Har du el där traktorerna står så köp en vanlig ctech och lämna den påkopplad.

kan ju inte vara bra att ge sig ut på vägarna med ett batteri som bara gått igång med hjälp, du har ju en del förbrukare som drar när du är ute å plogar eller liknande.
 
H
Andy78 skrev:
Har du el där traktorerna står så köp en vanlig ctech och lämna den påkopplad.

kan ju inte vara bra att ge sig ut på vägarna med ett batteri som bara gått igång med hjälp, du har ju en del förbrukare som drar när du är ute å plogar eller liknande.
Jag skulle göra likadant. Dessutom så mår batteriet mycket bättre på detta sättet.
 
En vanlig missuppfattning är att en generator i en bil laddar batteriet fullt bara den får hjälpstart men tyvär är det inte så.

Hjälpstart är bara för att man ska komma iväg. för att sedan ladda.
 
H
Köpte en Ctek 45 bara för det.Kör korta sträckor och mycket förbrukning, omöjligt för generator att ge batteriet något på de 10 min somjag har till jobbet. 45:an funkar mycket bra.
 
Jag har en ctech safir 90 funkar utmärkt, börjar bli dags att kasta på den inför vintern.
 
hokanp skrev:
Köpte en Ctek 45 bara för det.Kör korta sträckor och mycket förbrukning, omöjligt för generator att ge batteriet något på de 10 min somjag har till jobbet. 45:an funkar mycket bra.
Du borde köpt en cykel istället. :p
 
H
Tobbe Arnesson skrev:
Du borde köpt en cykel istället. :p
Nääää, alldeles för bekväm...:rolleyes:
 
Snorunge skrev:
CTEK köper du billigast på Tradera. Deras värsting MULTI XS 25000 brukar gå för under 2 kkr. Har själv en sådan, och laddar man bara nån minut med 25 A startar bilen utan problem.

Men det är klart, har väldigt brottom får du nog skaffa en laddare modell svets.
Mellan 1500-2000 är bra pris med andra ord? Runt 3000kr i butik eller?
Försöker pruta till mig en sådan.
 
Suhagg skrev:
Mellan 1500-2000 är bra pris med andra ord? Runt 3000kr i butik eller?
Försöker pruta till mig en sådan.
Ja det tycker jag. Tror jag gav 1850:- för den. Ligger förövrigt en ny laddare uppe av en storhandlare.
 
Snorunge skrev:
Ja det tycker jag. Tror jag gav 1850:- för den. Ligger förövrigt en ny laddare uppe av en storhandlare.
Vet du vad som krävs för att få den 5åriga garantin om jag handlar av någon på Tradera?
 
Suhagg skrev:
Vet du vad som krävs för att få den 5åriga garantin om jag handlar av någon på Tradera?
Jag hade en Ctek laddare som slutade fungera och som köpts på en båtmässa ca 3 år tidigare. Tog kontakt med Ctek direkt och de var mycket tillmötesgående i telefon (jag nämnde aldrig företaget jag köpt den från, hade även kvittot kvar), skickade in min gamla och fick en ny med vändande post d^_^b.

Kommer ihåg telefonsamtalet pga ingen svarsdator utan en människa som svarade direkt och som kunde produkterna. Tänk om alla telefonsamtal kunde vara så :)
 
vissa har 5 års garanti andra 3
 
Det som säljs på Tradera kan vara från Hong Kong, därav priset. Inget fel på det. CTEK har nämligen verksamhet i både USA och Hong Kong. Om det innefattar tillverkning vet jag ej.
 
Då är ju frågan visar jag ett handskrivet kvitto att jag köpt från en privatperson på stan mig när jag skickar in laddaren till CTEK för garantireparation?

Eller ska man räkna med att handlar jag en på Tradera kan jag glömma garantin?
 
Suhagg skrev:
Då är ju frågan visar jag ett handskrivet kvitto att jag köpt från en privatperson på stan mig när jag skickar in laddaren till CTEK för garantireparation?

Eller ska man räkna med att handlar jag en på Tradera kan jag glömma garantin?
Har inte med vilken teknik du använder dig för att komma i kontakt med säljaren.

Varje affär är unik så du får fråga efter kvitto, har du tur så kan du få ett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.