pär h skrev:
Ni pratar om att man måste byta kontakt på el maskiner närman köper från uk
Min jet valsputs har en vanlig (svensk?) kontakt har ej byt
Man behöver inte alltid byta eller är min maskin skandinavisk/svensk anpassad?

Köpt hos axminster

Hur kommer det sig

Mvh Pär H

Så du har köpt en JET valsputs från Axminster? Nöjd med maskinen? Hur blev det med frakten? Den modell jag är ute efter väger över 100 kg och jag tvivlar på att det är "affär" med fraktkostnad att köpa den från UK, dessutom kanske dom vägrar skicka den pga storlek och vikt?
 
gruvberget du har ett medelande

Mvh Pär H
 
M
En återkoppling av min beställning hos Miles:

12/1 beställning

23/1 email förfrågan vad som pågår. Svar att en artikel saknas men paketet ska skickas utan denna den 25/1.

2/2 ringer jag två gånger då jag fortfarande inte har något paket. Båda gångerna ska de ringa tillbaka. Ingen ringer.

3/2 ringer igen och får besked att DPD har haft problem med paketet. De ger mig ett tracking nummer. Med detta nummer ser jag att DPD fått paketet den 2/2.

Paketet är nu på väg. Miles verkar ha dålig koll på vad som händer, åtminstonde när det inte går som det ska. Dessutom ger dom i mitt fall information vid förfrågan som inte verkar vara sann.

Lyckligtvis är vi redan försenade i vår flytt så skadan är inte så stor men attans vad trist det är när man väntar på "leksaker" och dom dessutom inte talar sanning.
 
Lawson har ju bra pris på Bosch krysslaser GLL2-50 med stativ och mottagare jag fick loss mitt kitt för 234£ ink VAT beställde även ett kit med GBH4-32 borrhammare och lite tillbehör för 334£ samt ett makita SDS borrkit 17£
Summa tutti 7055 SEK debiterat på kortet
Leveranstid ca 1 vecka
Snabbt och billigt tycker jag

EDIT: Såg att priset på GLL2-50 kitet nu är 234.95£ +VAT fortfarande bra, men jag hade nog tur som fick mitt för 199+VAT:)
 
Redigerat:
Ytterliggare en lyckad affär från Power Tools Pro genomförd. Vi gick som vanlig ihop ett gäng på jobbet och det blev en ganska maffig beställning.
60kg skruvdragare, borrmaskiner, diverse bodys , slipmaskiner mm kom hem idag. En överaskning var att jag efter lite påtryckning om hur det gick med min order fick trackingnummer och kunde följa paketen på vägen. Första gången jag fått det från PTP.

Rekordlåg frakt 52pund ink VAT. Genomförde denna gång beställningen via nätet och betalade direkt. David på PTP brukar helst se att man mailar in beställningen så att de får justera fraktpriset så det blir rätt från början (min erfarenhet).

/Mattias
 
Å fan, jag har fått den på hemsidan utsatta enhetsfrakten 44 puckar båda gångerna jag handlat där. Har tjatat till mig trackingnummer båda gångerna, men det har behövts just tjatas en del....
 
TOOLSTOP säljer ett kit med DF330D + TD090D i en snygg låda, för 1806 SEK landat och klart!
( dvs med moms & frakt )

De verkar vara det billigaste på just detta kit fn, eller?

Mitt kitt är på väg från England just nu!
 
Jag har också tänkt köpa det kittet. Verkar ju vara ett jävligt bra pris.
 
Har precis varit i kontakt med Nailfast.co.uk för att köpa mig en Senco Airfree 41:a för ca 2300 (istället för 9K hos verktygsproffsen). Är det någon som har gjort business med dem tidigare? De hade inga problem med att skicka till SWE iaf -väntar på offert inkl. frakt.
 
Hej!

Undrar om det är nån som haft kontakt eller beställt nåt från PTP nyligt?
Har mejlat dom i tre omgångar under två veckor men inte fått något svar...

//Ubbe
 
ubbe76 skrev:
Hej!

Undrar om det är nån som haft kontakt eller beställt nåt från PTP nyligt?
Har mejlat dom i tre omgångar under två veckor men inte fått något svar...

//Ubbe
Jag maila dom i måndags kväll på sales@powertoolsuk.co.uk ang fraktkostnad. Fick svar från info@powertoolsuk.co.uk tisdag morgon. Så dom lever i alla fall d^_^b

Beställde lite grejer från Lawson i tisdags men har inte hört nåt från dom. Maila i morse för att höra om det var på gång men har inte fått svar. Inget har dragits från mitt visa ännu.

Har nyligen gjort 2 beställningar från Toolstop och det har fungerat utmärkt. Snabba leveranser, har kunnat kvitta engelska momsen direkt då jag har ett företag och fick automatiskt kollinummer så man kunde följa ordern online. Gillar även att dom har lagerstatus på produkterna på sin hemsida. Även mailkontakten har fungerat bra.
 
Vill köpa ett Wolfcraft mastercut 800, vart hittar man bästa pris på ett sådant?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.