Regn kan det få komma hur mycket som helst av....Nu finns ett tak av bibliska mått uppsatt över huset. Första huset i Svedala de använder denna typ av ställning och täckning på. Har varit 5-6 gubbar här idag och jobbat 12 timmar med bara taket...

Fru Fridell...jag beklagar din förlust!

Är det någon som har en elmotorsåg som kan tänka sig att ta med hit? Det väsnas så fruktansvärt med en vanlig och luktar illa. Självklart står jag för de sönderkörda kedjorna!
Koben i mängder, starka armar och lite yxor och släggor är väl det som behövs i rivninsgrejs.

Ställ klockan nu pojkar och flickor. Klockan nio kör vi igång. Givet finns kaffe och smörgås färdigbredda att ta för sig av vid ankomst.

Det kommer att bli en dag att minnas hela livet, dagen då Byggahus blev till Rivahus. Vi är otroligt tacksamma för alla som kommer och lika tacksamma för er som inte kommer...tänk om 52 000 medlemmar skulle komma till lilla Viksberg för att riva ett hus...hemska tanke...:)

Foton kommer det att tas i mängder under dagen och förhoppningsvis är det någon som kan ladda upp dem. En gruppbild är ju given.


Väl mött hos oss!

Kör nu försiktigt hit. Karta för att hitta hit finns på www.viksbergsgard.se med både eniro och gps.

Vi ses i morgon!!!
 
Mikael_L
Cheesus skrev:
.... och lika tacksamma för er som inte kommer...
Varsågod. :D :D :D

Ärligt talat, jag kommer hellre när det är dags att skruva upp nåt än när det ska skruvas ner. :)
Förhoppningsvis bättre väder också, allteftersom vintern lider.

Sen fick lillflickan influensa också perfekt nu till helgen, så det hade nog blivit inställt i vilket fall.
 
Daniel_N skrev:
Jag har tyvärr int elyckats att hitta något vettigt sätt at ta mig till Dalarna på, så tyvärr kan jag inte komma. Hoppas att ni får en jättebra dag, och lycka till!
OK, nu har jag hittat ett sätt att ta mig till Norrland, tack handyman!

Vad bör man ta med sig?
 
Jag tänkte köra med kofot, hammare, yxa, en bra kniv, ett par tänger och så ett par arbetsbockar ifall vi behöver bygga någon provisorisk plattform att stå på. Lite rep och snöre får väl följa med också. Och så ett sjudundrandes bra humör.

Finns det värme i kåken, eller skall man räkna med utomhusklimat hela dagen?
 
Daniel_N skrev:
OK, nu har jag hittat ett sätt att ta mig till Norrland, tack handyman!

Vad bör man ta med sig?
Alla dina festoolgrejjer! Kul att du kommer förresten.. OCH södra dalarna är inte norrland. Ok redigering igen.. Tar kofot, motorsåg, dock bensinare? Säg till så lämnar jag den. Allmänna snickarsaker..
 
Redigerat:
Swetrot skrev:
Jag tänkte köra med kofot, hammare, yxa, en bra kniv, ett par tänger och så ett par arbetsbockar ifall vi behöver bygga någon provisorisk plattform att stå på. Lite rep och snöre får väl följa med också. Och så ett sjudundrandes bra humör.

Finns det värme i kåken, eller skall man räkna med utomhusklimat hela dagen?
ok, jag förser mig med ungefär samma minus bockar. Men ett par spett hade varit kanske varit bra att ha också...tyvärr får jag inte med mig något på bussen...
 
Redigerat:
Manberg skrev:
Alla dina festoolgrejjer! Kul att du kommer förresten.. OCH södra dalarna är inte norrland. Ok redigering igen.. Tar kofot, motorsåg, dock bensinare? Säg till så lämnar jag den. Allmänna snickarsaker..
ska bli mycket trevligt:) ...och kallt verkar det som...

Norrland blir det väl när man passerar hallandsåsen vid båstad? ;)
 
Jag sätter upp en elkedjesåg på listan. Finns kedejeolja? Det här skall bli kul!!
 
Ska jag skippa min bensinare då? Kan vi inte bara riva tältet där så jag kan få köra lite med den?
 
Hemmakatten
Lycka till nu i morgon!! Bilder vill vi naturligtvis ha i mängder under dagen! Kan inte sonen fixa det? Alla barn idag föds väl med en naturlig förmåga att hantera digitalkameror och datorer...
 
ha en härlig helg och riv utan incidenter.'Muffisarna har ni tillgodo tills vi ses lajv.
 
Jag ser om jag hittar spettet i morgon bitti, och tar med det också.
 
Lycka till imorgon, skall bli intressant att läsa på söndag. Ta det lugnt så allt löper väl! Vi tänker på er.
 
Ni är ju sanslösa hela bunten..med all denna utrustning på väg så är vi ju klara på ett par timmar.

Fy vad roligt det ska bli att riva ett hus som jag inte ens hann med att renovera helt klart. Skit samma att ett års pill är borta. Det här känns ju ungefär som när man var en liten palt och byggde sandslott med stor möda hela dagen och sen fick hoppa sönder det...:)

Själv tar jag fram regissörsstolen och sätter mig lugnt tillbakalutad och ser på när andra arbetar...det kan jag göra hur länge som helst...:)

Värme...just för tillfället så dundrar det några värmekanoner som enligt mätarn drar 10-15 kwh. Försäkringsbolaget tar notan vilket jag är tacksam för.

Sen hur mycket värme som blir kvar i huset en kall januaridag med ett hus utan tak är inte jag mannen att svara på.

Men jag har ju två nya fina IVT-luftpumpar i andra huset, en snäll? fru som har lovat köra kökstjänst samt att se till att det alltid finns kaffe att värma sig med.

Men det är ju inget vilohem heller...jag lovar, att riva ett hus är varmt och svettigt! Även om det är kallt.

Jag hoppas att alla framförallt tar med sig ett riktigt gott humör! Det är det viktigaste! Nu ska jag försöka pömsa lite innan rivningspartyt!

Bilder utlovas, Simon fixar detta tror jag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.