Heja heja! :)
 
Arbetet skrider framåt. Har reglat upp resten av väggen,dvs där dörren ska vara. I nästan hela huset har man klätt insidan med liggande plank. Men tydligen bara i de "varma" rummen, för det fanns inte i sidovinden. Det gjorde att det blev lite märklig nivåskillnad i väggen. Så jag sågade bort de liggande planken som nu hamnat i badrummet. Väggarna har reglats ut, isolering stoppats in, sen ytterliggare regling för att hålla gipsskivorna som snart ska upp.

Jag hade reglat cc 60 överallt, inte visste jag att man skulle ha cc 30. Men det man inte har i skallen får man ha i skruvdragaren... :)

Har också reglat ut en liten nisch där handfatet ska hänga och som ska bilda en liten hylla att ställa diverse pryttlar på.

Igår monterade jag brunnarna och drog avloppet. Sen låg jag på knäna till sena kvällen och skruvade spånskivor. Det var ganska slitigt, inte en enda skiva gick att lägga som den var utan att behöva anpassa den på något sätt. Men ett antal P3 Dokumentärer senare var det klart.

Man blir sliten i kroppen av att arbeta med tungt fysisk arbete 12 timmar, men kul är det! Nästa steg är att montera alla fixturer för vatten och radiator och dra slang såklart.

Och så lite bilder....
 
  • PICT9550.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9553.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9557.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9555.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9570.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9581.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9583.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Förlåt en näsvis fråga....ligger inte montageplattan för brunnarna "upp och ner". Tycker det ser ut att vara lika den jag ska montera och den är avfasad mot mitten "på andra sidan",

Lycka till med ditt nya badrum

Mvh/ Lilljonte
 
Jo de ligger upp och ner, OM jag inte skulle flytspackla. Men det ska jag ju, så då ligger de alldeles rätt. Du läser väl tillhörande manual innan du monterar saker? ;)
 
Ser kalas ut! Du kommer väl hit och fixar mitt badrum när du är klar? ;)
 
Har faktiskt inte öppnat paketet än så anvisningar kommer att lusläsas..;)
 
T
Lilljonte skrev:
Förlåt en näsvis fråga....ligger inte montageplattan för brunnarna "upp och ner". Tycker det ser ut att vara lika den jag ska montera och den är avfasad mot mitten "på andra sidan",

Lycka till med ditt nya badrum

Mvh/ Lilljonte
Du har kanske en Purusplatta eftersom dom ser ut så som du beskrev.

På TS bilder är det Jafobrunnar!
 
Fixturerna på på plats och all slang är dragen. Gick ganska bra tycker jag. Men som vanligt har man köpt alldeles för många och onödiga prylar. Nåja, det är ju bara pengar....

Sen kom den lilla utmaningen att ordna ormboet i ett fördelarskåp. Hade tänkt börja hinna sätta gips under helgen, men jag har suttit och kopplat i det där skåpet hela dan idag. Men nu, efter ett antal skärsår i händerna och muskelvärk i armarna är det kopplat så långt jag ska göra nu.
 
  • PICT9592.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9607.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9606.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT9618.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jahopp, målat och klart än eller? ;)
 
Sen när skivmaterial ska på den väggen som fördelarcentralen sitter på kommer viss försiktighet anas när skivskruven ska på? :p
 
Dalbotösen: Japp, la plastmatta i eftermiddags och målade tätskikt nu på kvällen... :rolleyes:

Nä du, det är ett tag kvar. Hade trott att jag skulle hunnit gipsa tills idag, men det sket sig.

meckis: det kan man nog tänka sig ja. Fast jag kommer först sätta råspont, så då har jag ganska bra kontroll på var dyckerten hamnar. Sen blir det en träfiberskiva utanpå detta. Tänkte köra med pappspik som inte är så lång. Får väl rama in bilden och hänga där till nästa ägare! :)
 
cederbusch:
Skitsnyggt jobbat! Men jag har en fråga... Du ska ju flytspackla badrummet senare. Hur VET man vilken höjd brunnarna skall vara på? Jag har ingen manual att lusläsa och jag funderar bara så där spontant. Man kan ju inte förutse tjockleken på flytspackel, tätskikt, fix och kakel för att få det bra heller?

Snälla banka in lite nyttig information i skallen på mig - Det där skall snart göras i källaren minsann.
 
  • Gilla
Marcus H
  • Laddar…
räkna baklänges...
0 vid brunnen
15 där lokalfallet börjat
sen 5-10mm/m mot dörren
har du 1m från dörr till början av lokalfallet så ska brunnen sitta 20-30mm lägre
sen kan du lägga på klinker tjockleken om du vill ha allt i samma nivå
 
Så kontentan - Jag sätter brunnarna så lågt jag kan!
 
Hur är det, måste brunnarna monteras med såna plattor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.