B Bopåzoo skrev:
Dom har fört in flera klasser i skolprogrammen nu. Men detta borde du väll veta, ni har väll barn?
Märklig diskussion. Folk har väl inget annat att göra?

Jag kan dåligt socialt media för jag jobbar allan jämt. Hinner inte . Jag har första gången på 20 år ledit hela jul-helgerna och tar tiden nu när ledigt. Inget att göra på huset heller.

16 år ? 2an gymnasiet ?
Jag har räknat. Min doter är 11 och går i 5an ho e 12 när ho går ut 5an. 13 6an, 14 7an, 15 8an och 16 är hon när hon går ut 9an.
 
  • Gilla
Ducceman och 1 till
  • Laddar…
Min mormor säger att förr var man antingen frisk eller så va man sjuk.
Då fanns inte det där psykologiska. Det kom senare.

Här på forumet bekräftar att de där psykologiska verkar hamna på sånna.

Hoppas jag inte va taskig nu. Men de är ett upp vaknande. Så många som hackar och stör. Är störande. Jag blev ledsen av det.

Jag ställde bara ena fråga ju.
 
  • Älska
  • Gilla
Sven-Erik Hällgren och 3 till
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
Märklig diskussion. Folk har väl inget annat att göra?

Jag kan dåligt socialt media för jag jobbar allan jämt. Hinner inte . Jag har första gången på 20 år ledit hela jul-helgerna och tar tiden nu när ledigt. Inget att göra på huset heller.

16 år ? 2an gymnasiet ?
Jag har räknat. Min doter är 11 och går i 5an ho e 12 när ho går ut 5an. 13 6an, 14 7an, 15 8an och 16 är hon när hon går ut 9an.
Nä man är inte 16 år i 2an.
Om man nu inte har hoppat fram.
Min son är 16 och går i 1an.
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Nä man är inte 16 år i 2an.
Om man nu inte har hoppat fram.
Min son är 16 och går i 1an.
Som sagt alla fyller år olika tider på året.. med eran logik skulle ju alla vara 18 när dom tog studenten vilket alla inte är och detta skapar problem då dom ej kan supa med sina vänner på krogen
 
B Bopåzoo skrev:
Som sagt alla fyller år olika tider på året.. med eran logik skulle ju alla vara 18 när dom tog studenten vilket alla inte är och detta skapar problem då dom ej kan supa med sina vänner på krogen
Jo, när man tar studenten är man 18 om man följer "normen"...
 
Eftersom att man börjar ettan på gymnasiet det år man fyller 16 kan man inte vara 16 och gå i tvåan utan att ha hoppat över en klass. Antingen går man i nian eller ettan om man följer normal takt.

Varför det nu var så viktigt.
 
  • Gilla
Nageek och 1 till
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Jag var på din sida... Inte längre!
Vilken sida ???
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Eftersom att man börjar ettan på gymnasiet det år man fyller 16 kan man inte vara 16 och gå i tvåan utan att ha hoppat över en klass. Antingen går man i nian eller ettan om man följer normal takt.

Varför det nu var så viktigt.
 
I Ingenjör Jesper skrev:
Jo, när man tar studenten är man 18 om man följer "normen"...
Nä, jag var 19. Eftersom jag är född i Maj.

Man tar studenten ÅRET man fyller 19
 
  • Gilla
gmanhem och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Eftersom att man börjar ettan på gymnasiet det år man fyller 16 kan man inte vara 16 och gå i tvåan utan att ha hoppat över en klass. Antingen går man i nian eller ettan om man följer normal takt.

Varför det nu var så viktigt.
Ja märkligt ?
 
F Fredrik-1980 skrev:
Vilken sida ???
Den sidan där du ställde en fråga hur du skulle göra med laddning av en elbil och ansåg att du blev påhoppad av folk som hade onödigt många åsikter om dig/din partner och din partners ålder...
Men när man börjar raljera om psykisk ohälsa, särskilt vid jul, då avslöjar man att man inte riktigt är med i matchen...
 
  • Gilla
Merkurius och 4 till
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Den sidan där du ställde en fråga hur du skulle göra med laddning av en elbil och ansåg att du blev påhoppad av folk som hade onödigt många åsikter om dig/din partner och din partners ålder...
Men när man börjar raljera om psykisk ohälsa, särskilt vid jul, då avslöjar man att man inte riktigt är med i matchen...
de hade ju en massa åsikter om det. Va har de med de å göra? En annan här frågade om värmepump och fick plötslit massa ovett för hon vedeldade. Det e inte okej att mobbas så. och för min del om man gör så e man inte okej innan för pannan då.
Och va har Jul att göra med detta? Kunde lika gärna vart nyår eller påsk eller kalas.
 
  • Gilla
Kronprinsen
  • Laddar…
F Fredrik-1980 skrev:
Ha ha. Han är klimat förnekare ja. Han är en sån som oroar sig för klimatet och uppvärmning och tar upp det ämnet ibland. Men själv har han bil. De har varsinn bil tom även en MC och en båt med snurra. De åker nog aldrig bussen i stället fast de bor nära hållplats. Och de flyger till Mallis och så i bland. De bor i hus i stället för lägenhet. Bensingräsklippare har de också.
Han förnekar verkligen klimatet för han bränner fossilt och gödslar på me co2.
Lever inte som han lär. Finns det någon sv dom som lever som dom lär? Vet ingen av de som håller på och försöker lära ut och predikar om ditt och datt om klimat som lever så själv. De är alla syndare.

Jag har en el-MG bara för att det är billigt. 1995sek i månaden är billigare än busskort nästan
Vilken typ bor i hus i stället för lägenhet. Förstår inte hur du ens kan tänka dig åka dit! Hade han bott i lägenhet hade ditt besök blivit så mycket enklare.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Fick julkänsla:

Erbjud svärfar en provtur före snapsen. Under denna (om han är med på det berättar du hur ägandet är. Och bland annat då att då att det vid såna här resor är skitsmoidigt öm man kan ladda medan man i övrigt umgås, men att man annars får ta ett snabbladdarstopp på vägen.

Tjurigheten kan du försöka lämna hemma. På jul bjuder man till, eller försöker iaf.

God jul!
Under provturen åker du till en laddstation och laddar fullt!
 
du får väl åka 30min tidigare så du kan stanna och ladda efter vägen,har aldrig frågat den jag hälsar på om jag kan få 20l bensin för hemfärden ,varför skall din svärfar ge bort el till dig så du kan köra gratis
 
  • Arg
  • Älska
  • Gilla
skydiver och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.