Även om man tidigare har läst rykten här på forumet om LB-hus nya tillskott till Classic serien, är det först idag det har kommit upp på LB-hus hemsida: http://www.lbhus.se/vara-hus.php?house=793&hpage=info

Vi är själva i ett tidigt stadium av att bygga-hus, och jag tycker helt klart att detta är det mest intressanta just nu, om man ser till vad man får för pengarna. Enligt prislistan ligger ett Classic 140 (där ryggåstak är standard) i Göteborgsområdet på 1 990 000 kr. Skall träffa LB-hus på söndag...
 
Vi bygger ett Classic 135 och är än så länge nöjda...
Perfekt planlösning på huset ju, har det där 4:e sovrummet som vi saknar.
Inte min smak utvändigt dock, tycker inte det var snyggt med de fönstrena som var i köket (framsidan), men det går ju att ändra på.
 
Gillar också planlösningen, och det där extra sovrummet jämfört med 135:an. Jag undrar vad tillägget med tak över uteplats på baksidan kostar?
 
Tjena.
Instämmer med första talaren, klart intressantast just nu. Dessutom blir det billigare än ett förlängt 135 som nästan är ett måste om man behöver det extra sovrummet.
Vad sa säljaren? Vi ska också träffa en i morgon nämligen... :)
 
Jag hade klart större förväntningar, tyvär. Jag hade gärna sett att man kunde slå ihop 2 sovrum till ett större, men då mister man "föräldrartoaletten".
Vi har inte behov av 4 sovrum, men 3 och bara liiiite större hade varit kanon.
 
Det är bara att pynta upp 25 000 i startkostnad, sen kan du flytta väggarna borta i "ungdomsdelen" hur du vill. Jag har sett en 135:a där man ändrat om nästan varenda innervägg, flyttat tvättstugan tvärs igenom huset, lagt köket där tvättstugan var tidigare så det finns egentligen inga begränsningar vad du kan göra med de icke bärande innerväggarna....
 
Träffade som sagt LB hus igår. Ryggåstak är standard i 140, och kostar 36' till 135 vilket gör att det endast blir ca 60' skillnad om man vill ha det tillvalet (och det vill man ju). Det verkar inte finnas något bestämt pris för en takförlängning över altanen ännu, men säljaren på LB hus uppskattade kostnaden till ca 100' baserat på vad motsvarande tillägg kostar till andra hus i optimal-serien.

Priset på under 2 miljoner är ett intropris, och kommer förmodligen höjas längre fram.

x3ro: Vad hade du högre förväntningar på? Huset är ju endast 5m2 större än 135:an, svårt att trolla fram massa exta utrymme.:) Dessutom kan du ju (som Henrik säger) betala 25' och sedan flytta runt nästan precis som du vill.

Precis som Elmattes är vi inte superförtjusta i de 4 smala fönstena som sitter på kökssidan, men dessa går att byta ut, och kostar enligt säljaren "några tusen" då man tar bort 4st fönster och ersätter med 2st av större modell.
 
Viding skrev:
x3ro: Vad hade du högre förväntningar på? Huset är ju endast 5m2 större än 135:an, svårt att trolla fram massa exta utrymme.:) Dessutom kan du ju (som Henrik säger) betala 25' och sedan flytta runt nästan precis som du vill.

Precis som Elmattes är vi inte superförtjusta i de 4 smala fönstena som sitter på kökssidan, men dessa går att byta ut, och kostar enligt säljaren "några tusen" då man tar bort 4st fönster och ersätter med 2st av större modell.

Det handlade inte om att huset på något sätt var dåligt, det var bara inte vad jag personligen hoppats på :)
Det passar sig ju utmärkt om man har 3 barn, eller vill ha ett extra-rum till vad-som-helst-rum.
Men i vårt fall så räcker det med 2 barnrum, allrummet men däremot skulle vi gärna se att vi kunder prioritera ett större vardagsrum/sovrum.
Planlösningen gör ju dessvärre att det inte går att ändra storleken på något av dessa.
I sådana fall måste man verkligen helt och håller också flytta WC och genast ge sig på rätt stora förändringar.
Vi går nog på ett 135 istället, utan ändringar :)
Var och kollade på ett förra helgen och vi trodde att det skulle kännas betydligt mindre än det var så vi blev klart positivt överraskade.
 
Ok, ja det är tur att inte alla tycker exakt likadant, tänk vad tråkigt det skulle vara...:)

vi är bara 2 personer och tycker det är skönt att ha 4 sovrum och tycker att det classic 135 vi var och tittade på kändes mindre än vi trodde det skulle göra...:) smaken är bevisligen olika. Kul ändå att ni också fastnat för LB-hus, pratade med myresjö i helgen och motsvarande storlek/standard kostar ca 400 000 mer hos dem.
 
Viding skrev:
Även om man tidigare har läst rykten här på forumet om LB-hus nya tillskott till Classic serien, är det först idag det har kommit upp på LB-hus hemsida: [länk]

Vi är själva i ett tidigt stadium av att bygga-hus, och jag tycker helt klart att detta är det mest intressanta just nu, om man ser till vad man får för pengarna. Enligt prislistan ligger ett Classic 140 (där ryggåstak är standard) i Göteborgsområdet på 1 990 000 kr. Skall träffa LB-hus på söndag...
Intressant hus. Vi var inne ett tag på Classic 135 men när vi fick se det på plats liknade det en fabrik med kopplat dubbelgarage. Vi valde istället Trend Valm från Eksjöhus och är nöjd än så länge, flyttar in i april.

Hade Classic 140 funnits tidigare hade det nog varit ett alternativ.

Någon som fått pris på Classic 140?
 
FieroGT skrev:
Någon som fått pris på Classic 140?
Bara muntligt av min säljare...strax under 2 miljoner i Gbg, alltså 1 995 000 typ.
 
Hade Classic 140 kommit för några månader sen så hade vi nog köpt det.
 
Väldigt fint hus och jag gillar speciellt ryggåstaket som går genom både kök och vardagsrum. Om huset funnits för 6mån sedan hade det konkurrerat med Classic 135 som vi skrev kontrakt på. Classic 140 kan nog bli en riktig storsäljare för LB d^_^b

Det jag inte gillar med Classic 140 jämfört med 135 är främst att master bed room ligger på andra sidan huset jämfört med övriga sovrum. Jag gillar att ha samtliga sovrum i en del av huset (blir typ en "privat" del) och sen kök och vardagsrum i den "allmänna" delen. Sen verkar allrummet lite väl litet, och det saknas garderob i entrén (fast å andra sidan är den dubbelt så stor ytmässigt).
 
Redigerat:
Tjena!

Någon som vet när de första Classic 140 står klara så man kan kika in i ett?
 
yamahafj skrev:
Tjena!

Någon som vet när de första Classic 140 står klara så man kan kika in i ett?
Jag tror att det dröjer till nästa år innan du hittar något hus klart. Det första såldes i januari och det tar ungefär ett år från kontrakt till slutbesiktning hos LB-hus enligt egen erfarenhet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.