A
Adagan: Nu har det accelererat med min köksrenovering. Igår blev golvet klart. Tapetsering och målning är också klart. Idag skall elinstallation och listverks arbetet slutföras. Imorgon skall köket komma! Längtar efter att sätta tänderna i det. ??? Vet ni i vilka tjocklekar det finns golvlister i vitt eller i ek, vill ha cirka 55 mm höga lister?
0 svar · 1,8k läst
P
pivar: Tänkte köpa ett bubbelbadkar från Skånska Byggvaror. Är det bra ide? Har någon erfarenhet av deras kar?
0 svar · 3,0k läst
B
builderbob: ::) Kan ju säga det att problem med vatten som kommer in under bänkskivor eller foder inte enbart berör IKEA även de sk lyxigare varianterna har problem med detta. Även bänkslkivor av mkt "luxuösare" slag lider av vatten avtryck mm. Så varför inte köpa IKEA iaf ??? ;D
11 svar · 3,0k läst
B
barraQuda: Vi är på G att köpa en induktionshäll och har fastnat lite för Husqvarnas Profinette serie. Vi har tänkt oss den bredare induktionshällen på 72 cm. Är det någon som har någon erfarenhet av Profinett-hällarna?
0 svar · 1,0k läst
A
astia: Nope - per styck kostade mina ca 8000. Har inte sett ifall SIBA har - köpte via hemmabutikerna!
9 svar · 2,1k läst
R
robbin: Har tittat lite på Ryssbykök. Fina luckor i massiv björk. Någon med erfarenhet av deras kök? Hur ligger de prismässigt? .
0 svar · 1,8k läst
B
byggimpert: Tack för hjälpen, den där Cata B10 Matic fläkten såg ju inte så dum ut och dessutom var den betydligt billigare ::) än den fläkt som firmagubben rekommenderade/satte in. I värsta fall så får vi väl byta fläkt om jag inte kan hitta något kallrasskydd som passar, man ska ju inte behöva slå på fläkten varje gång man står vid tvättstället för att inte frysa ihjäl.
4 svar · 15,0k läst
C
chri: Vi har haft korkoplast i nästan 30 år i kök och matplats. Just nu håller vi på och byter köksskåp och i det sammanhanget kom frågan upp om vi även skulle byta golvmaterial. Köksförsäljarna ansåg att korkoplasten var snygg och att materialet var på väg tillbaka. Vi behåller det därför. Vår fråga är: Har någon bra tips på hur vi ska fräscha upp golvytan med något lämpligt
2 svar · 3,7k läst
N
Norre: Varför denna gips skiva?
0 svar · 1,3k läst
J
Janne_B: Nja, frugan invigde ett grilljärn och, tro mig, skillnaden var hårfin. :-X
13 svar · 4,2k läst
D
David: Ett annat tips är att använda Bauhaus byggskivor för trappan. Bygg en billig stomme i vanligt virke och klä in den med byggskivor. Snyggt och billigt. mvh David
2 svar · 944 läst
T
tiggre: aluminium? vi har björk, aluminium, grått klinker i nyanser... tycker björk och aluminium är en oslagbar design ;)
1 svar · 2,2k läst
M
Marachinos: Bäst att du tar bort den gamla mattan... Du vet aldrig hur det ser ut under mattan.... Tänk på att du helst inte ska lägga klinkers direkt på spånplatta... Lägg golvgips under.... Bra klinkers? Det finns massor att välja på... Vi har turen att här i Linköping så har dem en affär som heter Konkurshallen. Där köper dem in konkurslager från Tyskland och övriga Europa. Dem har kakel,
4 svar · 1,1k läst
S
sarpat: om jag var otydlig så menar jag att det skulle gå snabbare att koka upp en dl i taget i mikron än att vänta på att halvlitern i kastrullen ska koka...mina fingrar e rätt snabba ibland....
12 svar · 5,9k läst
MathiasS
MathiasS: Ok, bra att veta iaf!
8 svar · 2,2k läst
C
CC: Vi har valt Tibrokök och är mkt nöjda med den servicen vi har fått. Det kommer att kosta men vi får kvalitet för pengarna. Vi har också valt mattlackade ekluckor....köket kommer att levereras i januari ....
