peternicklas skrev:
[länk]
Uppe igen
Nere och inte fick jag svar på vad det var för Makita maskiner heller. ;)
 
sunqan skrev:
Fast just i detta fall står det väl makita på prylarna?
Oh, ja på den senare bilden står det faktiskt Makita. Så då är det "bedrägeri" då det inte är Makita.

Tänkte på något tidigare kitt som länkats där det ser ut som Makitamaskiner, men inte står Makita på dem.
 
Är detta med kopia?
ImageUploadedByTapatalk1377024773.762837.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1377024788.161024.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jepp...
 
B
Stefan N skrev:
Denna är ju ärlig i alla fall... [länk]
Bild ifall annonsen försvinner...
uploadfromtaptalk1378055851609.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är dessa äkta??
Jag tycker det är konstigt att två olika säljare har "fått några över" Nr1 och Nr2...

Nr 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nr2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Nr 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Redigerat:
Ber om ursäkt för dubbletten, blev nåt fel och nu får jag inte bort den.....:thumbdown:
 
85 inlägg raderade. Tyvärr strök en del med vettigt innehåll också med, välkommnar bland annat diskussionen om Festool/Protool skruvdragare till en ny tråd.

Inga problem att ha olika uppfattningar i sakfrågan. Tyvärr var allt för många inlägg otrevliga och en del av er som skrev försökte ju inte ens förstå vad motparten menade, svagt. Jag tror att vi alla här är på samma sida här, vi vill varna för maskiner som är stulna, kopior, säljes av personer som inte skattar ärligt (när det gäller de som har det som verksamhet att sälja verktyg), bedrägeri där inga verktyg skickas etc. Ibland är det lätt - det finns tex gott om kopior som är lätta att särskilja från originalen. Vid andra tillfällen är det betydligt svårare, tex när det gäller fråga om misstänkt stöldgods eller frågor om hur skatt/moms sköts.

Det finns givetvis inga regler för att en säljare blir misstänkliggjord vid ett visst antal auktioner/annonser inom en viss tidsrymd, ämnet är betydligt mer komplext än så. Vidare är det inte givet att en maskin med ett klistermärke från tex uthyrningsföretag innebär stöldgods, det har presenterats vettiga argument från båda sidor i den frågan.

Självklart kan en säljare med 10 begagnade cirkelsågar till salu vara 100% ärlig, precis som en säljare med 1 cirkelsåg kan vara oärlig. Hade det varit väldigt enkelt att avslöja bedragare hade vi såklart inte behövt en tråd med 1000-tals inlägg.

Lösning blir istället att vara lite mer utförlig i sin beskrivning av varför man anser att en annons är misstänkt. Anser du att säljaren verkar suspekt för att det ligger många skruvdragare ute samtidigt och säljaren har dålig koll på skicket på dem - skriv detta och låt andra medlemmar dra sina egna slutsatser/kontakta säljaren. När det gäller så här svårbedömda fall är det mycket bättre att presentera mycket fakta och sen låta alla andra göra sina egna bedömningar. Och naturligtvis står det alla andra fritt att kritisera din varning - på ett respektfullt och konstruktivit sätt.

Ni som har varit trötta på den tråkiga tonen i tråden - var vänliga och rapportera detta via "rapport"-knappen istället för att skriva det i tråden, det ger en betydligt snabbare respons. All diskussion om moderering, regler etc tas i PM till mig eller Marlene.

//mod
 
  • Gilla
pjodden och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Daniel_N skrev:
85 inlägg raderade. Tyvärr strök en del med vettigt innehåll också med, välkommnar bland annat diskussionen om Festool/Protool skruvdragare till en ny tråd.
4282266017.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:)
Tur att jag inte skrev något då, som jag vara nära ... ;)
 
Redigerat:
Tradera verkar ha avaktiverat kontot nu också.
 
Stefan N skrev:
Denna säljaren hade 100% bra feedback och hade sålt dyra grejer och levererat, sen la han ut massor av Bosch GLL 3-80 och Globalknivar bla. [länk]
Nu börjar negativa hagla in och då har ingen av dom som köpt GLL ens yttrat sig. :(
Polarn vann budningen på en 3-80 men magkänslan gjorde att han drog lite på betalningen.. Vilket verkar varit ett klokt drag med facit i handen.

Hade inte en tanke då att tipsa om det här.. :(
 
Ja, det gjorde dom rätt fort. Men jag tycker synd om alla köpare som blir blåsta, lär nog inte ge mycket att anmäla till polisen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.