Har mest grejat i källaren idag så inte hunnit med så mycket med förrådet. Har dock fått zätat på plats. Hade naturligtvis inte 22x95 så det räckte till båda men jag orkade inte åka till Byggmax för en bräda så jag klöv en 22x120 istället...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fixade även till så att dörren går att öppna och stänga utan problem genom att fasa av den lite med elhyveln.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skall inte Z va åt andra hållet? Alltså från nedre gångjärn ut till det övre?
 
Jo, Z ska vara åt andra hållet. Scim hinner ändra innan målning...
 
Hehe, zätat på utsidan är enbart estetiskt, det är zätat i stommen som bär konstruktionen, se tidigare bild
 
Även om detta "zättat" endast är dekoration så är det ju det som syns. Ändra innan målning, annars kommer du alltid att få höra att Z-brädan sitter åt fel hål......:rolleyes:
 
  • Gilla
leby och 1 till
  • Laddar…
roli skrev:
Även om detta "zättat" endast är dekoration så är det ju det som syns. Ändra innan målning, annars kommer du alltid att få höra att Z-brädan sitter åt fel hål......:rolleyes:
Jag tycker snarare det låter som en anledning att INTE ändra 😆
Dessutom är jag ganska säker att det bara är folk på byggahus som skulle upptäcka det...
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Dörrarna grundmålade. Zätat sitter kvar 😎

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Hann precis med alla strykningar igår, och kunde inte riktigt hålla mig från att skruva tillbaka gångjärnen och hänga upp dörrarna nu på morgonen innan jag åkte till jobbet (samtidigt som sambon himlade med ögonen).

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ska visst regna imorrn, så efter jobbet blir det fönsterbleck.
 
Redigerat:
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
Snyggt!
 
scim skrev:
[bild]
Dörrfärgen passar bra till huset, en bra kombination.(y)
Dock hade det sett ännu bättre ut med Z-utformningen åt andra hållet...:rolleyes:
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
roli skrev:
Dock hade det sett ännu bättre ut med Z-utformningen åt andra hållet...:rolleyes:
Det får jag (och du) leva med ;)
 
Färgen är f.ö. Beckers Höstgul 033 (NCS S 2040-Y20R), det var det närmaste ockragul jag hittade.
 
Hittade ritningar till boden i Svenskt trä's monter på Hem och Villa mässan i Göteborg igår! Ska ta och snickra en bod åt min mor i höst! :) Tack för inspirationen!
 
Skulle sätta fönsterblecket på plats igår men hittade inte plåtsaxen, så jag klippte gräset istället. Har en tomt på 5000kvm, så det tar ett tag 😪

Hann dock med att lasta in lite grejer i förrådet, så jag bifogar en bild på det istället, tillsammans med det rättvända zätat för att göra roli nöjd 😆

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
Blev bra med dörrarna :)
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.