Ramboo skrev:
Händer något nytt i backen?
Faktiskt så händer det något nytt, just nu så har det kommit en grävis och en stamp. Inga ritningar har dykt upp så killen kan inte börja än ...
 
Redigerat:
Patrik_Hed skrev:
Alltså början av denna tråden är ju helt otrolig...
Har det varit fler exempel med "fakeanvändare" på byggahus tidigare?

//Patrik
Jodå det är ganska vanligt, vi brukar identifiera dem ganska snabbt och plocka bort dem, vissa dagar kan det vara 4- 5 på en dag.

Kan inte garantera att vi hittar alla, men jag tror att vi är ganska duktiga på att identifiera dem.
 
Kanske dags att lägga in den här varningen igen som ligger första sidan i tråden:

Marlene Eskilsson skrev:
Jag hoppas att det framgår för alla att det är väldigt skumma användare som diskuterar i den här tråden och jag låter tråden ligga kvar enbart i avskräckande syfte.
 
hempularen skrev:
Jodå det är ganska vanligt, vi brukar identifiera dem ganska snabbt och plocka bort dem, vissa dagar kan det vara 4- 5 på en dag.

Kan inte garantera att vi hittar alla, men jag tror att vi är ganska duktiga på att identifiera dem.
Va?? :O Otroligt.. är det alltid samma visa eller? Personer som jobbar på företag och sedan talar gott om det företaget eller?

//Patrik
 
Det eller konkurrenter som pratar illa om ett företag.
 
Hej!

...eller så är det helt enkelt sanningen, som förs fram i avskräckande och preventivt syfte.

;)
 
Konstigt att 98% av Ramboo´s inlägg enbart handlar om att spy galla över next house:)
 
Nja, om någon varit på väg att bli lurad så kan jag förstå en rätt stor bitterhet.

Nu har jag inte själv orkat kolla upp antalet betalningsanmärkningar och konkurser som nämns i tråden på flashback men om jag säger som så att det hade räckt med en 25% av det antalet där för att man skall dra öronen åt sig för att ha något med ett "företag" att göra. Säga vad man vill om det forumet men de är ofta rätt duktiga på att gräva fram information. Tyvärr för duktiga i en del fall då det rör pågående rättsprocesser kring våldsbrott etc.

Sen räcker det så bra för mig att ett sk "företag" saknar F-skatt, bara det är ett skäl till att inte ha med ett sådant "företag" att göra.

Förresten, flashback pekar på en intressant iakttagelse, man namnändrar ofta ett företag före konkurs eftersom folk inte kollar på organisationsnr utan bara företagsnamnet. Vem bryr sig typ om "Mur och träd AB" går i kk? Inte många men blir ju lite intressantare om man kollar organisationsnumret.

/Kent
 
Redigerat:
Hej!


imported_jo: jag citerar mig själv
...sanningen, som förs fram i avskräckande och preventivt syfte
. Så, inget konstigt - it's a mission! Och jag står för det. Det mesta som skrivs går lätt att verifiera, så det hamnar inte under rubriken förtal eller påhitt.


snickarboden: huvudet på spiken!

:)
 
NextHouse har nu sålts till Schweiziska 32Group, och huvudkontoret flyttas till Geneve.
På NH 's hemsida finns bild på handskakning mella Hrr Mårtensson och Majid Pishyar, Styrelseordförande i 32Group, vilket enligt releasen utgör starten på en kraftig expansion globalt, där 32Group, som bl.a. äger Geneve Football Stadium och fotbollslaget Servette, planerar att bygga husfabrik för NH i Schweiz.
Förhoppningsvis får man nu den seriösa affärspartner som den i mitt tycke fina husdesignen förtjänar.
Vi Forummedlemmar får väl nu försöka få fram mera fakta om Mr Pishyar och 32Group, för att bilda oss en uppfattning om huruvida husköp kan rekommenderas i framtiden eller ej.
Mycket hänger naturligtvis på hur den svenska försäljn ingsorganisationen fungerar.
Vi har ju nu en direktlänk till Mr Pishyar, där vi kan rapportera anomalier i den svenska organisationen direkt till huvudägaren, och på detta vis framtvinga kvalitetsförbättringar med eller utan ledarbyten.
Mr Pishyar verkar vara en affärsman med hårda nypor, och det kan ju gagna oss alla.
Låt oss ge honom en chans...
 
Finns säkert inte ett skvatt att 'gräva fram' om Mr Pishyar eller 32Group. Är det ens intressant att gräva?
Dom kan med säkerhet bygga huselement för slutmontering någon annan stans. Sverige?

Problemet som NextHouse kunder haft, vad jag förstått, är att avtalspartnern inte varit hustillverkaren och inte varit överdrivet intresserad av att få huset på plats. Mest intresserade av att få in handpenning osv.

Husköp kan nog bara rekomenderas om avtalsparten är seriös. 32Group kan säkert slå i spikarna om de får betalt att göra det.

Vi har ju nu en direktlänk till Mr Pishyar.
Vilka är 'vi'?
Hur skulle denna 'direktlänk' gagna husköparen?
 
Redigerat:
OMLAJA, eftersom 32Group.net förefaller vara ett världsomspännande företag med HK i Dubai, och ser kapitalstarkt ut ,kan man kanske förvänta sig att om de nu bidrar med kapital till att exploatera vad som förefaller vara en god affärside baserad på en snygg design, att de har intresse av att potentiella kunder strömmar till, och att företaget har befattningshavare som säkerställer en god avkastning på Mr Majids investering...eller?
Om vi i Sverige skulle starta en hemsida med namnet NextHouse Buyers Forum, tror du inte Mr Majid skulle vara intresserad av denna?
 
Hej!

Tror inte det är så lätt. Dessutom sitter idioten Mårtensson fortfarande som vice vd i nya organisationen. Helt sjukt. Mannen som förstört för så många tillåts fortsätta sin lekstuga med andras pengar. Vad är det egentligen de har förvärvat? Varumärket? Det tillhör ju konkursboet. NH International AB tillhör fortfarande Mårtensson.

För att överhuvudtaget ha en chans att få rätsida på skiten, bör Mr. Pishyar öppna lädret och betala ALLA skulder i konkursboet och International - dvs. runt 50-60 miljoner uppskattat. För de som har krav lär inte tiga stillasittande och se hur Mårtensson går fri, samtidigt som han slår på stora trumman för det nya, fina NH-bolaget och flinande ställer upp bilder!
:|
 
Hej!

Ryktet gör nu gällande att Next House Nordic AB, ni vet, bolaget som inte finns, nu kontaktar kunder och ursäktar sig med att den nya ägaren ej tillför kapital och leveranser kan därför inte ske. Oj! Någon som höjer ett ögonbryn? Tydligen har något hänt inom 32Group, som gör att de börjat gräva djupare i Mårtensson och Next House's bakgrund, vilken kanske visar sig inte vara lika glittrande under ytan.
 
Men uppe i backen vid mig har dom gjutit en platta förra veckan för ett hus och dom andra två tomterna jobbar dom på för fullt med ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.