Ingen CTEK men en bra laddare från mindre svenskt företag.
http://www.lindmarkelectric.se/produkter.html

Har deras minsting på 6A för att i första hand ladda fritidsbatteri till båtmotor, men den körs även till bil och MC.
Mycket gediget utförande. Lätt att få kontakt med när jag hade en fundering kring laddning av MC-batteri med få amperetimmar.
 
H
Suhagg skrev:
Då är ju frågan visar jag ett handskrivet kvitto att jag köpt från en privatperson på stan mig när jag skickar in laddaren till CTEK för garantireparation?

Eller ska man räkna med att handlar jag en på Tradera kan jag glömma garantin?
I regel så blir man av med garantin när man köper på Tradera.
Dock så finns det ju serienummer på elektronik. Detta kan ibland spåras till en viss dag. Därigenom kan man få garanti även om man saknar kvitto, kan ju ha försvunnit.
 
Ger man garanti på 5 år så borde det kunna ta detta utan kvittop med hjälp av serienumret, kvitton kan ju försvinna efter 4 år.
 
Snorunge skrev:
CTEK har nämligen verksamhet i både USA och Hong Kong. Om det innefattar tillverkning vet jag ej.
Glöm inte Vikmanshyttan utanför Hedemora. :)

Så här säger CTEK själva om garanti: http://www.ctek.com/SV/Warranty.aspx

"Om inget kvitto har bifogats produkten kommer CTEK inte att ge någon garanti."

"Om reklamationen av den trasiga produkten inte godkänns, returneras laddaren endast om du specifikt efterfrågar det. Du får då stå för portot."


Oroar man sig för garantiproblem ska man alltid handla av en bra lokal handlare som man tror kommer finnas kvar under hela garantitiden. Handlar man begagnat från Tradera ska man se till att få med originalkvitto, fråga efter det innan du börjar lägga bud.
 
Clas i sjön kommer nog finnas kvar och de har bra priser.
 
Gamla laddaren brände jag sönder i vintras.
Hade inte tid o vänta på Auktioner på Tradera.
Hittade en bilklubb som säljer CTEK på Blocket.

CTEK Multi XS3600 3.6 Pris 405:-
CTEK Multi XS 4003 Pris 505:-
CTEK Multi XS 7000 Pris 875:-
CTEK Multi XS 25000 Pris 1645:-

Köpte 4003an, bra kontakt med säljaren och apparaten kom med posten efter 1 dag. Har en bil, moppe och åk-klippare som behöver laddas innan helgen.

CTEK Blocket
 
Nimajneb skrev:
Gamla laddaren brände jag sönder i vintras.
Hade inte tid o vänta på Auktioner på Tradera.
Hittade en bilklubb som säljer CTEK på Blocket.

CTEK Multi XS3600 3.6 Pris 405:-
CTEK Multi XS 4003 Pris 505:-
CTEK Multi XS 7000 Pris 875:-
CTEK Multi XS 25000 Pris 1645:-

Köpte 4003an, bra kontakt med säljaren och apparaten kom med posten efter 1 dag. Har en bil, moppe och åk-klippare som behöver laddas innan helgen.

CTEK Blocket
Får du garanti eller skrivet kvitto från en firma?
Skulle vilja lyfta moms.
 
Suhagg skrev:
Får du garanti eller skrivet kvitto från en firma?
Skulle vilja lyfta moms.
jag bad inte om det och jag fick inget.
Men det kanske dom kan fixa om du frågar.
Men jag skulle tro att dom riktar sig mot privatpersoner eftersom dom ligger ute på blocket.
 
Den där laddaren från Jula använder farsan till att starta traktorn (MF 185), dock orkar den inte med om batteriet är sopslut men finns det lite kräm så brukar den fungera.
 
Milkshaken
Tobbe Arnesson skrev:
Glöm inte Vikmanshyttan utanför Hedemora. :)

Så här säger CTEK själva om garanti: [länk]

"Om inget kvitto har bifogats produkten kommer CTEK inte att ge någon garanti."

"Om reklamationen av den trasiga produkten inte godkänns, returneras laddaren endast om du specifikt efterfrågar det. Du får då stå för portot."


Oroar man sig för garantiproblem ska man alltid handla av en bra lokal handlare som man tror kommer finnas kvar under hela garantitiden. Handlar man begagnat från Tradera ska man se till att få med originalkvitto, fråga efter det innan du börjar lägga bud.
Men görs det piratkopior på CTEK som man ska passa sig för?
Ska köpa en 25000 som jag kan få klämma och känna på innan jag betalar. Frågan är vad jag ska kolla efter?
 
Ring eller maila Vikmanshyttan och fråga på kännetecken för orginalladdaren som inte piratladdaren har.
 
Köpte en ny 25000 för 1200kr
Ska hem och prova om batteriet börjar prata kinesiska när jag laddar det.
 
har använt 25000 till många batterier aldrig någa problem.
 
Mikael_L
Idag tog jag fram min ctek zafir 90 för att upptäcka att den var stendöd.

Jag öppnade den givetvis och kan konstatera att ctek's uppgift om att dom är IP65-klassade är fullkomligt bullshit.
Den var full med vatten.

Jag har på yrkets vägnar ibland testat IP-klass, och jag skulle gett denna laddare max IP54.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.