Status
Tråden går ej att kommentera.
Märkligt, den har jag kört i massor på div RC bilar utan problem.
 
Jag körde med normal loctite också, det ska funka att lossa utan o värma men mina gängor följde med ut också, tror det handlar om ett dåligt materialval i huben.
 
MagnusSt skrev:
Jag körde med normal loctite också, det ska funka att lossa utan o värma men mina gängor följde med ut också, tror det handlar om ett dåligt materialval i huben.
Ajjdå, hur löste du du gängproblemet ? gjorde nya gänger fast större ?
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Det är en blå variant jag använt .. "Loctite Normal"
Då är det väl Loctite 222 som du har använt. Även denna ska värmas till 250 grader vid demontering. Landroid har en digital rep.handbok där de använder en värmepistol för ändamålet, vi använde en gassvets. Har du ett svagt material så kan gängan skadas.
 
Borrade nya hål och gängade m6

Sent from my ST17i using Byggahus
 
peternicklas skrev:
Då är det väl Loctite 222 som du har använt. Även denna ska värmas till 250 grader vid demontering. Landroid har en digital rep.handbok där de använder en värmepistol för ändamålet, vi använde en gassvets. Har du ett svagt material så kan gängan skadas.
Njae det står Loctite normal och att den kan ersätta 241,242,245 så det verkar vara Medel i stryrka.
 
MagnusSt skrev:
Jag fick mitt nya batteripack idag så nu snurrar "gräs" igen, får se hur länge:)
Var det samma typ av batteripack du fick eller såg du någon skillnad på dem?
 
En snabb fråga. CTEK laddare, fungerar det till batterierna?
(vet att jag läst om det i tråden men hittar det inte)
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Njae det står Loctite normal och att den kan ersätta 241,242,245 så det verkar vara Medel i stryrka.
Står i det tekniska dokumentet till Loctite 222 at om det är sköra material ska det värmas till 250 grader
 
peternicklas
Kanstrup skrev:
En snabb fråga. CTEK laddare, fungerar det till batterierna?
(vet att jag läst om det i tråden men hittar det inte)
Parallellkopplas till 12 v så ska det funka.
 
peternicklas skrev:
Parallellkopplas till 12 v så ska det funka.
Eller så laddar du ett batteri i taget med 12V, kolla bara att laddaren är till för små batterier på 4-5 Ah då en vanlig billaddare t.ex. är för stark för dessa små batterier.
 
peternicklas
MBygga skrev:
Eller så laddar du ett batteri i taget med 12V, kolla bara att laddaren är till för små batterier på 4-5 Ah då en vanlig billaddare t.ex. är för stark för dessa små batterier.
Denna funkar väl?
Ctek.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas skrev:
Denna funkar väl?
[bild]
Ja, den borde ju fungera utmärkt (y)
 
peternicklas skrev:
Denna funkar väl?
[bild]
Med dom pengarna är det väl bättre att skaffa en CTEK billaddare istället. Den jag har har en omställning mellan bil o MC batteri och jag betalade mindre än vad denna kostar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.