M
snej81 skrev:
80 spänn i månaden för att ansluta sig hos Falck, inkl. bildverifiering är faktiskt riktigt bra pris får jag säga. Sen så lär en utryckning ligga på 1500:-, men hur ofta händer det. Har inte haft ett falsklarm på ett år med mina grejer som jag själv installerat (2 kameror och 3 magnetkontakter). Och dem betalar tom självrisken hos försäkringsbolaget vid konstaterat inbrott.

Tack för tipset!
Jag kör Falck och är otroligt nöjd.

I mitt fall så anlitar Falck i sin tur G4S vid behov, och de vill ha 25 kr i månaden för att förvara nycklarna. Och sen 1500 kr vid utryckning då. Men efter 3-4 år har det aldrig behövts.

Falck har en lista på nummer de ska ringa. Sen har de olika instruktioner vad de ska göra om ingen svarar: tex vid brandlarm ska de skicka väktare, vid bara tekniskt larm (tex strömavbrott) gör ingenting etc.

De gånger larmet falsklarmat (eller larmet i sig har inte falsklarmat, städbolaget som inte klarat av att hantera det), så har de ringt upp inom 1 min.

Så kan varmt rekommendera Falck.

Appen som sådan fungerar väl, men är ju ganska slött tycker jag. Det är väl bara GPRS som larmet jobbar med tror jag. Men visst du kan se bilderna i din telefon efter ett par minuters väntan...
 
miksil skrev:
Jag kör Falck och är otroligt nöjd.

I mitt fall så anlitar Falck i sin tur G4S vid behov, och de vill ha 25 kr i månaden för att förvara nycklarna. Och sen 1500 kr vid utryckning då. Men efter 3-4 år har det aldrig behövts.

Falck har en lista på nummer de ska ringa. Sen har de olika instruktioner vad de ska göra om ingen svarar: tex vid brandlarm ska de skicka väktare, vid bara tekniskt larm (tex strömavbrott) gör ingenting etc.

De gånger larmet falsklarmat (eller larmet i sig har inte falsklarmat, städbolaget som inte klarat av att hantera det), så har de ringt upp inom 1 min.

Så kan varmt rekommendera Falck.

Appen som sådan fungerar väl, men är ju ganska slött tycker jag. Det är väl bara GPRS som larmet jobbar med tror jag. Men visst du kan se bilderna i din telefon efter ett par minuters väntan...
Låter riktigt bra. Har kontaktat dem via deras site precis för ytterligare info.

Tackar så mycket för infon!
 
Tänkte återkoppla lite. Jag har nu kopplat upp mitt Powermaster 10 system mot Falck larmcentral, fick nys om erbjudandet om larmcentral inkl. uppkoppling mot deras Powermanage server (och fri bildveriifiering) för 80:- /månad via Protexus.se

Kontaktade då Falck direkt, men dem hänvisade mig till Protexus i och med att jag har ett ``eget installerat´´ hemlarm och det är Protexus som sköter programmeringen av Powermaster centralen och kopplar upp det mot Falcks server.

Tänkte då att det här kommer väl kosta skjortan, men icke! Fick en detaljerad instruktion över mail med tillvägagångssätt för att programmera centralen, sedan skötte Protexus allt med Falck så jag blev registrerad på deras server och kunde koppla upp mig med Visonic2go appen. Allt flöt på klockrent, kan verkligen inte annat än att rekommendera framförallt Protexus som varit otrolig serviceminded från början och svarat på mail efter mail (oavsett tidpunkt på dygnet). 5 tummar av 5 möjliga!
 
  • Gilla
miksil
  • Laddar…
Jag som håller låda i tråden nu..

Jag får inte "dörrsignal" att fungera på rörelsedetektor. Har provat 2 olika, båda inställda på "melodi" och funktionen på centralenheten är aktiverad. Men inget ljud alls.

När jag provar att aktivera en magnetkontakt, tex entrédörren så ljuder det högt när man öppnar dörren.

Visst ska det funka även med rörelsedeckare?? Rätt så värdelös inställning i enheten annars. Men jag har säkert missat något?
 
snej81 skrev:
Jag som håller låda i tråden nu..

Jag får inte "dörrsignal" att fungera på rörelsedetektor. Har provat 2 olika, båda inställda på "melodi" och funktionen på centralenheten är aktiverad. Men inget ljud alls.
...
Vad är en "dörrsignal"?

PS. Jag har en PowerMaster 33 från Protexus.
 
Adamski74 skrev:
Vad är en "dörrsignal"?

