AAKEE skrev:
Har köpt av Protexus i Sverige, de skickar en ny tillsammans med en returbiljett för den gamla. Det är smidigt.

Mycket billigare på securitywarehouse ? Spikade i taket i garaget så brandvarnaren lossnade och drog i backen. Det skramlar friskt ifrån den så jag behöver nog en ny.
Om jag inte förstått fel så ska du köpa en ny i Sverige och inte från England.
Någon kodning som skiljer men du får kolla upp det jag är inte helt säker men jag tror jag läst det här på BH.

Jag har köpt allt mitt i England så då får jag fortsätta köpa saker därifrån.
 
Suhagg skrev:
Om jag inte förstått fel så ska du köpa en ny i Sverige och inte från England.
Någon kodning som skiljer men du får kolla upp det jag är inte helt säker men jag tror jag läst det här på BH.

Jag har köpt allt mitt i England så då får jag fortsätta köpa saker därifrån.
Ok, såg att det stod nåt sånt på deras sida. Har inget inlogg så det gick inte se priset.
Såg att det gick handla billigare innan jag beställde(hade dock inte koll på det stället) men jag hade rätt mycket annat järn i elden så jag valde att försöka köpa färdigkonfigurerat för att spara lite tid åt mig själv, dock mht strulet som vart så fick jag lägga tid på det ändå och kan larmet hyffsat nu...
 
AAKEE skrev:
Ok, såg att det stod nåt sånt på deras sida. Har inget inlogg så det gick inte se priset.
Såg att det gick handla billigare innan jag beställde(hade dock inte koll på det stället) men jag hade rätt mycket annat järn i elden så jag valde att försöka köpa färdigkonfigurerat för att spara lite tid åt mig själv, dock mht strulet som vart så fick jag lägga tid på det ändå och kan larmet hyffsat nu...
Mitt paket från England var också färdigkonfigurerat men jag tycker det är lika bra att göra det själv från grunden så man fattar hur det funkar när det krånglar sen.
 
Panelen och tillbehör måste vara från samma land. De går på olika frekvenser (eu, UK eller USA). Det som stör mig är att det verkar som om tempmötare inte släppts i UK, och jag vill ha koll på sommarstugan att det inte fryser.
På det stora hela, känns som ganska många som haft meck med prylar från England.

jag tycker även att programmering av systemet är omständigt. Det går ju, men det känns som ett interface från 90-talet. Ja har inte koll på något system som är bättre, men jag vet vad man kan förvänta sig 2014. Jag vill ha mer Nest, mindre Nokia 8210.

Är säker att jag kan rekomendera Visonic. Nu är jag fast med prylarna och de är uppborrade, men ändå.
/R
 
M
rockthelobster skrev:
Panelen och tillbehör måste vara från samma land. De går på olika frekvenser (eu, UK eller USA). Det som stör mig är att det verkar som om tempmötare inte släppts i UK, och jag vill ha koll på sommarstugan att det inte fryser.
Inte bara olika frekvenser, de är kodade för olika regioner även om de har samma frekvens.

Gällande tempmätare:
"We have received confirmation from Visonic that the UK model has not been launched and they do not currently have any plan to do this, as they have such a low demand for this product on the UK market"
 
Dåså, jag har bytt GSM-modul men det blev ingen skillnad. Går fortfarande inte att få status eller larma på /av via SMS. Den skickar fortfarande händelser som den ska via SMS, så den biten fungerar.

Gissar att nästa steg blir att byta huvudenheten.
 
Jag väntar på en ny modul.
Men gissar att jag hamnar i samma sits som dig ...
Vi får se om 1 vecka eller 2. När jag får den.
Hör av mig.
Håll mig uppdaterad om hur de går för dig med.
 
Yepp, ska ske !
 
AAKEE skrev:
Yepp, ska ske !
hur har det gått för dig Aakee, fått nån support av Protexus i det hela så det kommit igång (sms på/av) ?
 
Hej !

Yepp, jag fick god support och det visade sig att det var jag som hade gjort fel, så det var inget fel på grejjerna alls.
(Hade lagt in vår 'användarkod' som väktarkod, därför fungerade det att larma av/på trots att den inte tog SMS-kommando. När Protexus & Visonic kom på det så fungerade det direkt när det var fixat)
 
I vilken meny exakt är du nu?
Hmm väktarkod har jag nog aldrig sett.
:)
 
Jag hade ställt in alla koder under inställningsläge, där finns masterinstallatör, installatör och vakt-kod. Vaktkoden är till för väktare mm, det går larma av och på.
Användarkoden är den man ska köra med, ligger under användarrläge.

Vaktkoden heter säkert något annat om man kör engelsk meny.

En viktig grejj borde vara att ändra även väktarkoden från defaultläget, annars kan den som vet defaultkoden larma av den vägen.
 
Okej, tack.
Jag har bara install och Guardcode.
Mysko :)
 
Har du gått in i rätt meny ?
Guardcode låter som väktarkoden.

Användarkoden heter rimligen "user code". Det ska finnas flera( var det åtta eller tio), men jag tror att det bara är user code / användarkod 1 som ska svara på SMS-kommandon.

När jag trycker på översta knappen i mitten "pil höger" kommer först "Användarläge sedan "periodisk test" sedan "installatörsläge". Användarkoderna finns att programmera under den första ( Användarläge), och de andra under installatörsläget.

[Edit] Kollade lite i den engelska manualen, installer guide som är för installatören, version 16.
5.3 (sid 29) Setting installer codes. Den beskriver Master installer, Installer och guard codes. Guard Code är garanterat väktarkoden. "Enables an authorized guard to only Arm Away / Disarm the control panel"

Tittar man sen i den andra manualen, user guide, B4 / sid 22-23 så är det där man sätter User Codes. Det är bara user code 1 som ska svara på /lyda SMS-kommandon.

Har du inte programmerat User Code under User settings så har du gått på samma mina som jag gjorde. Lätt att bli lurad av att det finns två manualer.

Installer manual: http://download.homesecuritystore.com/downloadmanual.aspx?FileName=PMASTER-10_Install.pdf

User manual: www.visonic.com/Data/Uploads/PowerMaster-10_30_User_Guide_English_D-303223.pdf



 
Redigerat:
Du tack som f.. :-D
Detta kan ju vara lösningen på problemet.
Detta ska verkligen kollas upp när min modul kommer tillbaka från reparation. (Som kanske inte behövdes)
Vi får se;-)
Guld värt detta för mig tack igen.
Jag uppdaterar sedan hur de har gått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.