Daag. Du har inte satt fjädern på fel sida i brytaren?
 
Den tänder och släcker som den ska och går vid dubbelklicka till extremlägena lågt eller högt. Spelar fjädern placering roll där? Får testa annars å sätta in kablarna på andra delen istället å testa i sådana fall. Enklare än att flytta fjädern :)
 
Finns det något fulländat ui för en styrpanelnpå väggen?
Helst en ipad. Med ett ui som kan visa nyheter rss, snabb knappar för tända släcka belysning. Visa några kameror. (Rtsp feed)
 
De flesta, även jag, kör Imperihome som har stöd för det mesta du kan tänka dig.
Kör dock Android-versionen då IOS-versionen är mer begränsad.
 
kollat lite på den, men tyckte designen var så tråkig att ha på väggen här hemma.
 
robban22 skrev:
kollat lite på den, men tyckte designen var så tråkig att ha på väggen här hemma.
Menar du gränssnittets design eller har du synpunkter på den/de paddor du kikat på?
 
Ja precis gränsnittet tyckte jag inte var så snyggt, men kanske är annorlunta till Android.

En annan fråga, har två kameror som går igenom fibaro.
Funger jättebra när jag logga in via datorn ser bilderna bra.
Men på paddan så står det bara "No video"
någon som har bra svar på detta?
 
Funderar på att styra några Rgb lister hemma och köra med Fibaro RGBW pucken. Men har jag fattat manualen rätt så behöver den bara 12/24v in och sen sköter den allt? Eller? Jag behöver ingen RGB driver?
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
robban22 skrev:
Ja precis gränsnittet tyckte jag inte var så snyggt, men kanske är annorlunta till Android.
Som jag har förstått det så ser det lite annorlunda ut på Android. Det är den varianten de flesta verkar satsa på. Köp nån begagnad Android-platta på Blocket och testa.

Har dessvärre inget svar på din fråga om kameror.
 
Ramnemark skrev:
Funderar på att styra några Rgb lister hemma och köra med Fibaro RGBW pucken. Men har jag fattat manualen rätt så behöver den bara 12/24v in och sen sköter den allt? Eller? Jag behöver ingen RGB driver?
Du har fattat rätt. Mata Fibaron med 12/24 så matar pucken vidare.

/J
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Är det någon som vet?

Varje gång jag tvingas ta bort en Z-Wave enhet från stickan och inkludera den igen så lämnas en lucka i nummerserien tom. Det innebär att platsen inte återanvänds. Vad händer när man kommit upp i 256 (ff).

Måste hela stickan återställas då eller börjar den då utnyttja lediga platser?
//Henry
 
Yepp, jag kör med Indigo Domoticz på mini-Mac med Aeon Labs S2 USB-sticka o hade samma fundering fram till igår när allt mitt testande orsakat att jag nu var på det sista tillåtna nod-numret 233.

Jag körde en ny inkludering o voilaaa, den fick första lediga noden som i mitt fall var nr 4. Coolt!
 
Redigerat:
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
erikssonjorgen skrev:
Du har fattat rätt. Mata Fibaron med 12/24 så matar pucken vidare.

/J
Vet du om det är möjligt att köra fler än en RGB list per puck.
Tänkte på att ledlister ska seriekopplas, men hur blir det med rgb?
Planen är att köra 3st 1m bitar från samma puck
 
Är det någon som vet om en Fibaro FGS-212 kan bryta en 12/24V spänning? När man kollar på manualen så byglar man själv mellan L och IN vilket borde tillåta att man kör L och N 230v för puckens matning, men kör 12V genom IN och Q? Sitter i tankarna på att automatisera vädring i uterummet när det börjar koka :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.