Kanten mellan matta och vägg - skall det se ut så i framtiden med eller är det någon fiffig grej jag inte förstår mig på? :)
 
Dalbotös skrev:
Kanten mellan matta och vägg - skall det se ut så i framtiden med eller är det någon fiffig grej jag inte förstår mig på? :)
Är inte helt säker på vilken kant du menar men det är kanske mattkanten du ser. Väven överlappar ju ca 3 cm, och därtill är det målat ytterligare 0,5 cm ner på mattan. Jag skulle nog ha spacklat en gång till just vid mattkanten, men det syns tydligare på bilden än i verkligheten.
 
  • Gilla
Marcus H
  • Laddar…
Så har det gått ännu lite tid och projektet börjar landa. Det saknas ännu några små detaljer. Tex ska det dit en spegel som vi väntat på sedan april. Beställd på Bauhaus och "kommer nästa vecka" varje vecka sedan april. Tyvärr är den redan betald och de vill inte häva köpet. Vi vill ju dessutom ha just den här spegeln.

Sedan ska det på en bit bokskiva på utbyggnaden ovanför handfatet. Och vi ska ordna någon slags överbyggnad av VVB samt förvaring.

Men badrummet är i fult bruk iaf! Så otroligt skönt att slipp sunkduschen i källaren. Och det blev så mkt bättre och rymligare än jag hade kunnat ana. Det var några slitsamma månader, och stundtals undrade jag om jag skulle orka färdigt. Men nu är det där och jag är verkligen nöjd med vårt verk!
 
  • PICT9814.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9816.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9818.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt!
 
Kanske ska visa lite före-bilder också....
 
  • PICT9432.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9434.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9819.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Ser riktigt fint ut, vilket visar att inte bara kakel är det enda ytskiktet som ser bra ut i ett badrum.

Är det dåligt fall i duschhörnan med tanke på sargen som ligger på golvet?
 
Tokfint! Jag beställer härmed dig som omgörare av mitt badrum, det är bara att komma hit precis när som helst! :)
Hur upplever ni att det känns att duscha mot målad yta? Luddig fråga kanske... Känns det tryggt? Stannar vattnet kvar på väggen? Blir det beläggningar?
 
tank77: Tack! Nej fallet är det inget fel på egentligen, men eftersom det är lite planare vid toaletten så upptäckte vi att det kunde rinna ut framför toan om man joxade med draperiet. Fast det duschades nog bara en-två duschar innan det inhandlades, och då provar man ju lite att greja med draperiet. Så jag vet faktiskt inte om det skulle rinna dit nu. Men det känns bra med sargen tycker jag. Draperiet klistrar sig lite mot det och det verkar motverka det där undersuget som gärna drar in draperiet mot benen.

Dalbotös: Ja alltså... Det är ju en väldigt glatt yta. Känns nästan som silicon när man tar på den när man duschar. Så vattnet rinner ju av fort. Visst gör ytspänningen att lite vatten sitter kvar på väggarna, men jag upplever det som att det torkar upp fort. Hjälper väl till att ha en bra fläkt. Några beläggningar har jag inte sett, men det måste också hänga ihop med vattenkvaliteten antar jag.

Så ja det känns tryggt. Jag skulle inte känt mig tryggare med kakel. Kanske ngt tryggare med plastmatta även på väggen dock. För visst tänker jag en och annan tanke på om det kommer visa sig om några år att det inte är tätt och allt måste göras om. :)

Om man bortser från allt underarbete som ju är olika för varje rum och hus så var det faktiskt inte så svårt eller jobbigt. Det var när jag rev i sågspånet som jag kände att det inte händer något. Men när väl alla väggbeklädnader var på plats så gick det ju undan.
 
Är det en fläkt som går på ständig lågfart och som varvar upp om det blir fuktigt? Är det inte det så kan jag rekommendera ett kallrasskydd för det ser det inte ut som att det är.
Snyggt blev det även om jag själv hade valt fast duschvägg och en dörr dit, är allergisk mot draperier.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.