-MH- skrev:
Läste just tråden, och det var slående hur fel alla experter på ByggaHus hade. Både om det skulle rivas/renoveras och slutpriset. Tror det är mycket grupptänkande och en något överdriven rädsla för mögel som ligger bakom.
Vad vet vi om utgången ?
Vad är det folk/ vi har haft fel om ?
Vet vi ännu orsaken till varför det ser ut som det gör på bilderna eller går vi på mäklarens beskrivning ?
 
FG skrev:
Se där ja. Det är alltså vad man får för 3,6 miljoner i Göteborg nu för tiden. Prisvärt...
Ja, verkligen. Hade jag hittat en tomt här för det priset hade jag köpt alla som fanns.
 
Stefan N skrev:
Ja, verkligen. Hade jag hittat en tomt här för det priset hade jag köpt alla som fanns.
Jag tycker det låter rätt dyrt när man kollar läget. De har iofs väldigt nära till Hornbach, vilket nog är ett stort plus i det här specifika fallet.
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
hyggabus skrev:
Vad vet vi om utgången ?
Vad är det folk/ vi har haft fel om ?
Vet vi ännu orsaken till varför det ser ut som det gör på bilderna eller går vi på mäklarens beskrivning ?
I artikeln det länkades till säger mäklaren att de nya ägarna verkar ha för avsikt att renovera huset, inte elda upp det.
 
harry73
Och han önskade dom lycka till.
Kunde inte låta bli att små le och förundras över hur mäklare kan säga negativa saker på ett trevligt och snällt sätt.
Lycka lär de nya ägare behövas :)
 
Med tanke på att fräschare hus i området kan kosta 2 miljoner mer är det kanske inte så orimligt om stommen är fin o.s.v.
 
Förr kunde man cyanväteröka för att ha ihjäl dylika mikroorganismer. Finns det något annat som ersätter i dag?
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
MathiasS skrev:
I artikeln det länkades till säger mäklaren att de nya ägarna verkar ha för avsikt att renovera huset, inte elda upp det.
Den där mäklaren verkar inte vara nåt att lita på med tanke på vad han sa om anledningen till att huset ser ut som det gör.
 
Destrier skrev:
Förr kunde man cyanväteröka för att ha ihjäl dylika mikroorganismer. Finns det något annat som ersätter i dag?
Det var på den tiden man gjorde rent hus bokstavligt. Nu finns väl inte den metoden kvar tyvärr.
 
Det där är väl inget man bör göra rent, är det inte bättre att slå ned det och bygga nytt?
 
Ingen som vet hur det har gått för huset/köparen???
 
masterjohn skrev:
Ingen som vet hur det har gått för huset/köparen???
Tja brandkåren har väll haft övning i huset :D

Nä har glömt av det till och med. Hade varit intressant med uppföljning hur nya ägaren gjort med huset (har för mig det blev sålt sist jag kolla i tråden).
 
Mikael_L
Ja hur har det gått med detta huset?

Är det inte någon som bor i närheten?
 
Sålt och med slutpris 3 600 000 kr enligt hemnet

Yesterdays news ser jag nu när jag läser mer i tråden...sorry :oops:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.