Se där ja. Det är alltså vad man får för 3,6 miljoner i Göteborg nu för tiden. Prisvärt...
 
FG skrev:
Se där ja. Det är alltså vad man får för 3,6 miljoner i Göteborg nu för tiden. Prisvärt...
Njae. Titta vad som säljs på Hisingen i övrigt. Finns mer prisvärda objekt om vi säger så.
 
Vore kul om någon forummedlem i närheten kan följa upp och meddela vad som händer - rivning och nybygge eller renovering?
 
  • Gilla
Destrier och 2 till
  • Laddar…
Porshen, undrar vad som hände med den....
 
Porsche var styling ;)
 
Jonatan79 skrev:
Porsche var styling ;)
Nej, tyvärr! Den har stått där flera år.
 
Hoppas köparen passade på att vilkora budet med att Porschen skulle ingå. Jag anar att den går fortare att få snurr på än huset :)

Om jag såg rätt på bilden är väl dessvärre inte den modellen som jag skulle "rot" renovera.
 
Jahapp. Bara att invänta projekttråd på denna kåken då :)
 
  • Gilla
Enolf och 2 till
  • Laddar…
Undrar varför den skulle vara ett rivningsobjekt. Det finns ju bara en bild inifrån huset och visst ser det lite slitet ut men inget som inte går att fixa med lite färg och nya tapeter. Mögevillan var ju av en helt annan klass.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Janus82 skrev:
Undrar varför den skulle vara ett rivningsobjekt. Det finns ju bara en bild inifrån huset och visst ser det lite slitet ut men inget som inte går att fixa med lite färg och nya tapeter. Mögevillan var ju av en helt annan klass.
Står i beskrivningen under, tycker han borde varit tydligare. Många som bara länkar och sen inte säger varför.


Du behöver ett bygglov annars får du riva byggnaden och det verkar som det inte ens är garanterat du får bygga något nytt alls på marken. Är tydligen nya regler som gäller strandskyddet och som kommunen väl att använda.
 
Läste just tråden, och det var slående hur fel alla experter på ByggaHus hade. Både om det skulle rivas/renoveras och slutpriset. Tror det är mycket grupptänkande och en något överdriven rädsla för mögel som ligger bakom.
 
Redigerat:
  • Gilla
Hybridnyckel och 1 till
  • Laddar…
-MH- skrev:
överdriven rädsla för mögel
För egen del är det inte det synliga möglet, utan vad som ligger bakom. Både bildligt (orsak) och bokstavligt (stomme/isolering)
 
  • Gilla
Hybridnyckel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.