Du som företagare kan inte blanda, det stämmer. Men som privatperson så är det ingen lag som hindrar dig från att blanda. Dock så är det inte säkert garantierna gäller om man har olika fabrikat på port och motor, men det är inte samma sak som att de inte skulle vara CE godkända ihop.
 
Robert-san01 skrev:
Har också tittat på DMdoors, men får varken fram vad firman heter, har sitt säte eller någon annan info om dem. När jag försökte med den danska adressen som är angiven på hemsidan så fick jag ingen träff i det danska företagsregistret heller. Tyvärr så säger detta mig att man inte skall köpa en DMdoors oavsett pris.
jag pratade med dom idag, fick till svar att det är ett danskt bolag och fick cvr nr dvs samma som organisationsnummret
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=32303315
vet inte om man blir klokare, var en dansk ja prata med, dom andra var ute.. han sade att det finns bara en ÅF i sverige ännu en till pågång i motala( skall ringa i eftermiddag)...den som finns är tryckluftservice i norr.
får undersöka lite till, det skiljer ju trots allt ca 8-9000.
 
Etablerat 2/12 2010... Det skulle vara intressant att veta vad det är för U värde på en monterad 10m2 port. Att de är isolerade och gjorda för det nordiska klimatet säger inte så mycket. Priset är klart intressant!
 
Hittade nu U värde på Ryternas port. 1,3 monterad, samma som Hörmann LPU40.

Någon som har en Hörmann i Silkgrain och kan berätta om den är repkänslig?
 
Hej Jag har också tittat på dm doors garageportar.. är det någon som vet hur dom är? u värde kvalite osv? ..
 
jag beställde en Hörmann..fick ett kanonpris....lättare med service montage mm
 
Någon som vet U-värde för Clopay:s portar? De finns i 50mm isolerat utförande men jag hittar ingen info om U-värde på monterad port, bara R värde och hur mycket orkaner de tål. Tydligen störst i världen på portar och priserna verkar intressanta.
 
Jag har varit i kontakt med dm doors och köpt en garageport.

Tyvärr när det gäller danska företag så är inte transparansen lika god som i Sverige.

Det är en riktig skojjare som äger och driver det bolaget. Han startade det första bolaget i december 2010 som höll fram tills sommaren 2011. Då flyttade han över verksamheten i ett nytt bolag (köpte rättigheten till www.adressen med sitt nya bolag) och drev allt vidare genom det nya bolaget. Detta bolag kursade i december 2011/januari 2012.

Under hela hösten 2011 jagade jag dom för att dom inte leverarat det som stod på offerten (för lite motor, avsaknad av beslag, felaktig gummilist mm)

Jag fick hela tiden skicka bilder på vad jag hävdade var fel innan dom gav med sig och lovade skicka rätt pryl/ar.
Pricken över i:t var när det konstaterades att motorn dom skickat var för liten. När jag krävde att dom skickade upp rätt motor kom bara svaret att firman gått i konkurs och om jag skulle få något mer från dom så kostade det pengar...

Mitt sista samtal enl ovan var i januari 2012 och då hade dom precis gått i konkurs med den andra firman!!

Men dom kör igen med en 3:de som om inget har hänt.......


VARNING för DM doors

Ett köp av dom är väldigt riskabelt
 
Vill man ha riktigt bra U-värde väljer man en Hörmann DPU 80, takskjutport för frysrum. Finns ju även andra märken med liknande produkter.... :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.