A. Nygren skrev:
Jag beställde ett w0819 nyss, dock utan lyxpaket & ozonrengöring. Tyckte inte det behövdes då vi har trådlösa telefoner & en sjuhe*****s stereo i biorummet :D
Leveranstid, "någon gång under sommaren" vilket passar "sådär" eftersom huset inte är klart förrens i slutet av September. Däremot skulle jag gärna ha det levererat till byggplatsen när det finns snickare där som kan ta emot det, så slipper jag bära in det själv :)
Jo jag citerar mig själv! ;)
Beställde som sagt var badkaret i April, leverans i Augusti :surprised: fick jag höra för en vecka sedan! Skapligt lång tid.
 
Kapten_zanden
Plockar upp tråden igen...

Har inte läst ingående eftersom det är så många inlägg men såg att någon touchat frågan tidigare. Vill dock veta lite mer ingående.

Produkterna som säljs av Importlagret och BT Trading tillverkas i China har jag förstått.
Men varifrån köper de svenska företagen dem ifrån? Köper de karen direkt från den fabrik som tillverkar dem eller finns det någa mellanhänder? Vad heter fabrikerna som tillverkar karen?
Hur mycket kan de köpa karen för i China, alltså hur mycket tjänar dem på att sälja dem här i Sverige?

Är grymt intresserad av en Ångbastu ocg ett utomhus SPA hos BT Trading...


Hoppas att någon vet och kan svara...
 
Jag tror dom importerar irekt från fabriken.
& dom ger nog inte mycke för karen, då dom själva ska stå för frakt + alla garantier i 3 år.
Gissnings vis så tjänar dom storkovan, annars skulle dom nog inte sälja grejorna!

men vad bryr jag mig om det, bara jag tycker pridukten är värd det pris jag betalar så är jag nöjd, ovasett om den som säljer produkten gör en +-0 affär eler tjänar massor.
 
CarMan skrev:
Jag tror dom importerar irekt från fabriken.
& dom ger nog inte mycke för karen, då dom själva ska stå för frakt + alla garantier i 3 år.
Gissnings vis så tjänar dom storkovan, annars skulle dom nog inte sälja grejorna!

men vad bryr jag mig om det, bara jag tycker pridukten är värd det pris jag betalar så är jag nöjd, ovasett om den som säljer produkten gör en +-0 affär eler tjänar massor.
"Word!" ;)
 

Nitram skrev:
Halloj!

Jag har dock en kompis som jobbar för dem och de säljer ungefär två sjöconteinrar i veckan med bubbelbadkar och diverse andra badrumsartiklar så det lär ju finnas en hel del kunder där ute med erfarenhet av badkaren så snoka vidare lite, missnöjda kunder brukar ju göra lite väsen av sig.
Efter 366 inlägg med massor av info om kvalite mm, så vill jag le en smula hehe. ;D
 
CarMan skrev:
Jag tror dom importerar irekt från fabriken.
& dom ger nog inte mycke för karen, då dom själva ska stå för frakt + alla garantier i 3 år.
Gissnings vis så tjänar dom storkovan, annars skulle dom nog inte sälja grejorna!

men vad bryr jag mig om det, bara jag tycker pridukten är värd det pris jag betalar så är jag nöjd, ovasett om den som säljer produkten gör en +-0 affär eler tjänar massor.

Om man letar lite här så hittar man att de köps direkt från fabrik, även vilken fabrik det är och deras hemsida. Jag har för mig att karen kostade en 3-4000 för leverantören, det står oxå här någonstans. Men som sagt var man får leta lite. Jag har läst alla inlägg här men orkar inte repetera. :p
 
Hej,
jag jobbar som återförsäljare av ATV (fyrhjulingar) och av nån anledning går SPA och ATV hand i hand :-?

Asiengrossisten, importlagret m.fl. har även ATV, Mc och moped.
Jag är inte importör utan ÅF men våra generalagenter har SPA.

Jag vill bara säga: Man får vad man betalar för!!! Så är det oftast och så även i detta fall.
Typiskt att försöka slingra sig ur garantiåtaganden som man enligt konsumentköplagen står under. Vår bankkontakt skulle på besök hos en av dessa men hittade knappt dit. Efter påpekande om detta svarar de att de inte vill bli funna, ha så lite kundkontakt som möjligt.

Detta är mina erfarenheter, men jag säljer ju inte SPA.
Har man tur så fungerar allt bra, får man problem (som händer även de bästa fabrikaten) kan det bli en mardröm.
 
Är det någon som vet hur många företag det finns runt om i Sverige som sysslar med sådan här direkt import och sedan säljer i Sverige ? Vad det gäller bubbelbad osv...
 
....
Funderade även på hur de går tillväga när de importerar karen?

