Vilken tid är det ok att starta gräsklipparen?

  • 07-09

    222 Röster 19,6%
  • 09-12

    857 Röster 75,8%
  • 12-15

    356 Röster 31,5%
  • 15-18

    326 Röster 28,8%
  • 18-21

    229 Röster 20,2%
  • 21-00

    36 Röster 3,2%
  • Antal röster
    1 131
galento
R Rkarlsson skrev:
Inom 08 är det annorlunda. En släkting bodde där förr, gick aldrig upp före 12.
Vilket degos som ligger till 12.
 
  • Gilla
jonas.o och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Vilket degos som ligger till 12.
Denna var ju sån där programmerare. Vet inte om det ingår i kurserna att sova länge då ?
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
namnbyte
R Rkarlsson skrev:
Denna var ju sån där programmerare. Vet inte om det ingår i kurserna att sova länge då
Många utvecklare upplever en större kreativitet och mer fokus nattetid, så även undertecknad. Vet inte vad det beror på, om det är så att sovande samhället är avstressande eller något.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Många utvecklare upplever en större kreativitet och mer fokus nattetid, så även undertecknad. Vet inte vad det beror på, om det är så att sovande samhället är avstressande eller något.
På kvällar och nätter slipper man bli störd av chefer och annat löst folk som vill att man ska gå på möten istället för att jobba 😉
 
  • Gilla
  • Haha
Lars O G och 9 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Har nog aldrig störts av en gräsklippare, tycker det är somrigt och mysigt på något vis att höra brummet. Valde 9-12 då jag själv väntar till kl 10 innan jag väsnas med något alls.
Håller med!

Jag blir lite ledsen när det är tyst. Nuförtiden verkar de flesta ha robotar, elbil, och värst av allt sitta inne under en AC med telefon i handen. Ut med er, och ta med er barnen!
 
  • Gilla
leifberggren och 3 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Dygnet runt om den är tyst, tex el eller batteridriven.

Vardag 7-
Helg 9-
El/batteridrivna är ju dock inte tysta, om vi inte pratar om robotar.
95dB är märkningen på min Husqvarna.
 
J
Bryr mig inte och tycker från 7, då börjar ju ändå snickare och vägarbete. Men eftersom det sällan är tvingande att klippa en viss tid är 8 väl mer vettigt rent allmänt.

Jag börjar väsnas tidigast 8 vardagar, 10-11 helg Två av grannarna är tonåringar och man minns ju att man gärna sover. Har det festats hos grannarna dagen innan väsnas jag först 12-13. Respekt kallas det visst för?
 
  • Gilla
Ockupanten och 8 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Håller med!

Jag blir lite ledsen när det är tyst. Nuförtiden verkar de flesta ha robotar, elbil, och värst av allt sitta inne under en AC med telefon i handen. Ut med er, och ta med er barnen!
Det är nog mer att folk är bortresta på semester. Det är några få helger på försommaren och några på sensommaren som villafolket är hemma. Annars är det ju tyst i dessa områden. Enbart äldre och ej utflyttade söner i de tidiga tjugo tycks vara kvar i villaområdena sommartid.
 
  • Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
7 på vardagar, de flesta börjar ju jobba då iaf. Vet ingen knegare som jobbar med landscaping som hade väntat till senare innan de börjar med sitt jobb.
9 på helgen, jag gör helst alla mina jobb så tidigt jag kan så jag kan slappa på eftermiddagen och kvällen. Klipper heller inte när det är som varmast ute.
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
Genom att vi avhandlade i förra tråden att 08 var mestadels accepterat och 07 var för tidigt så är det ju solklart att man här vill försöka överbevisa att redan till 09 är för tidigt eftersom 07 finns i spannet. Sen lägga flera timmar i alternativen 😂

Det enda rätta vore att ha varje heltimme mellan 06-12 då om det ska ge något. Här har man ju bara medvetet dragit över alla som accepterar 08 men tycker att 07 är aningen tidigt att kryssa i till kl 12.

Du hade ju lika gärna kunnat ha två alternativ 00:00-12:00 eller efter 12.

Du vill väl få det vinklat till så sent som möjligt?

Jag röstade 12-15 för att du ska må bättre. Tycker 8 egentligen.
 
  • Gilla
Jockebanan och 2 till
  • Laddar…
TinyDestroyer TinyDestroyer skrev:
7 på vardagar, de flesta börjar ju jobba då iaf. Vet ingen knegare som jobbar med landscaping som hade väntat till senare innan de börjar med sitt jobb.
9 på helgen, jag gör helst alla mina jobb så tidigt jag kan så jag kan slappa på eftermiddagen och kvällen. Klipper heller inte när det är som varmast ute.
Kan lova dig att här i stockholm börjar de flesta 9 eller senare.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan lova dig att här i stockholm börjar de flesta 9 eller senare.
Är inte det för att det tar 2 timmar att komma 4km?
 
  • Haha
jonas.o och 3 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Är inte det för att det tar 2 timmar att komma 4km?
Hmm. Jag har 5-7 mnuter till kontoret. Men jobbar mest hemifrån.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hmm. Jag har 5-7 mnuter till kontoret. Men jobbar mest hemifrån.
Skapligt boende. Jag når nog kontoret på under 10 sekunder. Kåken är bara 19 meter lång. 🤣
 
  • Haha
jonas.o och 2 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Skapligt boende. Jag når nog kontoret på under 10 sekunder. Kåken är bara 19 meter lång. 🤣
Jag brukar köra morgonmötet med undersåtarna från sängen. Jag vinner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.