Verktygen behölls inne och materialet sattes ut den dagen han hämtade verktygen under den tiden han var där men han tog dem inte och inte heller pannan. Jag vill avtala tid om pannan men inte han hans krav ör att huset skall lämnas olåst så han kan vsra själv när han hämtar den. Avtalet är uppsagt skriftligt efter skriftliga påtalanden om att arbetet måste slutföras inom buss tid annars kontaktar vi annan rörmokare.
 
D
oceanis skrev:
Nu babblar du ju utan att läsa tråden.....
Det är nog du som inte läser tråden.
Det framgår att TS svarar ja på att avtal om "plats och tid för avhämtning" ingåtts.
Hantverkaren påstår stöld vid tillfället för avhämtning. Hantverkaren ska naturligtvis inte ingå avtal om att hämta verktyg som är oskyddade om han är rädd för bli av med dem.

Pannan är hantverkarens ansvar att hämta om inget annat avtalats.
Han vill inte hämta den utan hotar med att fakturera 25000 kr utan ingånget avtal.
Sedan framgår det lite olika påståenden om att hantverkaren ändå kan tänka sig hämta den men bara om huset lämnas olåst.
 
Suskul99 skrev:
Verktygen behölls inne och materialet sattes ut den dagen han hämtade verktygen under den tiden han var där men han tog dem inte och inte heller pannan. Jag vill avtala tid om pannan men inte han hans krav ör att huset skall lämnas olåst så han kan vsra själv när han hämtar den. Avtalet är uppsagt skriftligt efter skriftliga påtalanden om att arbetet måste slutföras inom buss tid annars kontaktar vi annan rörmokare.
Naturligtvis ska du inte låta hantverkaren själv gå in i huset men vad är det som är så problematiskt med att göra upp om en tid??

Menar du att hantverkaren enbart har ett krav, att få gå in själv i ett olåst hus, eller är det så att du själv trilskas och inte kan rucka på dina tider? Ursäkta om min fråga låter lite märklig men det låter väldigt märkligt om hantverkaren har ställt sådana krav.

Två motstridiga viljor måste försöka anpassa sig och i ditt fall kan det ju vara enklast att acceptera den tid han ger dig som han kan komma för att du skall slippa pannan i ditt hus.
 
Han vill INTE att någon skall finnas där och det har jag inte accepterar utan sagt att vi kan ses under dagtid eller kvällstid bara att komma med en tid men NEJ
 
DMOL skrev:
Det är nog du som inte läser tråden.
Det framgår att TS svarar ja på att avtal om "plats och tid för avhämtning" ingåtts.
Hantverkaren påstår stöld vid tillfället för avhämtning. Hantverkaren ska naturligtvis inte ingå avtal om att hämta verktyg som är oskyddade om han är rädd för bli av med dem.

Pannan är hantverkarens ansvar att hämta om inget annat avtalats.
Han vill inte hämta den utan hotar med att fakturera 25000 kr utan ingånget avtal.
Sedan framgår det lite olika påståenden om att hantverkaren ändå kan tänka sig hämta den men bara om huset lämnas olåst.
Var hittar du alla dessa uppgifter du hänvisar till?? Har du läst avtal i detta fallet som vi andra inte läst??
 
D
Suskul99 skrev:
Han vill INTE att någon skall finnas där och det har jag inte accepterar utan sagt att vi kan ses under dagtid eller kvällstid bara att komma med en tid men NEJ
Om det du säger är sant och du kan bevisa din sak, låt det gå till domstol. Han lär ju ta det dit eftersom det låter som ett svartsjukedrama där han ska ge igen för att han blev sparkad om jag förstår saken rätt?
 
Suskul99 skrev:
Han vill INTE att någon skall finnas där och det har jag inte accepterar utan sagt att vi kan ses under dagtid eller kvällstid bara att komma med en tid men NEJ
Det är av helt naturliga själ fullständigt oacceptabelt.
Beror det på att tvisten är så långt gången och att relationerna är så infekterade mellan er så kanske det går om någon neutral person finns på plats för att lämna ut pannan.
 
D
oceanis skrev:
Var hittar du alla dessa uppgifter du hänvisar till?? Har du läst avtal i detta fallet som vi andra inte läst??
Tog du dig verkligen igenom jöken med så begränsad läsförmåga?
 
Har fått reda på att han försökt detta med minst två andra kunder. Lämnar saker som han sen säger är stulna. Lägger ner detta nu eftersom jag inte tror att detta kommer att tas vidare. Konflikten är inte infekterad eftersom detta började igår kväll när han fick reda på att vi verkligen anlitat en annan rörmokare vilket han tydligen inte trodde då ingen vill fortsätta någons arbete. Kan även tala om att vi först inte ville namnge rörmokaren för den nya rörmokaren. Men att han var tvungen att gå veta för att försäkra sig om det var en rörmokare som varit där och inte vi själva som hållt på. Fick svaret efter jag namngivit firman "Det var det jag förstod" som sagt ligger lågt nu tror inte det händer något.
 
  • Gilla
oceanis och 1 till
  • Laddar…
Psykfallsvarning! Bra att du ligger lågt. Hoppas nya röris är vettig, dom växer inte på träd tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.