Antar att de varit nere i Kina hos någon fabrik och tecknat kontrakt. Hur fungerar det sen när alltsammans ska skickas till Sverige?
De beställer x antal kar som ryms i en conteiner och sedan fixar fabriken nere i Kina så att denna conteiner kommer till en båt som går mot Sverige? Fungerar det så? Vad kan det kosta i frakt och får de betala ytterligare avgifter när varorna väl kommer till Sverige. Tullavgift skatter osv menar jag?

Har även kollat runt lite och det verkar nästan som om RoyalKing i Kina är bäst. Eller har jag fel?

Sen vad det gäller garantier. Någon sa att de själva står för det. Men jag menar om varan är trasig när den kommer fram (fabriksfel) måste väl varan gå att skicka tillbaka mot att fabriken betalar?
Eller måste importföretaget själva stå för den kostnaden?

Ni som vet... BERÄTTA!! Nyfiken som bara den :D :D :D
Vill verkligen veta allt om detta innan jag beställer, för beställa ska jag! Riktigt sugen på ett utomhus spa och en ångbastu.
 
De säljer badkkaren i Sverige och då gäller Svensk lag, tex konsumentköplagen.
 
Kineserna levererar gladeligen kar till den som vill ha, jag kan ringa idag och säga att jag vill ha X antal container, betala och sen ta emot dem.
Om det finns importörer redan i Sverige struntar de i. Därav dyker samma produkter upp under olika namn överallt.
Detta på gott och ont i min mening.
Jag som ÅF tycker inte om vad jag kallar för "containerföretag" som sysslar med samköp och liknande.
Det blir billigt men slår tillbaka i slutändan.
Det är bättre om det finns en organisation med Återförsäljare som slår på nån tusenlapp och sen står för garantier, delar och service.
Eftersom dessa företag slingrar sig runt konsumentköplagen tror jag att de är en övergående trend.
Det lockar dock många att göra lite snabba pengar. När företagen sen försvinner helt, DÅ blir det problem med delar o.s.v.

Vidare vill jag mena att det är svårt att göra affärer med Kina, när du öppnar dina containers är det inte alls säkert att du får vad du beställt. En bekant fick en container med fyrverkerier utan stubin!!!!!! Kineserna svarade " dom tog slut" :-/
Försök reklamera det!?

Mitt tips med viss erfrenhet av branschen är: Gå till folkpool, Silverstone eller en annan större importör med återförsäljare. Folkpool tar in Kina kar de har testat och kan stå för.
 
Hemmakatten
Nästan 400 inlägg och 60.000 lästa inlägg. Helt otroligt!! Dessutom för något som är rent skräp. :-/ >:(

Hur kan folk gå på detta? :surprised: :surprised:

Plastkar som ingen tycker fungerar bra, har problem med rening och ljud och finish. Ändå betalar många +10.000 kr för något som om två-tre år förmodligen är dags att slänga ut. För mig känns det som att många blir lurade.:-? :-?

Ett hus med ett "kina-kar" lär i framtiden inte öka i värde pga karet utan snarare tvärtom.

Sluta köp dessa eländiga badkar! Köp hellre ett gjutjärns- elller plåtbadkar i bra storlek. Mycket trevligare, bättre kvalitet och håller i längden!  :D :D
 
Hemmakatten skrev:
Nästan 400 inlägg och 60.000 lästa inlägg. Helt otroligt!! Dessutom för något som är rent skräp. :-/ >:(

Hur kan folk gå på detta? :surprised: :surprised:

Plastkar som ingen tycker fungerar bra, har problem med rening och ljud och finish. Ändå betalar många +10.000 kr för något som om två-tre år förmodligen är dags att slänga ut. För mig känns det som att många blir lurade.:-? :-?

Ett hus med ett "kina-kar" lär i framtiden inte öka i värde pga karet utan snarare tvärtom.

Sluta köp dessa eländiga badkar! Köp hellre ett gjutjärns- elller plåtbadkar i bra storlek. Mycket trevligare, bättre kvalitet och håller i längden!  :D :D
Du kunde inte mycke om badkar kan jag se.
om man köper ett välkänt bubbelkar för 30 000 eller mer så är även det i galsfiber (plast)
desutom så kan jag säga att mitt kina kar låte lägre än mina föreldrars kar som kostar det dubble.

men jag kan inte reglara lyset separat på mitt, det lyser alltid när masaken är igång. (det kan jag ta, då karet var nästan 20000 billigare än deras)
 
Håller med CarMan.
OM jag nu får kasta ut mitt kar om 3-4 år och köpa ett nytt för samma pris så har jag på 9-12 år gjort av med samma pengar som det skulle ha kostat mig att köpa ett badkar av från Typ SvenskaBadkar och då ändå inte fått ett kar som är så djupt som det vi nu fick. Vem vet om 3-4 år när detta ger upp (om det nu inte håller längre) så kanske jag vill ha en soffa där karet nu står.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.