Exakt så :)
Nu är min fundering bara så här, min tomt är ett U och i ena delen av u:et så går det en kanal ner till ytterligare en yta. det är denna yta som inte är så "viktig".
Funderingen här är alltså om det är längden på begränsningstråden som sätter "zonen". Detta kan bli lite svårt för mig då den ände av U:et som inte har kanalen ner till extra ytan kanske är på samma avstånd som begränsningskabeln nere på extraytan.

Men jag tänker troligtvis fel här, det handlar väl inte om fysiska avstånd utan "kabellängd" från stationen.
 
peternicklas
twostroke skrev:
Nja jag tror inte att jag fuskat :)
Blev själv förvånad när jag läste om det i manualerna som kom med. Därav frågan :) Kollade precis på deras hemsida innan jag skrev inlägget men där finns det ju inte så jag antar att de manualer som som finns där inte är uppdaterade.
Jag kollar ikväll hemma och återkommer.
Vilken version har du på mjukvaran???
 
A Haddock skrev:
Jo jag stängde också av den en kväll för att jag inte ville att den skulle åka ut morgonen efter. Knäppte på den dagen efter med resultatet att den inte åkte ut dagen efter heller eftersom jag ju hade gjort det när den stod i laddaren. Jag kan inte riktigt se fördelen med det. Vill jag att den inte ska klippa kan jag ju slå av den manuellt, men tycker det är lite irriterande att jag inte bara kan knäppa på den igen dagen efter utan måste dra ut den och knäppa på den och låta den åka in igen för att den ska funka. I-landsproblem förvisso, men ändå.
Ur-Landroiden 1.0 har funktionen att du kan starta den i laddaren och då ställer den sig direkt i "väntar på schemalagd tid" läge om den inte ligger inom tiden för då går den ut förstås. Dessutom om man trycker på Home går den till laddaren, laddar fullt och stänger sen av sig, vilket också är bra i många fall. Den nya versionen av den stora som benämndes L har liksom M versionen annan och i många stycken bättre funktionalitet men tappar jusst dessa funktioner.
 
Ver 0.61

Det är lite "otydligt" i manualen om hur detta skall fungera. Precis som Big Swede säger så skall man skikca ut den på en klipprunda längs tråden och sedan Stoppa den för att Trycka på "2".
Provade detta men kommer då bara in i menyn med sensorer och lutningar. Nu hade jag iofs inte talat om för den att jag ville ha 2st zoner innan denna manöver.
Får väl prova igen...
 
twostroke skrev:
Ver 0.61

Det är lite "otydligt" i manualen om hur detta skall fungera. Precis som Big Swede säger så skall man skikca ut den på en klipprunda längs tråden och sedan Stoppa den för att Trycka på "2".
Provade detta men kommer då bara in i menyn med sensorer och lutningar. Nu hade jag iofs inte talat om för den att jag ville ha 2st zoner innan denna manöver.
Får väl prova igen...
Kan inte någon av er som har denna bruksanvisning scanna in detta kapitel om zoner och lägga ut till oss andra?
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
område Landroid 061.PNG

Här kommer den.
Pratade med supporten idag. Mycket trevliga och hjälpsamma, men snälla ring inte ner dem angående detta. De har själva inte fått någon information än och vet inte mer än vad som står i manualen. De kommer att prova detta och få mer info från tillverkaren inom sin tid.

Hur som helst så har jag gjort lite mer inställningar och vi får se hur den beter sig. Återkommer när och om jag förstår hur det fungerar :)
 
  • Gilla
Raketn och 3 till
  • Laddar…
twostroke skrev:
[bild]

Här kommer den.
Pratade med supporten idag. Mycket trevliga och hjälpsamma, men snälla ring inte ner dem angående detta. De har själva inte fått någon information än och vet inte mer än vad som står i manualen. De kommer att prova detta och få mer info från tillverkaren inom sin tid.

Hur som helst så har jag gjort lite mer inställningar och vi får se hur den beter sig. Återkommer när och om jag förstår hur det fungerar :)
Hoppas dom kan ändra mjukvaran på oss som köpte i våras..😪
 
  • Gilla
A Haddock och 2 till
  • Laddar…
Tollarn skrev:
Hoppas dom kan ändra mjukvaran på oss som köpte i våras..😪
Det hoppas verkligen jag med, speciellt eftersom det finns vissa som köpt samtidigt som mig men som fått den nya mjukvaran. Det här är en funktion som jag skulle ha stor nytta av.
 
Landroid M "3.0" dyker snart upp med guidekabel!?

Annars smart tänkt med beg.kabeln som guide, de mäter ju uppenbarligen hur långt den rullat.
 
Känner iallafall att man valt rätt maskin😃👍
 
  • Gilla
Jonas Hedberg
  • Laddar…
Är det någon som har koll på vilka motorer den har? Är det stegmotorer?
 
peternicklas
eran skrev:
Landroid M "3.0" dyker snart upp med guidekabel!?

Annars smart tänkt med beg.kabeln som guide, de mäter ju uppenbarligen hur långt den rullat.
Ja patentet är ju utgånget sedan länge så visst, det kommer säkert. Väntar även på en S så de har hela serien S, M och L, eller de kanske hoppar till XL.
 
Jonas Hedberg skrev:
Det kommer vi garanterat att få
Fast jag väntar gärna på nästa version igen då de förhoppningsvis programmerat om PIN kodsförfarandet :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.