O
OddJ: Skall ni göra helt ny tilläggsisolerad fasad och nya fönster så borde ni ha en arkitekt som hjälper er. Kanske andra fönsterstorlekar och dörrplaceringar skulle passa er bättre. Konstruktionen av tillbyggnaden ser lite skum ut på bilderna, man bör ta dit någon som kan det här inför en så stor investering. Skall man lägga ner de pengar som nya fönster innebär i arbete (med
4 svar · 4,5k läst
A
AndersG: [citat] Ja. [bild]
4 svar · 11,3k läst
A
4 svar · 11,3k läst
A
AndersG: Troligtvis är den ena panelen bredare bräder, med en smalare spikad över skarven (läkt). Den andra har säkert spontade bräder.
1 svar · 3,7k läst
F
frasse: Kolla med Södermalms Trä, de har ganska mycket att välja på. De ligger vid Danvikstull.
3 svar · 7,9k läst
G
gaia: börja med: http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/14/100589-14/teksten.htm gaia
2 svar · 3,6k läst
D
daniellindholm: Ribborna hos oss går in under takfoten, som är helt inklädd (tät). Ventilationsspringan blir då mellan ribborna. Det kanske är i snålaste laget eftersom just den ventilationen är den viktigaste.
1 svar · 4,7k läst
Q
que: jag hade inte gjort något pga att det inte är ändträ
3 svar · 6,9k läst
P
paldyberg: Hej! Jag måste laga min plåtfasad från tidigt 70-tal. Det är en aluminiumfasad son kallas SM-panel. Plannja gjorde den tidigare, men den har utgått ur sortimentet. Eftersom jag inte vill göra om hela fasaden söker jag nu alternativ. Vet någon var jag kan få tag i denna typ av fasad, ny eller begagnad. Färg spelar ingen roll, jag kan måla, men helst vit. Längden måste vara 3,5, men
0 svar · 4,4k läst
A
AndersG: "Där har både pleximaster och Kulturfärg helt rätt" Med en modifikation dock. Järnvitriol har en mögelhämmande effekt. Det är kort sagt och som du redan märkt, giftigt.
4 svar · 4,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.