Har fått klart nu att det blir slutbesiktning på onsdag nästa vecka, känns bra...dock en lång vecka att vänta ut.

Har iaf fixat lite bilder som jag lägger in, håll till godo!

//Mickelina
 
  • hus1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till!
 
  • hus2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skall se om vi lyckas få fram bilderna nu...

Det första som händer efter att vi har fått nycklarna är
Fiber dras in i huset...

 
  • fiber.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan tar vi hål för skorstenen mellan våningarna
...
 
  • hl_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillslut kommer kaminen på plats..
en Contura 660T:3
 
  • kamin_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Nojan

Ser riktigt bra ut, fin färg på huset, vi hade tänkt ha samma färg på huset fast en ljusare runt fönstren men efter dina bilder blir det kanske en mörkare färg runt fönstren. Är der ett västervik el kalmar ni bygger?

Neo1
 
OJ! Vilken fart ni har!
Jag blir alldeles knämatt, och ganska avundsjuk.
Färgen på fasaden var fin också, jag hade snarlika som förslag till maken, men vi tänkte om och trodde att vi valde en superljus nästan vit beige. Tyvärr så stämde inte bild och verklighet överens ... >:(
hej hej!
 
Hej! Tycker också ni har en väldans fart Nojan! Kul! :)

Och ert hus ser jättefint ut Mickelina! Fin färg. Det är rätt svårt det där med färger. Jag var ganska insnöad och hade svårt att tänka i andra banor känner jag... Vårt hus kommer i alla fall att vara i en grå-blå nyans med vitt runt fönstren och i den liggande panelen. Vi får väl se om det blir som vi har tänkt. Men det är väl ändå bara grundmålat så skulle färgen kännas fel så är det ju bara att välja annan kulör för måla måste man väl göra ändå till sommarn.

Vi har fått hus lev. besked idag! Den 18 januari kommer vårt efterlängtade hus! ;D
/Maria
 
Hej!
Jag tror att det är litet olika, själv har vi ju åtta dagar mellan leveransdag och övertag, och Mickelina har mindre. Huset är inte bara grundmålat. Det är flödigt (träpanelen låg ner) målat två gånger.

Jo, vi gillade inte utebelysningen, den är inte monterad när huset kommer. Det är bra att redan innan köpt andra, snyggare, eftersom elektrikern då kan montera dessa istället för deras egna. Det gör han så fort huset landat.

/fiddeli
 
Nu ska vi börja flytta in saker i huset redan, vi ska få ställa saker på halva övervåningen och får tillgång till nyckel :) Känns kanon, man får ju plats med många kartonger där. Byggarna jobbar i helgen också, dom skulle bl a lägga klart taket som dom inte har hunnit riktigt klart ännu.

Angående fasaden så är vi väldigt nöjda, blev snyggare än vad vi hade trott och med det svarta takteglet blir det ännu bättre.

Nä, nu måste vi packa, packa och packa mera så att vi hinner få dit så mycket som möjligt i helgen.

Trevlig Helg!!

//Mickelina

Lägger in en lite bild på köket också, en lucka fattas men är på väg.
 
  • hus3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fiddeli: Ja, för er snabbar de väl på för att hinna klart till jul. När det gäller oss har de väl inte lika bråttom... Vi räknar nog med 10 arbetsdagar fom dagen efter lev. Vi får väl se när vi får besked om inflyttning. Bra att det är ordentligt målat! Det sa min man nu också, men jag hade fått för mig att det bara var grundmålat.

/Maria
 
Mickelina: Vilken snygg ytterdörr ni har. Har ni köpt den själva och valt bort Smv dörr?
 
Marelb, dörren vi har valt är ett tillval som smålandsvillan har. Tror den finns med på hemsidan.

/Mickelina
 
Ja, dörren är ett nytt tillval som kom i samband med att de bytte till det "nya" smålandsvillan. Den hade kommit när det var dags för oss att välja tillval, men vi vill helst ha en mörkblå dörr, så efter en stunds funderande så lät vi bli. Detta trots att säljaren menade att det var väldigt svårt att byta ut ytterdörren inkl karm. Det skulle tydligen bero på att man använt karmen som regel?? Förstod aldrig riktigt, men det verkar vara någon form av budgetspecial vid ytterdörren ... kanske kan man handla ett nytt dörrblad från Bordörren och sedan måla karmen själv?? ::)
mvh fiddeli
 
Vi beställe ju vårt hus redan i maj... Det hände ju en hel del när de nya husen kom och alla nya tillval. Snyggt var det i alla fall! Vi får stå ut med standarddörren vi... :) Fast jag är glad över att vi valde samma dörr i tvättstugan som de andra altandörrarna. Det ser snyggt ut från utsidan tycker jag.
Fiddeli: det går väl att måla dörren blå även fast det är tre fönster på den? Det är väl fönster, de där rutorna... Eller har ni valt en blå dörr som tillval?

/Maria
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.