Status
Tråden går ej att kommentera.
MBygga skrev:
Betydligt krångligare, förutsatt att man inte får de problem som Prins Daniel just nu har..
Men det var ju därför jag ställde frågan:x
 
Nimajneb skrev:
Men det var ju därför jag ställde frågan:x
Förstår det men om han inte fixar problemet nu har han det till våren i stället, så det borde vara bäst att få det ordnat direkt. För mig fungerar det utmärkt, vilket det också skall göra normalt.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
Prins Daniel skrev:
Håhåjaja, ingen framgång idag. Alla kablar sitter där dom ska. Att koppla bort trådarna till regnsensorn gjorde ingen skillnad. Får suga lite till på den karamellen.
Jag hade också lite bekymmer när jag skulle ladda inför vintern. Följde instruktionen precis i manualen men istället för att ladda började den pipa och det stod Mowing i fönstret. Då jag inte har någon större lust att få det obefintliga gräset inomhus klippt så stängde jag av. Jag märkte att om jag väntade för länge med något moment så blev det så. Prova att starta den, slå in koden och gröna knappen. Tryck sen på hem-knappen och stäng luckan direkt utan att vänta på något statusmeddelande på displayen. Det fungerade för mig.
 
lubbe75 skrev:
Jag hade också lite bekymmer när jag skulle ladda inför vintern. Följde instruktionen precis i manualen men istället för att ladda började den pipa och det stod Mowing i fönstret. Då jag inte har någon större lust att få det obefintliga gräset inomhus klippt så stängde jag av. Jag märkte att om jag väntade för länge med något moment så blev det så. Prova att starta den, slå in koden och gröna knappen. Tryck sen på hem-knappen och stäng luckan direkt utan att vänta på något statusmeddelande på displayen. Det fungerade för mig.
Ja det är riktigt, man måste stänga fönstret innan den pipit klart (tre pip) efter att man tryckt på Home knappen, men det är ju ingen skillnad på när man kör den ute å andra sidan. Möjligen att många inte använt den funktionen så ofta innan.
 
Det här borde funka? Koppla ihop batterierna till 12 v och sen får ctek:en göra sitt?
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1352624019.650058.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jopp, det finns väl lite olika kulturer gällande att ladda paralellkopplade batterier men jag har kört enligt ovan i båten i flera år utan märkbara problem. Vill man vara på säkra sidan så laddar man batterierna fulla var och en för sig innan man kopplar ihop dem för att undvika strömrusningar och potentialutjämningar.
 
Tips på laddare, 199 kr för intelligent laddare. Kanske inte lika många hjärnceller som ctek, men iaf.
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1352655116.709665.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Jag har haft mitt batteri hos service för worx och det ser ut som jag fått det gamla tillbaka, men skall då vara rekonditionerat? Eller bara säger de så och stoppar i nya batteri i batteriboxen? Skall öppna i kväll och se för det låter som de ligger och skramlar i boxen och det gjorde de inte innan den varit iväg på service.
 
Honken_byggare skrev:
Hej
Jag har haft mitt batteri hos service för worx och det ser ut som jag fått det gamla tillbaka, men skall då vara rekonditionerat? Eller bara säger de så och stoppar i nya batteri i batteriboxen? Skall öppna i kväll och se för det låter som de ligger och skramlar i boxen och det gjorde de inte innan den varit iväg på service.
Det var underligt, då de verka göra olika. Jag fick en komplett ny batteripacklåda mot att jag skickade tillbaka mitt gamla pack. När jag mätte på mitt gamla så märkte jag att det ena batteriet var betydligt svagare än det andra så förmodligen har de börjat med att byta ut det batteriet som felar kanske. Men då kan ju det andra börja krångla senare kanske. Kolla märkningarna på de båda batterierna för de skall vara samma, det var de i båda mina pack.
 
MBygga skrev:
Det var underligt, då de verka göra olika. Jag fick en komplett ny batteripacklåda mot att jag skickade tillbaka mitt gamla pack. När jag mätte på mitt gamla så märkte jag att det ena batteriet var betydligt svagare än det andra så förmodligen har de börjat med att byta ut det batteriet som felar kanske. Men då kan ju det andra börja krångla senare kanske. Kolla märkningarna på de båda batterierna för de skall vara samma, det var de i båda mina pack.
Jag kollade och det är samma nr på bägge batterierna 120111 2-2 051466 9999
Jag vet ju inte vad det var för nr på batterierna innan jag skickade dem så jag kan ju inte se om de är bytta eller inte. Tyvärr. Nu blir det till att ut och köra Chirley nästa helg för att se att batterierna är som de ska även om gräset inte behöver klippas. Men om det skulle vara riktigt nu och blir problem till våren så har de ju det dokumenterat att det varit problem innan så de inte kan hävda att jag inte laddat dem riktigt under vintern.
 
Honken_byggare skrev:
Jag kollade och det är samma nr på bägge batterierna 120111 2-2 051466 9999
Jag vet ju inte vad det var för nr på batterierna innan jag skickade dem så jag kan ju inte se om de är bytta eller inte. Tyvärr. Nu blir det till att ut och köra Chirley nästa helg för att se att batterierna är som de ska även om gräset inte behöver klippas. Men om det skulle vara riktigt nu och blir problem till våren så har de ju det dokumenterat att det varit problem innan så de inte kan hävda att jag inte laddat dem riktigt under vintern.
Då har de säkert bytt ut båda batterierna, du kommer att märka det direkt i så fall, mycket bättre gångtid blev det för min del igen (y).
 
Då har Landroid fått sin vintervila efter ett mycket gott arbete, nerställd fulladdad i källaren med nya batteri.
Jag hoppas att det kommer en programuppdatering under vintern som gör att han trivs med att grannen har skaffat sig en Bosch robotgräsklippare.
 
Tänkte underhålls ladda robban lite efter att han stått stilla i ca 2 månader, men han ville inte ladda speciellt mycket, mätaren gick upp till 115% på ca 30s och stängdes sen av. Startade jag den sen så tickade procenten ner till 33% och stannade där. Är detta normalt?
 
  • uploadfromtaptalk1353758089588.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1353758107235.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JS80 skrev:
Tänkte underhålls ladda robban lite efter att han stått stilla i ca 2 månader, men han ville inte ladda speciellt mycket, mätaren gick upp till 115% på ca 30s och stängdes sen av. Startade jag den sen så tickade procenten ner till 33% och stannade där. Är detta normalt?
Då har batteriet hållt laddningen bra m.a.o. Om mitt är i det närmaste fullt tickar det också snabbt upp över 100% innan den slår av. Supporten rådde mig att med några månaders mellanrum köra med maskinen ett tag (står upplyft i sin låda) för att dra ur batteriet batteriet till en del, och sedan ladda det igen eftersom batteriet mår bra av sådan "motion".
 
Prins Daniel skrev:
Håhåjaja, ingen framgång idag. Alla kablar sitter där dom ska. Att koppla bort trådarna till regnsensorn gjorde ingen skillnad. Får suga lite till på den karamellen.
Hur gick det med problemet, prins Daniel? Jag har exakt samma symptom efter jag rengjort " Pelle". Men jag får nog ta tag i det och skruva ner han och se vad jag hittar, men det hade varit bra om du redan funnit en lösning... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.