K Nils Andersson1 skrev:
Det finns tre typer av datorer bärbara , färdigbyggda från stormarknaden och från lösa delar.
Det finns modulära bärbara också. Mac, ChromeOS, Windows, Linux fungerar inte på alla modeller av datorer. SBC. Rackmonterat. All-in-one. Etc, etc.
Varje person har olika krav och preferenser.
 
S Strontus skrev:
Så även om kravet är att lätt kunna bära med sig datorn så är det bättre?
Ja, det anser jag bärbart är lättare, men det ville de inte ha. Annars kan det var samma vikt.
 
K Nils Andersson1 skrev:
Det går inte säga att det var fel. Men för andra kanske det inte är rätt lösning. Det anser jag som enbart har datorer från lösa delar.
Jag skulle själv aldrig köpa en desktop som sitter ihop med skärmen. Men kanske är rätt för TS vem vet. :)

Jag kör alltid från scratch med komponenter. Eller scratch är fel fel säga kört samma chassi i 10 år ca
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag skulle själv aldrig köpa en desktop som sitter ihop med skärmen. Men kanske är rätt för TS vem vet. :)

Jag kör alltid från scratch med komponenter. Eller scratch är fel fel säga kört samma chassi i 10 år ca
Samma för mig. Mitt chassi är nog 15 år. Och kostade massor redan då. Går inte ens att köpa så dyra chassin längre , men det har funkat och funkar bra.
 
S sjoelund skrev:
Dyrare än detta chassi? [länk]
nä billigare men nog dubbelt mot normala chassin i klassen dyrt.
 
K Nils Andersson1 skrev:
Samma för mig. Mitt chassi är nog 15 år. Och kostade massor redan då. Går inte ens att köpa så dyra chassin längre , men det har funkat och funkar bra.
Kolla på Phanteks Enthoos topsegment. Deras full towers är riktigt fina. Dock billigare än chassi förr men mycket är nog marknadskrafter. Vilket chassi har du?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kolla på Phanteks Enthoos topsegment. Deras full towers är riktigt fina. Dock billigare än chassi förr men mycket är nog marknadskrafter. Vilket chassi har du?
Thermaltake bigtower alu, orkar inte leta men det var ett
pris på 4000 då. Såg att detta fina finns till vettig peng. Ja för super entusiasten då.. https://www.computersalg.se/i/60145...medium=prisjaktSeLINK&utm_campaign=prisjaktSe
 
K Nils Andersson1 skrev:
Thermaltake bigtower alu, orkar inte leta men det var ett
pris på 4000 då. Såg att detta fina finns till vettig peng. Ja för super entusiasten då.. [länk]
Thermaltake var bra förr. Men skulle säga Phanteks har tagit över på fulltower marknadne. tex

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=2181759

Grymt för vattenkylning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.