myrstack skrev:
Jag har just släpat ut 4 kubik betong, sand, kakel/klinkers och lyckligtvis lite lättbetong som är riktigt bärbar i jämförelse så det där gymkortet känns långt borta.

Praktiskt, om det nu nu är pumpbilen som gör att priset drar iväg och man tar betongen sista metrarna själv ur mellanlagrar man praktiskt en kubik? Hög på marken är otänkbart av fler än en anledning
Har skottat ut 50 m3 massor från krypgrunden i sommar.. Plus några kubik tegelsten men skulle ändå haft mig ett gymkort för man känner sig lite lönnfet;p

Bygga en låda på en plywoodskiva typ?
 
Hej!
Jag tog in lite olika offerter för mina dryga 4,5 m3 utomhustrappa (ränna). Offerterna diffade bara på någon tusenlapp och landade runt 10 000 kr. Jag gick med Betonglarsson för att jag fick ett schysst bemötande och bra råd. Det blev dock knas med leveransen. Skanska levererade och det var skitbetong. Föraren gjorde t.o.m. en paus för att ringa och skälla, men blev tyst ganska snabbt då han förstod att det tydligen var hans egna gubbar på Skanska som hade fyllt på fel, inte Betonglarsson som hade beställt fel. Jag tror trappan kommer hålla, men finishen blev bedrövlig, den hade brunnit när den rann ur rännan och på slutet fick vi hacka bort överskott med hammare och mejsel. Det var omöjligt att få ytan att 'sluta sig'. Jag reklamerade till Betonglarsson, och efter lite missförstånd så har de nu hanterat det hela bra. Jag tycker det kan vara viktigt att påpeka när hantverkare och leverantörer tar sitt ansvar för fel, vilket Betonglarsson faktiskt gjorde. Det ska de ha cred för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.