg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.