I
putte82 skrev:
Jag har tänkt undvika tappa köldmediet. Detta genom att bygga in förångaren i ett kärl. Sedan låta brinen fylla kärlet. Jag har fått svar på min fråga. Tack!
Logga in på http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php är övertygad om att du får hjälp där.
 
ion skrev:
Jag lovade hålla käft men kan bara inte.
GK100, jag vet inte om "idiottid" var något jag skulle ta till mig som en förolämpning. Vad jag skrev tidigare var "idiotitid"= meningslös,förspild tid.
jensaro, det var du som påstod att man inte får blanda energi och effekt. Du mästrar andra med det du lärt i skolan och ser inte möjligheterna i det du läser. Jag kan för övrigt inte erinra mig ha fört min ålder på tal en enda gång i denna tråd. Om du vidare tycker att jag försöker briljera när jag försöker hjälpa TS,,, Jag kan briljera, läs, jag har elbehörighet, jag är utbildad kyltekniker jag har jobbat en jäkla massa år med mekanik och elektronik, det tar tid, det är därför jag är gammal. Att påstå att jag inte begriper skillnaden mellan energi och effekt är bara löjligt.
Inte din ålder utan James och Joules ålder var vad jag syftade på. Har ingen aning om hur gammal du är, men du är säkert jättegammal..

Jag ber dig och alla andra om ursäkt, jag borde aldrig påpekat det faktum att du missat det lilla "h" som gör hela skillnaden mellan effekt och energi.. Förlåt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.