Jag har också fått bekräftat ifrån worx tyskland att man ska kunna uppgradera maskinen själv.

Gällande den speciella strömkabelen så är det nog för säkerställa att batteriet inte ska dö under tiden man uppdaterar, precis som på en telefon.
 
Henke2 skrev:
Man kan tycka att ett arkiv med mjukvaror vore till hjälp, kanske även med beta och nightlies lite som till telefonerna. Då kunde vi intresserade prova och ge feedback snabbare än om de måste gå via serviceombud som flashar upp Ingrids klippare först och hon bara svarar "den funkar inte"

typ så...
Och hur mycket support tror du att det blir? De kommer ju att bli helt ner ringda på servicen :)

Annars får man prova själv men avskriva sig garantin typ.
 
peternicklas
gnuttisch skrev:
Jag har också fått bekräftat ifrån worx tyskland att man ska kunna uppgradera maskinen själv.

Gällande den speciella strömkabelen så är det nog för säkerställa att batteriet inte ska dö under tiden man uppdaterar, precis som på en telefon.
Kablen är till för att strömsätta klipparen under uppdateringen. Batteriet måste plockas av för att kunna uppdatera.
 
Varför plocka bort batteriet? Man kommer åt usb uttaget ändå?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
gnuttisch skrev:
Varför plocka bort batteriet? Man kommer åt usb uttaget ändå?
Instruktionerna är sådana från Word, har inte tittat efter slälv ännu.
 
peternicklas skrev:
Instruktionerna är sådana från Word, har inte tittat efter slälv ännu.
USB-uttaget ser ut att vara flyttat på senare versioner av M, iaf enligt bilder som visades några sidor tillbaka i tråden.
 
peternicklas skrev:
Har ställt frågan. Kan nog direkt säga att Landroid 1 kommer nog inte att kunna uppdateras på det sättet, den programvaran utvecklas nog inte mer. Landroid L borde fungera på samma sätt.
Fast med annan kabel då eftersom interfacet är annorlunda, mer lik en seriell port.
 
gnuttisch skrev:
Varför plocka bort batteriet? Man kommer åt usb uttaget ändå?
En gissning för en gångs skull... Det är en serviceåtgärd, det måste gå fort. Man ska stoppa i batteriet, vända maskinen och boota i uppdateringsläge. Skruvar man inte fast batteriluckan så trillar batteriet ur, med kabeln så kan man vända klipparen utan batteriet trillar ur. Så enkelt är det förmodligen.
 
Jag har inte provat själv, men man borde kunna stoppa klipparn i laddarn och starta den utan batteri? och på så vi strömsätta enheten utan att använda kabeln för oss dödliga.

Får testa när jag kommer hem =)
 
Om det här är sant med att vi får uppdatera själva vilket jag verkligen hoppas så kommer Worx få ännu en fördel mot andra klippare.
Det är väl bara Tian chen som har uppdateringarna på nätet.. Kommer att spara en hel del tid för supporten i på hpverktyg..På min worx ser jag usb porten när jag tar bort luckan så det blir inga problem.
 
"Jag har inte provat själv, men man borde kunna stoppa klipparn i laddarn och starta den utan batteri? och på så vi strömsätta enheten utan att använda kabeln för oss dödliga.

Får testa när jag kommer hem =) "

Tänk bara på att det kan vara farligt för klipparen. Utan att veta hur det är med just den här klipparen, så säger min erfarenhet mig att man ALDRIG ska köra en elektronisk pryl på bara laddaren. Utan ett stabiliserande batteri, så KAN klipparen få för hög spänning/ström och helt enkelt bli förstörd.
 
  • Gilla
Strega
  • Laddar…
Kanske en förklaring till varför batteriet laddar 25 wh under ca 30 minuter var femte timme i viloläge.
 
Jag tycker dock att det är förhållandevis mycket eftersom batteriet endast laddar 50 wh efter en repa på gräsmattan.
 
peternicklas
subaru95 skrev:
På min worx ser jag usb porten när jag tar bort luckan så det blir inga problem.
Problemet blir kanske när man ska vända den för att börja uppdateringen, batteriet kan trilla ut. Klart, sätter man tillbaks locket så fungerar det nog. Hur mycket plats är det runt USB porten? Ett USB-minne tar ju lite plats.
Och JO det är sant, vi får uppdatera själv!
 
  • Gilla
vidamic och 1 till
  • Laddar…
Nyfiken-41 skrev:
Jag tycker dock att det är förhållandevis mycket eftersom batteriet endast laddar 50 wh efter en repa på gräsmattan.
Den verkar ladda ur ganska ordentligt när den står och vilar i laddaren. Jag har observerat min ett antal gånger under de schemalagda körningarna nu, och första rundan när den är ute klipper den bara 45-60 minuter innan den åker och laddar. Följande vändor när den är nyladdad går den i runt 90 minuter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.