Micke64 skrev:
Om man kör upp på angränsande gräsmatta eller lindande. Har parkeringsbolaget rätt att lappa då? Det är ju utanför gatan s. a. s.
Det beror nog på vem som äger gräsmattan ;)
 
AndersMalmgren skrev:
min standardreplik om jag går förbi en lapplisa som är i färd att lappa en bil "Nu har du gjort en riktig samhällsinsats" om jag är på dåligt humör "skaffa ett riktigt jobb"
Säger du samma sak om P-vakten lappar den bil som ockuperar t.ex. din hyrda parkering ? ;)

Sådana kommentarer tillför inget mer än att du blottar dina svaga sidor.
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
T
Om det inte hade funnits parkeringsvakter så hade det varit kaos i städerna. Är det så svårt att fatta?
 
D09
Hemmakatten skrev:
Stort Grattis! Du är den enda jag känner till som lyckats med den bedriften. Läge att byta nick till 'Superman'.
Tackar 👍

Er förtjänst :)

Man kan se det som en samhällsnytta eftersom jag upplyste kommunen om förbättringsåtgärder

En riktigt medborgare 😇
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Klart det behövs, men man behöver inte gilla dem för det
 
De behövs men du gillar dem inte? Det måste vara Stockholmslogik :D
 
Jag gillar inte skatt heller men den behövs ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
D09 skrev:
Man kan se det som en samhällsnytta eftersom jag upplyste kommunen om förbättringsåtgärder

Grrrrr
 
Om skatten hade varit lite mer rimlig, och man hade fått det man förväntar sig kunna förvänta sig av den, hade jag nog gillat den....
 
D09
thomasx skrev:
Grrrrr
Förlåt 🙀

"VI" upplyste kommunen

Härryda kommun tackar dig Thomasx 😆😆
 
D09 skrev:
Förlåt 

"VI" upplyste kommunen

Härryda kommun tackar dig Thomasx 
Hrmph

;)
 
Micke64 skrev:
Om man kör upp på angränsande gräsmatta eller lindande. Har parkeringsbolaget rätt att lappa då? Det är ju utanför gatan s. a. s.
Brott mot terrängkörningslagen tror jag det räknas som. Står bilen på en gräsmatta så räknas den antagligen som "nerskräpning" också.

Sen får man som sagt var skilja på felparkeringsavgift (som utfärdas på uppdrag av kommunen om nån bryter mot lokala trafikföreskrifter gällande parkering) och kontrollavgift (som den som äger en parkering kan ta ut om man inte följer de regler som satts upp för parkeringen).
 
thomasx skrev:
Om skatten hade varit lite mer rimlig, och man hade fått det man förväntar sig kunna förvänta sig av den, hade jag nog gillat den....
true story. man blir sur när man ser hur mycke av sina surt förvärvade pengar trollas bort pga ineffektiv offentlig sektor.

men det är av andra anledningar ja inte gillar lapplisor. Många av dem har trist inställning på sitt jobb och människorna de träffar. har även svårt för poliser, dörrvakter och väktare av samma anledning.
 
T
AndersMalmgren skrev:
true story. man blir sur när man ser hur mycke av sina surt förvärvade pengar trollas bort pga ineffektiv offentlig sektor.

men det är av andra anledningar ja inte gillar lapplisor. Många av dem har trist inställning på sitt jobb och människorna de träffar. har även svårt för poliser, dörrvakter och väktare av samma anledning.
Hr du ett förflutet i AFA månne tro?:rolleyes:
 
Haha, nej så långt ska vi inte dra det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.