Det där ser nästan ut att vara svetsat, även om det liknar ett gjutjärnselement.
 
D Daniel 109 skrev:
Det där ser nästan ut att vara svetsat, även om det liknar ett gjutjärnselement.
Jag håller med.
Det har en utformning som till 100% kan utföras med pressade och sammansvetsade plåtdelar. Att gjuta en sådan sak skulle kännas bakvänt.
Skulle den vara gjuten tycker jag den borde ha kännetecken som gynnas av gjutteknik.
 
A
Kopparledning och vit röranslutning mot en vägg, elektrisk installation i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installationsvy av kopparrör kopplade till en varmvattenberedare som fungerar som element i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av kopparrör och eldragning i ett badrum, kopplade till en vattenbehållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ung grabb på ca 20-25 år som drog detta.
Han förstod inte vad jag skulle ha kopparrören till... De fungerar som element de med i badrummet.. när man eldar..
svärfar drog elen.
4000 kr inkl material och jobb.. billigt...
 
Maskintok skrev:
lika smart som du skriver..
Det går fint att ta bort radiatorerna och ersätta med rör, för att sedan montera tillbaka radiatorerna på annan plats.
Men däremot kan du inte flytta stigarrören hur du vill.
Vad är det du försöker beskriva eller svara på eftersom du citerar? Ren mumbojumbo eller goddag yxskaft. Försök åtminstone skriva något som är något övertänkt, logiskt och eventuellt kan tillföra något vettigt för TS.

Allt är inte dina paradgrenar miljö och cement på forumet. Det får du förstå och den svingande, bullriga stilen är inte alltid framgångsrik, tyvärr.
 
A
GK100 GK100 skrev:
Vad är det du försöker beskriva eller svara på eftersom du citerar? Ren mumbojumbo eller goddag yxskaft. Försök åtminstone skriva något som är något övertänkt, logiskt och eventuellt kan tillföra något vettigt för TS.

Allt är inte dina paradgrenar miljö och cement på forumet. Det får du förstå och den svingande, bullriga stilen är inte alltid framgångsrik, tyvärr.
:rofl::rofl:
 
Maskintok skrev:
:rofl::rofl:
Istället för detta fåninlägg skulle jag uppskatta om du förklarar lite mer kring ditt föregående "skrivarbete":

"Det går fint att ta bort radiatorerna och ersätta med rör, för att sedan montera tillbaka radiatorerna på annan plats.
Men däremot kan du inte flytta stigarrören hur du vill."

Sen kan vi gå vidare med din tid som gjutmästare och kärnmakare i forna östblocket.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.