Mikael_L
Vad använder man för lim när man limmar underlimmad ho mot laminatbänkskiva?
 
  • Gilla
Rachid Nord
  • Laddar…
Mikael_L
Är det ingen som vet?

Eller vågar sig på en försiktig gissning ...?
 
Silikon? :)
 
  • Gilla
1991.fredrik
  • Laddar…
Annars kanske lättaste är att ringa typ Franke eller någon annan och bara blufffråga hur deras kan limmas?

PL-lim borde sitta, men kanske inte är så nyttigt.
 
  • Gilla
M.Kristensen
  • Laddar…
Mikael_L
Nu har bänkskivan till köket anlänt.

Om nu tråden får lite fart här, så jag börjar få ett hum om vad jag ska limma med så kan jag sen lova att ni får ett bildreportage över hur jag underlimmade en ho själv i en laminatbankskiva. :cool:
 
Mikael_L
De jag har sett och hört använder ett tvåkomponents lim men jag vet inget namn eller dylikt och skulle inte exprimenterat själv för detta är ett viktigt viktigt momenat för att få en bra limning som håller tätt...
 
  • Gilla
Lenasv
  • Laddar…
Beror lite på vilken typ av underlimning. Om du har en diskho som ska sitta helt under skivan, så spänner man först fast den i skivan och tätar med silikon eller bra lim. Är det en underlimmad som har frästs upp i skivan, så kan det vara att man bara ska limma med ett tvåkomponents lim. Se http://www.franke.com/kitchensystem...ch_support/diskbankar/montageanvisningar.html för ett exempel på underlimning.
 
Mikael_L
Jaha, ska jag få något klart besked i limfrågan då, eller måste jag chansa på något. :)
 
  • teaser.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Framstegskompisen
  • Laddar…
Mikael_L
H
Kolla med Ikea, de har ju underlimmade diskhoar så de bör ju veta
 
Mikael_L
Personalen på varuhuset lär dock ha noll koll.

Men ändå blir jag lite förundrad över att jag inte får svaret här på forumet.
Här verkar ju all komptens finnas, förutom alla byggtekniska frågor så vet folk här vad reservdelsnumret är för valfri del i t.ex en bosch eller festoolmaskin.
Hur skruvar härdas, Hur moment beräknas när man förlänger momentnyckeln, Vad sprängkraft en haubits har, hur många km ledning det är i en Boeing 747. osv osv,
Jag misstänker att någon t.o.m vet vad som hände Jimmy Hoffa och var Elvis är numera.

Men vilket lim som underlimmade hoar limmas med verkar vara en väl förborgad hemlighet, som kanske vare sig CIA eller KGB har en aning om ...
Jag får väl ringa James Bond då. :)
 
  • Gilla
SSML och 8 till
  • Laddar…
Jag tycker fortfarande du ska ringa Franke och fråga :)
 
Kollar man på amerikanska sidor så verkar dom använda clips för att bära hon, och silicon för att täta.

Jimmy Hoffa gjöt dom in i Giants Stadium i New Jersey. Konstigt nog hittades han inte när dom rev byggnaden för två år sedan..
 
H
Mikael_L skrev:
Personalen på varuhuset lär dock ha noll koll.

Men ändå blir jag lite förundrad över att jag inte får svaret här på forumet.
Här verkar ju all komptens finnas, förutom alla byggtekniska frågor så vet folk här vad reservdelsnumret är för valfri del i t.ex en bosch eller festoolmaskin.
Hur skruvar härdas, Hur moment beräknas när man förlänger momentnyckeln, Vad sprängkraft en haubits har, hur många km ledning det är i en Boeing 747. osv osv,
Jag misstänker att någon t.o.m vet vad som hände Jimmy Hoffa och var Elvis är numera.

Men vilket lim som underlimmade hoar limmas med verkar vara en väl förborgad hemlighet, som kanske vare sig CIA eller KGB har en aning om ...
Jag får väl ringa James Bond då. :)
kanske inte så många som underlimmar diskhon, utan köper det klart.
själv köpte jag bänksiva och sågade ut för diskhon sedan blev det en överlimmad diskho med en silikonmassa som var köpt på Ikea. Det fungerar alldeles förträffligt
När det gäller verktyg så är det stort intresse för dessa "pojk" leksaker.
Det går inte att jämnföra med en sån tråkig sak som en diskho :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.