35 699 läst · 137 svar
36k läst
137 svar
Varning för Svea Solar
Medlem
· Sverige
· 5 087 inlägg
Berätta gärna mer om detaljer, generella ospecifika uttalanden som det du just gav är till ingen hjälp för någon. Vad var problemet? Hur löstes det?M mortimer skrev:
__
PS. Jag frågar detta eftersom jag inte känner igen detta alls från mina egna erfarenheter av företaget. Tvärtom, upplevde hela installationsprocessen som väldigt professionellt skött från början till slut och med ett utmärkt resultat. Finns det kanske regionala skillnader mellan olika team? Mitt fall rör Växjö-teamet och de har skött processen mycket bra enligt min mening.
Redigerat:
Först var deras ena elektriker där och kopplade. Därefter var besiktningsmannen där och hade synpunkter som sedan elektriker var där för att åtgärda. Ombesiktning och likväl var inte felen åtgärdade. Efter diverse diskussioner så blev det löst och därefter fick tydligen elektrikern sparken från Sveasolar.H Harald Blåtumme skrev:Berätta gärna mer om detaljer, generella ospecifika uttalanden som det du just gav är till ingen hjälp för någon. Vad var problemet? Hur löstes det?
__
PS. Jag frågar detta eftersom jag inte känner igen detta alls från mina egna erfarenheter av företaget. Tvärtom, upplevde hela installationsprocessen som väldigt professionellt skött från början till slut och med ett utmärkt resultat. Finns det kanske regionala skillnader mellan olika team? Mitt fall rör Växjö-teamet och de har skött processen mycket bra enligt min mening.
Detta var i mellersta skåne,
Medlem
· Sverige
· 5 087 inlägg
Ok där skiljer sig dina återberättade erfarenheter från mina. Det var enbart proffs som var här och jobbade, klockrent resultat.M mortimer skrev:Först var deras ena elektriker där och kopplade. Därefter var besiktningsmannen där och hade synpunkter som sedan elektriker var där för att åtgärda. Ombesiktning och likväl var inte felen åtgärdade. Efter diverse diskussioner så blev det löst och därefter fick tydligen elektrikern sparken från Sveasolar.
Detta var i mellersta skåne,
Svea Solar barkade ur när alla fifflande chefer från Energihem behövde nya jobb. Många av dom kaosande underentreprenörerna var även underentreprenör åt Energihem så ni vet ju vad som väntar!
Idiotisk ledning som ens väljer att ta in personal som medvetet såg till att tidigare firma konkade.
Men någons ficka blir väl alltid skodd..
Idiotisk ledning som ens väljer att ta in personal som medvetet såg till att tidigare firma konkade.
Men någons ficka blir väl alltid skodd..
Jasså, gick Energihems personalstyrka till Svea, är det så illa på marknaden?Noname Orcompany skrev:Svea Solar barkade ur när alla fifflande chefer från Energihem behövde nya jobb. Många av dom kaosande underentreprenörerna var även underentreprenör åt Energihem så ni vet ju vad som väntar!
Idiotisk ledning som ens väljer att ta in personal som medvetet såg till att tidigare firma konkade.
Men någons ficka blir väl alltid skodd..
Svea Solar själva uppger att de flesta incidenter som Elsäkerhetsverket påpekat och som är grund till att dra in deras behörighet ligger några år bakåt i tiden men faktum är att ett flertal av incidenterna med alvarliga fel som strömgenomgång hänt 2023 så hur tolkar man det?
Oavsett bransch så finns det tomtar som fuskar. Min egen installation var ruskigt bra för ca 3 år sedan. Jag var ganska petig med el installationen och hade även egna tankar hur det skulle gå till med extra switchar och de fixade allt jag bad om.
Men sen har jag haft dålig support med deras säljare som inte tar samtalen på allvar och inte ens återkopplar.
Nu gav jag feedback på deras survey och blev uppringd av deras chef. Fick höra att de jag haft kontakt med inte finns kvar och nu får jag riktigt bra support.
Förstår att det inte hjälper er som har haft problem. Den enda vi som kunder kan göra är att stå på oss och klaga. Acceptera aldrig ett dålig arbete. Det finns många som bara går vidare och inte bryr sig vilket gör att många gör halvdant arbete.
Men sen har jag haft dålig support med deras säljare som inte tar samtalen på allvar och inte ens återkopplar.
Nu gav jag feedback på deras survey och blev uppringd av deras chef. Fick höra att de jag haft kontakt med inte finns kvar och nu får jag riktigt bra support.
Förstår att det inte hjälper er som har haft problem. Den enda vi som kunder kan göra är att stå på oss och klaga. Acceptera aldrig ett dålig arbete. Det finns många som bara går vidare och inte bryr sig vilket gör att många gör halvdant arbete.
Ojjj visste inte det var så allvar, kollade precis detta:M mortimer skrev:
https://teknikveckan.se/efter-flera...ket-granskar-sveriges-storsta-solcellsforetag
https://sveasolar.se/sv-se/pressmeddelande-kommentar-elsakerhetsverket
Nu hade jag tur med solpanelerna (tror jag). De som kom var väldigt professionella och de visste vad de gjorde (2019 tror jag).
Ska vara med när de installerar batteriet. Har inte läst mycket men får kolla om det är något speciellt man ska tänka på så jag kan se till att det blir gjort rätt. Har ni tips får ni gärna berätta tack.