1 svar · 3,1k läst
M
millface: Är väl ingen riktig skål-snobb och kör på såna lyxvarianter. Det enkla får duga. Vi var på Lindströms i Lomma och titta och det hade bra skålar till ca pris 3000:- för två. Rätt okej pris och de var snygga också!
6 svar · 3,4k läst
B
byggare_c: Kolla Gasföreningens lista över installatörer: http://www.gasforeningen.se/25/index.html
1 svar · 5,8k läst
M
mammamys: Nu har jag varit på Svenska kakel, det fanns mycket fint men det blev inte rött utan grå stenplattor med järn mosaik!!! jäv...gt fräckt ;D ;D så nu kan alla sova gott på natten och inte vrida och vända sig pga allt bly!! hoppas nu att alla sorterar avfall,cyklar till jobbet, man måste ha HYBRID BIL om man nödvändigt vis måste ha bil. Trevlig helg till er alla mvh Maria
11 svar · 2,5k läst
A
Alfons_Helikopter: Hmmm... 1. Har jag inte sett ett beslag att fälla in på undersidan för sådana där projekt, något med två öglor och en gängad stång och två muttrar? 2. Man har ju faktiskt undersidan att härja med när man skall få till limfogen. Man kan skruva dit ett par klossar för att vara säker på att få fogen i rätt höjd. Och - tänk på att limmet skall klara vatten. Och - slipa inte,
3 svar · 2,4k läst
Y
ymca: Jaha ja, det känns kanske lite mer exklusivt med Gaggenau som har vattenanslutning men så kostar den ju 30 papp...
18 svar · 6,4k läst
N
NikS: Vi har en AEG-häll modell 81700 K . Den är lite bredare än standard, vi är mycket nöjda med den.
1 svar · 1,2k läst
S
sarpat: Det beror nog på leverantören, vissa har kanske "paketavdrag" medan andra kan ge avdrag styckevis, åtminstone eksjöhus har en specad prislista föe enskilda poster o när jag räknade ihop vitvarorna var det ingen speciell paketrabatt...avdraget för eksjöhus vitvaror är ca 35.000:- (husqvarna)om man väljer bort allt...
3 svar · 1,0k läst
A
anette_jonas: Ett ljust kök är trivsamt att arbeta i, vi har i dag en tapet som går i lite gråt med en färg gran bård och dom kommer från Boråstapeter. När vi gjorde om i lägenheten så provade vi olika förslag på deras hemsida för hur det såg ut med olika bårder och färger. Gå in på http://www.borastapeter.se och prova dig fram vad ni gillar. Lycka till med tapetseringen. ;)
3 svar · 1,1k läst
T
TN: [citat] Nu har du troligen varmare vatten än 45grader i "tanken" det är blandningsventilen som späder ut med kallvatten till en lägre temp. Men det låter lite......
4 svar · 2,8k läst
A
ama: Oahhahahaaa! Den hade jag glömt bort! Tack! :) /ama
13 svar · 3,7k läst
M
Magnyz: Hej, Har ett irriterande problem. Jag skall byta ut en gammal inbyggnadsugn där "hålet" endast är 550mm brett samt 500mm högt. Detta var inbyggnadsmåtten för ca 20 år sedan och numera verkar ugnarna ha svällt i storlek. Finns det så här små ugnar att få tag i? /Magnus
0 svar · 3,4k läst
B
Bridgemountain: ... trevligt att se att Gurra Daléns gamla AGA-spis fortfarande tillverkas, även om produktionen nu sker i Shropshire, England. http://www.aga-rayburn.co.uk/ /Mats
0 svar · 919 läst
A
AndersG: "Man kan nog inte räkna med att dagens vitvaror håller mycket mer än 10 max 15 år..  Så om man tröttnat på rostfritt är det bara att ta vitt" Om man tänker spendera 10-15 år med att putsa finger och näsavtryck så... Men "De Gustibus Non Est Disputandum" ;)
12 svar · 2,4k läst
·
M
Michailoff: Många gånger använder man ett monteringslim om man behöver byta ut en platta som gått sönder, Enkelt och man kan foga direkt.
2 svar · 10,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.