Är ju också att de säga så mycket olika överallt. Men det är väl meningen man ska ringa service och inte göra det själv.
 
  • 8B740145-45DA-4491-837B-4E7FA24F9DF7.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
tja du väljer
men ta bort och kolla motorn så vet du.
 
electroluxaren skrev:
det är troligen en sån häringa du skall ha
[länk]
Aha ok, det är ju motorn :O Vilken skitdiskmaskin där motorn havererar efter knappt 3 år :O Kan ju fatta om pumpen kanske slits mer eftersom det var typ stopp i avloppet under vasken.. Kanske slitit en del på pumpen, men att motorn är sönder känns väldigt märkligt.
 
A
P PapaM skrev:
Aha ok, det är ju motorn :O Vilken skitdiskmaskin där motorn havererar efter knappt 3 år :O Kan ju fatta om pumpen kanske slits mer eftersom det var typ stopp i avloppet under vasken.. Kanske slitit en del på pumpen, men att motorn är sönder känns väldigt märkligt.
känn på radialspelet först
 
Slänger upp lite bilder här.. Problemet kvarstår!
Ser ni diskmaskinskunniga något konstigt här?
Vill tillägga att jag fick suga upp en del vatten som va kvar i maskinen innan jag tog bilderna.
 
  • Inuti en centrifug för laboratoriebruk med synliga droppar och rester efter användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild på smutsig diskho med rester och vattendroppar, fokus på avrinningshål och vattenstopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Smutsig diskmaskin med matrester och kalkavlagringar, behöver rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre del av en maskin, möjligen en mixerkanna eller köksapparat, med matrester och vätskedroppar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti diskmaskin, spridningsarm, vattenspridare, smuts, vattenfläckar, behöver rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är en video också på hur det låter när den är på F 15
 
A
P PapaM skrev:
Här är en video också på hur det låter när den är på F 15
har du haft isär motorn?
 
A
P PapaM skrev:
Aha ok, det är ju motorn :O Vilken skitdiskmaskin där motorn havererar efter knappt 3 år :O Kan ju fatta om pumpen kanske slits mer eftersom det var typ stopp i avloppet under vasken.. Kanske slitit en del på pumpen, men att motorn är sönder känns väldigt märkligt.
indesit bara skit
 
electroluxaren skrev:
indesit bara skit
Va? Såg du hade skrivit nåt om läckage tog du bort de? :) E 15 vet inte om de e samma som F 15?😃
 
A
P PapaM skrev:
Va? Såg du hade skrivit nåt om läckage tog du bort de? :) E 15 vet inte om de e samma som F 15?😃
fort och fel😂😂
 
electroluxaren skrev:
fort och fel😂😂
Aha okej ☺️ Kan du höra på videon vad det kan vara?
Nu på morgonen när jag hade plockat ur disken såg jag att de var mycket vatten kvar i botten 🫤
 
A
P PapaM skrev:
Aha okej ☺️ Kan du höra på videon vad det kan vara?
Nu på morgonen när jag hade plockat ur disken såg jag att de var mycket vatten kvar i botten 🫤
det som det låter som låter är tömningspumpen, inget vatten kvar vad jag ser. är det sissta tömningen?

sen skall du inte avvända diskmaskinen som avfallskvarn vilket man kan tro när man ser dina silar
 
electroluxaren skrev:
det som det låter som låter är tömningspumpen, inget vatten kvar vad jag ser. är det sissta tömningen?

sen skall du inte avvända diskmaskinen som avfallskvarn vilket man kan tro när man ser dina silar
Aha ok! Nä det är inget vatten eftersom jag innan bilden togs sugit upp allt som var där.. Ett till problem hände nyss när ja körde ett program. Nu står det F1 och jag kunde inte stänga av maskinen den startade upp av sig själv hela tiden, så nu har jag dratt ut sladden och ställt ut maskinjäveln.. Orkar inte me de mer nu..
 
electroluxaren skrev:
sen skall du inte avvända diskmaskinen som avfallskvarn vilket man kan tro när man ser dina silar
Aha, jag som trodde de va mer miljövänligt att använda den som kompost. Tur du informerade mig 🫠
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.