Ja, jag måste be om ursäkt för att jag släppte denna feature vid sämsta möjliga tidpunkt, fredag klockan sex och jag var på väg till systembolaget. Morgonen därpå åkte vi till svärmor och har fortfarande inte kommit hem. Får ta lärdom av detta och inte släppa grejer på fredagskvällar eller lördagar, men vem kunde tänka sig att det kunde gå så här fel?
 
  • Gilla
Patrick E och 3 till
  • Laddar…
Där ser man spritens påverkan av förnuftet ;)
Tack, för att den togs bort.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Jippiii - i morgon, måndag, slipper vi eländet ...


eller ... :banghead:
 
Helt rätt - ingen Fredag utan en push! :)
 
  • Gilla
Patrick E
  • Laddar…
Commit and run, klassiker
 
  • Gilla
Patrick E
  • Laddar…
Det finns ju en lista med titeln 20 bevingade kommentarer från programmerare. Någon av dessa kanske passar in här. Typ det är klart till 99%. Det måste ha blivit något fel vid kompileringen m fl.
 
Per Eskilsson skrev:
Ja, jag måste be om ursäkt för att jag släppte denna feature vid sämsta möjliga tidpunkt, fredag klockan sex och jag var på väg till systembolaget. Morgonen därpå åkte vi till svärmor och har fortfarande inte kommit hem. Får ta lärdom av detta och inte släppa grejer på fredagskvällar eller lördagar, men vem kunde tänka sig att det kunde gå så här fel?
På jobbet har vi som princip att aldrig göra release en fredag utom i yttersta nödfall och då ska release påbörjas innan 9-10-tiden. Gissa vad den principen grundar sig på :)
 
Nu har vi aktiverat läs också igen och ger funktionen en ny chans. Buggarna är fixade och vi har gjort det enkelt att välja bort läsförslagen (klicka på krysset så kommer de inte upp igen annat än i de redaktionella artiklarna där de delvis har en annan funktion, där länkar de ner till en annan artikel längre ner på sidan).
 
Jag vill inte ha möget, hur slår jag av det? Det räcker med allt annat som flaxar på alla webbsidor nuförtiden. Läser jag något är det det jag läser och det jag valt att läsa, inget annat. Dessutom följer popuppen inte direkt samma "grafiska profil" som sidorna i övrigt.

Vill ni öka trafiken och få fler läsningar på forumet föreslår jag i stället att ni på ett mindre irriterande sätt pushar un handfull länkar till andra väl valda trådar. Men vänta, den funktionen har ni ju redan i form av "Liknande ämnen"-rutan... Läser man en tråd i forum är det redan nu är _proppfullt_ med länkar till tusen olika sektioner på, sidor, bloggar och annat, att då dessutom dynamiskt börja pusha ännu mer läsning är inte rätt!
 
  • Gilla
Dalbotant och 2 till
  • Laddar…
Jag var just inne i profilen och kollade att "Ja" inte var ikryssad och gissa nu vad som visar sig i nederkant då jag skriver detta inlägg, jo, "läs också" om isolering vind hus anno 1928.

Är det så att Ja betyder Nej? (Hm! Jag testar!)

Edit: nej, ja betyder inte nej.
 
Redigerat:
phl skrev:
hur slår jag av det?
Du stänger av det genom att klicka på krysset till vänster.

phl skrev:
Vill ni öka trafiken och få fler läsningar på forumet föreslår jag i stället att ni på ett mindre irriterande sätt pushar un handfull länkar till andra väl valda trådar. Men vänta, den funktionen har ni ju redan i form av "Liknande ämnen"-rutan... Läser man en tråd i forum är det redan nu är _proppfullt_ med länkar till tusen olika sektioner på, sidor, bloggar och annat, att då dessutom dynamiskt börja pusha ännu mer läsning är inte rätt!
"Liknande ämnen"-rutan driver bara trafik till andra forumtrådar, inte till övriga sajten. "Liknande ämnen"-rutan funkar inte heller i mobilsajten och tittar bara på innehållet i rubrikerna samt anses inte vara lika "smart" som den här puffmotorn.

Jag är i dagsläget inte övertygad om dessa nya puffars relevans är tillräckligt bra än men jag vill i alla fall ge det en chans. Kanske är det något vi behöver skruva på.
 
svartöra skrev:
Jag var just inne i profilen och kollade att "Ja" inte var ikryssad och gissa nu vad som visar sig i nederkant då jag skriver detta inlägg, jo, "läs också" om isolering vind hus anno 1928.

Är det så att Ja betyder Nej? (Hm! Jag testar!)

Edit: nej, ja betyder inte nej.
Strunta i denna inställning under Inställningar, den kommer försvinna inatt och finns bara där för att en annan grej inte ska sluta att fungera.

Klicka på krysset istället i puffen så försvinner den.
 
Vi har valt att lägga inställningen i en kaka istället för under Inställningar. Anledningen till detta är att då kan även ej inloggade användare välja bort den.
 
Den är tillbaka :thumbdown:
 
Mycket är det som hoppar upp på olika sajter. Blockerar det som går och vissa sajter har jag valt att inte längre besöka.
Trots att man varit delaktig till utvecklingen och var med när vi körde Mosaic så börjar jag känna att jag har svårt att styra vad jag önskar, utan att diverse marknadsföringsfunktioner börjar ta över mina egna val.
Gärna automatik och låta någon annan tycka vad jag ska läsa, men först då jag själv gör det valet.
I Byggahusforumet finns dessutom den funktionen redan men "man" har kanske inte reflekterat över att det finns något som heter "Senaste inläggen". ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.