Hej!

Vill varna alla ev kunder nu när det "nya" Nexthouse-bolaget börjat ringa runt och försöka förmå alla tidigare lurade kunder att köpa av dom. Mårtensson skall enligt vad dom säger inte vara med längre, vilket är världens j-a bullshit! Han är högst delaktig. Stefan Gustavsson (tidigare säljchef på NH Ab och NH International Ab) har nu samma befattning även i detta bolag och är en av dom som har direkt ansvar för alla stackars kunder dom lurat. Seriöst så det förslår! Någon som känner lukten....?
 
femitolv skrev:
antar att byggena i backen där du bor ligger nere just nu. Interesserad eftersom jag själv har en tomt i området men inte kan titta till tomten så ofta.
Dom som bygger verkar sedan några veckor tillbaka ha lagt det hela på is. Fast väldigt plötsligt ser det ut som. Grävskopan, byggfutten på hjul försvann för ett antal veckor sedan, allt material för första grunden lämnades på platsen, murarsnörena för att sätta ut grunden är kvar på sina pinnar, dom verkar ha dragit bara mitt i jobbet, kanske fick kalla fötter ...
IMAG0516_disp640.jpg
 
Hej!

Kalla fötter? Snarare tom plånbok! Den byggaren har varit djupt insyltad med Next House och därmed hamnat i skiten.
 
Hej!

Hans Öberg i det "nya, rena" Next House Nordic AB får det nog hett om fötterna nu! Han skriver under avtal och brev i det här namnet och försöker förmå människor att teckna kontrakt med bolaget, trots att det ej existerar vare sig hos Bolagsverket eller Skatteverket. Detta är ett brott mot aktiebolagslagen, se följande utdrag!

Rättshandlingar som har företagits före bolagets registrering
25 § Innan bolaget har registrerats, kan det inte förvärva rättigheter eller åta sig skyldigheter. Det kan inte heller föra talan vid domstol eller någon annan myndighet. Styrelsen kan för bolagets räkning föra talan i mål som rör bolagsbildningen och vidta andra åtgärder för att kräva in tecknade aktiebelopp eller andra utfästa tillskott.


NJA 2009 s. 646 En stiftelse under bildande har ansetts inte kunna föra talan om utfående av stiftelsekapitalet....

26 § Uppkommer en förpliktelse genom någon åtgärd som vidtas i bolagets namn före registreringen, svarar de som har deltagit i åtgärden eller i beslutet om den solidariskt för förpliktelsen. När bolaget har registrerats, övergår ansvaret på bolaget, om förpliktelsen följer av stiftelseurkunden eller har kommit till efter det att bolaget bildades.


NJA 2009 s. 646 En stiftelse under bildande har ansetts inte kunna föra talan om utfående av stiftelsekapitalet....

27 § Om det har slutits avtal för bolaget före registreringen gäller följande. En avtalspart som inte kände till att bolaget inte var registrerat, kan frånträda avtalet till dess att bolaget har registrerats. En avtalspart som kände till att bolaget inte var registrerat kan, om annat inte har avtalats, frånträda avtalet endast om frågan om bolagets bildande har fallit enligt 24 §.


Återigen, skarp varning för bolag nr. 3 i horrortrilogin Next House!!!
 
Mikael_L
Ramboo skrev:
Återigen, skarp varning för bolag nr. 3 i horrortrilogin Next House!!!
Just nu stod det väldigt klart för mig varför det heter NEXThouse :D
 
q(;^;)p Man blir bara så trött... bedrägerierna blir bara större och större....

https://www.flashback.org/t1252508p22

Men nu tar man dom utanför landets gränser, vilken potentiell marknad för dessa bedgragare!
 
Och uppe i backen har cellplasten till grunden blåsit ner i slänten på det övergivna bygget, inget liv där ...
 
Snart får väl en bil en bal med cellplast på taket!
IMAG0535_disp512.jpg
 
d^_^b

Haha, det är väl bara att tacka och ta emot - gratis tilläggsisolering! :p

Händer något nytt i backen?
 
Alltså början av denna tråden är ju helt otrolig...
Har det varit fler exempel med "fakeanvändare" på byggahus tidigare?

//Patrik
 
haha, jo jag tror jag håller med dig Patrik_Hed.
Det är ofta detta händer på forum. Missnöjda kunder som spyr galla via forum....
Mårtensson har säkert gjort fel på många sätt ,men ge killen lite kred, han ger inte upp så lätt iaf:)
 
:x

Hej!

Ge killen kred???!!! Det var nog bland det dummaste jag läst.
En människa som på ett högst medvetet och utstuderat sätt blåser allt och alla i sin omgivning, kunder, anställda, leverantörer m.fl. på ett sätt med total avsaknad av empati. Kred? Som har ett antal konkurser bakom sig med hundratals miljoner i brist? Kred? Med ett antal polisanmälningar för förskingring/bedrägeri liggande hos polis och åklagare. Kred?
q(;^;)p

Det enda som kan på något sätt ursäkta dig, är att du uppenbarligen inte har någon personlig erfarenhet från denna människa (men det finns det mängder andra som har) eller så har du inte läst särskilt noga vad som skrivs. Och jag kan garantera dig att åtminstone 95% av allt stämmer med sannningen.

Fakeanvändare eller ej, jag har full förståelse för de som i ren desperation skriver av sig för att på något sätt bidraga till att förhindra att fler blir blåsta!

Vad definierar en "fake" förresten?
 
hallå, tagga ner lite....jag sa det inte på fullt allvar om man kan lära sig läsa mellan raderna
 
:blushing:...

...:D...även om han inte ens är värd ett halvt allvar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.