J
Scouten skrev:
Du gör naturligtvis precis som du vill, men eftersom jag träffat många rörmokare som inte velat limma toaletter på plastmattor de inte varit säkra på var korrekt limmade (på grund av ålder), för då skulle de kunna riva upp mattan och välta, så skulle jag inte ha gjort som du. Det räcker med att sätta sig snett, luta sig, eller något liknande, så hamnar tyngden på ena kanten och lyftkraften på motsatt sida på golvet. Jag ser det som en problemkonstruktion, där det bara beror på riktig bonntur om det inte går åt skogen. Fast jag kanske är onödigt försiktig, ingen annan har ju reagerat.
Vi vet inte vilka krystattacker scouten utsätter sina porslinstronar för. Man kanske ska bjuda sina framtida gäster på havrekli med katrinplommon i fortsättningen. :rofl::sweat:
 
  • Gilla
jawa74 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jocke Best skrev:
Vi vet inte vilka krystattacker scouten utsätter sina porslinstronar för. Man kanske ska bjuda sina framtida gäster på havrekli med katrinplommon i fortsättningen. :rofl::sweat:
Och gärna lite linfröslem.
 
A
Skämta bäst ni vill, men visa gärna någon som anser att en stol limmat mot ett golv på foam är fackmannamässigt utfört. Att få ett laminatgolv att dela sig i sina fogar kräver inte mycket.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Scouten skrev:
Skämta bäst ni vill, men visa gärna någon som anser att en stol limmat mot ett golv på foam är fackmannamässigt utfört. Att få ett laminatgolv att dela sig i sina fogar kräver inte mycket.
faktiskt att den skulle kunna dela sig under stolen där den är limmad är nog i princip omöjligt. däremot så är laminatgolv en b lösning men det argumenterar nog ingen emot.

Scouten skrev:
Skämta bäst ni vill, men visa gärna någon som anser att en stol limmat mot ett golv på foam är fackmannamässigt utfört. Att få ett laminatgolv att dela sig i sina fogar kräver inte mycket.
 
Lite of topic så tömde jag en lägenhet idag där ägaren hade lagt in heltäckningsmatta i badrummet!
Det var jättemysigt att gå på men luktade inget vidare.
On topic så säger jag sätt in en torrbollen några dagar som får göra sitt.
Sen alla som börjar dra upp regelverk och invecklade utläggningar om branchregler kan du bara strunta i om du inte ska starta företag.
Du kan ha knäckebröd som golv om du vill sålänge golvet under är tätt och ingen bryter dina tummar för det, men du lär inte få nytt laminat (eller knäckebröd) av något försäkringsbolag. :)
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.