PS. Jag har en PowerMaster 33 från Protexus.
En inställning som gör att centralenheten ljuder om t.ex.en dörr öppnas, säg att man har en magnetkontakt där, när enheten registrerat att den bryts så ljuder den med en signal. Används för att få översikt på om någon går in eller ut när larmet är frånkopplat.

Denna inställning görs först i enheten under ljudinställning (``dörrsignal AV´´, eller ``med melodi´´) och man får även aktivera den på själva centralenheten (någon av knapparna på manöverpanelen, kommer inte ihåg vilken).

Jag vet inte säkert att det ska funka även på rörelsedetektorer men som sagt inställningen för det finns i enheterna, så tycker det är väldigt konstigt om så är fallet.
 
W
Har beställt powermaster 10 från protexus. Är väl inte överdrivet nöjd med Protexus än så länge då jag beställde i söndags och det inte skickats än. Leveranstid är nummer 1 för mig när man beställer saker så där ligger de pyrt till. Får väl se om det skickas i början av nästa vecka annars blir det att beställa på annat håll. Tydligen får man inget kolli-nr när det väl har skickats heller. Tror inte att jag varit utan kolli-nr till en beställning de senaste 10 åren.

Jaja, när det väl kommer så får det fan ta och funka iaf :)
 
Märkligt. Jag beställde en rökdetektor i måndags, kom dagen efter. Fråga efter kollinummer annars, det ska ju finnas.
 
W
Hörde av Protexus idag och det skulle skickas imorgon så allt är väl i så fall. Man får ju faktiskt räkna med lite extra leveranstid med tanke på att de programmerar larmet innan leverans när man köper hela kittet. Det tar en del andra leverantörer extra betalt för om jag inte minns fel. Har inte fått något kolli-nr än men det skulle jag också få så nu är det bara att vänta.

Återkommer när leverans skett.
 
  • Gilla
snej81
  • Laddar…
W
Någon som har en aning om varför jag får systemfel "ca sab. öppen". Har stängt den förbannade panelen men den verkar inte begripa det. Hur åtgärdar jag?
 
Ca betyder centralapparat. Menar du knappsatsen när du skriver panelen?
 
Jag har varit inne på att installera ett DSC Neo eller PC1616 tidigare men nu funderar jag starkt på ett Powermaster 10.

Så nu tänkte jag fråga er som har ett Powermaster 10 redan, är ni nöjda med larmet eller bör jag välja något annat? Har en enplansvilla på 110m2 med källare och det skulle vara skönt att slippa dra kabel kors och tvärs i huset. Har förstått att batteritiden på Powermaster 10 är betydligt bättre än konkurrenterna.
 
W
Det var sabotageskyddet på centralpanelen som tjorvade. En fjäder som var tvungen att dras ut lite. Nu fungerar det bra.

Dae skrev:
Jag har varit inne på att installera ett DSC Neo eller PC1616 tidigare men nu funderar jag starkt på ett Powermaster 10.

Så nu tänkte jag fråga er som har ett Powermaster 10 redan, är ni nöjda med larmet eller bör jag välja något annat? Har en enplansvilla på 110m2 med källare och det skulle vara skönt att slippa dra kabel kors och tvärs i huset. Har förstått att batteritiden på Powermaster 10 är betydligt bättre än konkurrenterna.
Köpte nyligen larm powermaster 10 från protexus och är nöjd. Bra service och support från protexus och det kommer förprogrammerat. Man klarar att programmera det själv men det är faktiskt jäkligt skönt att det är gjort när man får det. Är så mycket annat att joxa på med ändå när allt ska upp så det är skönt att inte behöva tänka på det. Kan rekommendera powermaster och protexus.
 
Måste bara ge lite beröm till mitt larm. Snurrat i 3år nu snart. Inte ett enda falsklarm eller annat strul. Inga batterier bytta ännu.

Enda nackdelen är att jag knappt vet hur det är konfat då jag inte behövt röra det på 3år mer än att larma av och på :)
 
  • Gilla
MangeGBG
  • Laddar…
Har nu kört larmet några år och det fungerar bra förutom på en punkt.

Vad jag noterat är att enheten slutar svara på SMS efter ca en månad i drift. Antar att han då inte skickar mig ett SMS heller om larmet skulle gå men har inte verifierat detta. Får iaf inget svar om jag skickar en status förfrågan till den. Går man bara in i master menyn och ur den en gång så startar enheten om och det börjar fungera igen.

Är detta något ni andra också har uppleft eller hittat lösning på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.