Blindnit skrev:
Snarare 4 miljoner.
Men visst, man kan ju dra ner på precis allting och bara äta havregrynsgröt i 20 år samt sitta i mörkret och huttra under en filt hela vintern för att kunna amortera så mycket som möjligt.
Och det var ju inte vad ts frågade efter, utan hur man "lätt" skulle kunna få extrapengar via t.ex. spel;)
 
AndersS skrev:
Och det var ju inte vad ts frågade efter, utan hur man "lätt" skulle kunna få extrapengar via t.ex. spel;)
Jo jag vet men kunde inte låta bli att svara.
Sorry för off-topic.
 
A
Denna tråd fick mig att spela på lotto i helgen för första gången på kanske 10 år, jag vann 124kr (varav 80kr på joker och två rader med 4 rätt a 22kr) på satsade 103kr så det var ju bra, trots att det inte räcker till någon vettig traktor. Nu kan jag vänta 10 år igen eller till nästa sådan här lottotråd dyker upp igen...
 
Testade det där med arv för några år sedan, farmor hade drygt 2 mille på sin dödsdag, att dela med tre. Dagen efter rasade börsen. 1 mille kvar, men arvsskatten beräknas på värdet på dödsdagen, dvs 2 mille. 286 000 i arvsskatt. Av två miljoner fick vi alltså 250 000 var. Tur att hon hade testamente, annars hade arvsskatten blivit omkring 500 000.

Som någon sade en gång i tiden: Bästa sättet att skapa sig en liten förmögenhet är att börja med en stor.
 
Spel och tärning är djävulens gärning!
 
Ja att arvskatten är borta är det väl ingen som sörjer!
 
Plutus skrev:
Ja att arvskatten är borta är det väl ingen som sörjer!
Nej, ingen annan än de som inte har ett arv att vänta.
 
150:- på morgontrissen.
Jämt ut denna veckan redan, bara högvinsterna som plötsligt ska hända.
 
Plutus skrev:
Ja att arvskatten är borta är det väl ingen som sörjer!
Jag för min del skulle kunna tänka mig att betala skatt på både arv (om jag fick något) och förmögenhet (om jag hade någon).

Men det är ju lätt för mig att säga. :)
 
Det är tufft när andra betalar skatt :p
 
Stefan Bengtsson skrev:
Jag för min del skulle kunna tänka mig att betala skatt på både arv (om jag fick något) och förmögenhet (om jag hade någon).

Men det är ju lätt för mig att säga. :)
Skatt på skattade pengar som redan är skattade och som skattades för länge sen när någon annan skattade de pengarna...

Många skatter blir det..

Nej, arv och gåvor ska inte vara beskattningsbara..
 
Fick ett brev i veckan av en sk advokat i England som berättade att en okänd släkting har lämnat ett arv på 10.000.000GBP efter sig. Enligt uppgift så ska man bara behöva betala in lite arvode och avgifter så kan man casha ut arvet. Klockrent!
:wow:
 
Då kanske vi är släkt, för jag har också fått ett sånt brev.
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Fick ett brev i veckan av en sk advokat i England som berättade att en okänd släkting har lämnat ett arv på 10.000.000GBP efter sig. Enligt uppgift så ska man bara behöva betala in lite arvode och avgifter så kan man casha ut arvet. Klockrent!
:wow:
Vill inte grumla din glädje, men tydligen tycker engelsmännen inte att det är ohemult med skatt på arv.
http://www.successions-europe.eu/sv/united-kingdom/topics/what-is-the-amount-of-succession-rights/

Men det blir ju en bra slant över till dig ändå! :)
 
raveper skrev:
Då kanske vi är släkt, för jag har också fått ett sånt brev.
Ni spelar väl inte banjo också som får dessa brev från släktingar ;)

Jag själv fortsätter bygga på förmögenheten med 17-21kr i omgångar, så i onsdags kunde jag lägga till ytterligare 18kr. Tyvärr så stämmer inte det gamla uttrycket "många små bäckar blir en stor å", för mig hinner de små bäckarna torka ut innan det blir någon å, allt försvinner ju nästa gång man ska förnya sina stående lottorader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.