Bilden är bakom tvättmaskinen i badrummet, entreprenören hade en polack här som lagade läckan och pratade dålig engelska men som jag förstod så hade vattnet läckt från vattenkoppling-bakom väggen-tröskeln-hallen. Tröskeln har svällt så dörren knappt kan stängas och parketten är "vågig" c:a 0,5m ut i hallen
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jadu, är läckan i tvättstugan och det blir skador i hallen utanför så har du större problem. Vattnet ska inte lämna det rummet.
 
Byggfel?
 
Läckte det bakom väggen och sen ut till hallen?!
 
Som jag förstod de, ja
 
Nä fuskbygge
 
Ta in en oberoende besiktningsman som får kolla på detta.
 
Det verker ju som att vattnet läckt vid anslutningen och ner bakom kaklet och ner under ditt klinkers. Därifrån har de sedan vandrat mot dörrposten och ut i hallen. Ett korrekt utfört tätskikt ska inte tillåta att de rinner ut från tvättrummet utan de ska stanna kvar i tvättrummet utan att något tar skada.
 
Redigerat:
Ok, får ringa försäkringsbolaget imorgon och ta hit en besiktningsman för det känns som att den byggansvarige försöker slingra sig när jag pratar med honom
 
S
Som sagt, klart att entreprenören säger att det inte är någon fara.

Men vad har du under golvet? Spån, isolering och reglar? Eller betong? Det är ganska avgörande för hur stora skadorna kan vara.
 
ja precis, är de betong under så är de lugnt men är de träbjälklag och spånskivor är de jobbigare.
Däremot golvet som sådant är ju förstört som du redan konstaterat.
 
Kontakta din brf och försäkringsbolag
 
Golvet har plast mellan parkett och betongplatta, inga träreglar står direkt mot golv utan i plåtskenor som förhindrar att vatten ska nå dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.