Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
S
Nissens Nissens skrev:
Du har ju inte koll på vacciner alls. Du trodde att vaccin orsakade att människor fick ”sömnsjuka”, medan det visade sig att de som var ovaccinerade och fick viruset i långt större utsträckning fick den sjukdomen. Den var alltså kopplad till viruset, inte till vaccinet.

Nu har du fått för dig att trots att vaccinerna är godkända och mycket beprövade kan ge biverkningar som kan dyka upp ett år senare… vilket är rent trams.

Du borde läsa på hur verkligheten ser ut istället för att sprida information som är så uppenbart felaktig.
Delvis fel har du...

Om du hade anlag till narkolepsi (det heter så) så blev det så här för dig:
1. Tog du vaccinet så var du garanterad att få i dig något som kunde trigga narkolepsin.
2. Tog du inte vaccinet så fanns det en risk att du kunde få viruset som hade något större potential att trigga narkolepsin.
 
S
Nissens Nissens skrev:
Så du har en helt egen definition på vilka länder som är rika? Du verkar ha en egen verklighetsuppfattning om precis allting…
Ja, må det vara så.
Jag föredrar räkna rikedom i fler faktorer än pengar.
Du kan sitta på din hög av pengar i din ensamhet.
 
Nissens
S DanielF skrev:
Delvis fel har du...

Om du hade anlag till narkolepsi (det heter så) så blev det så här för dig:
1. Tog du vaccinet så var du garanterad att få i dig något som kunde trigga narkolepsin.
2. Tog du inte vaccinet så fanns det en risk att du kunde få viruset som hade något större potential att trigga narkolepsin.
Du är lustig. Fick du viruset så fick du garanterat i dig något som i mycket större utsträckning kunde ge narkolepsi än vad vaccinet kundd trigga. Som vanlig var alltså infektionen farligare än vaccinet. Det är liksom det som är grundtanken med vaccin.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:
Vad tror du om det som framförs i intervjun från swebtv, att det är bättre om bara de som riskerar svår sjukdom vaccinerar sig, för annars kommer viruset att få ett tryck på sig att förändras så att immuniteten som bildats av vaccinet inte längre känner igen viruset och vaccinet tappar effekt?

Alltså att man ska tänka mer som med antibiotika, man ska använda det sparsamt och bara vid behov, annars blir sjukdomen resistent mot antibiotikan.
Vaccin är en av mänsklighetens största medicinska framsteg och räddar oräkneliga liv varje år.
Idag är smittkoppor en utrotad sjukdom tack vare smittkoppsvaccinet, och flera andra sjukdomar har försvunnit från Sverige och större delen av västvärlden tack vare framgångsrika vaccinationsprogram.
Av polio, difteri, stelkramp och röda hund förekom inte ett enda fall under 2019.
Gå och vaccinera er!
 
  • Gilla
jocke31 och 7 till
  • Laddar…
Nissens
S DanielF skrev:
Ja, må det vara så.
Jag föredrar räkna rikedom i fler faktorer än pengar.
Du kan sitta på din hög av pengar i din ensamhet.
Vad pratar du om? Jag är varken fattig eller ensam..
Vad tror du det är som finansierar sjukvård och vacciner??? Det är inte helt ovanligt att det handlar om pengar…

Det är därför fattiga länder släpar med vaccinering och inte kan ge vård till sin befolkning…

Du tror att rika länder är fattiga, att vacciner är farligare än sjukdomarna de skyddar mot…

Jag vet inte var du kommer ifrån, men det verkar vara ett udda ställe minst sagt…
 
S
Nissens Nissens skrev:
Du är lustig. Fick du viruset så fick du garanterat i dig något som i mycket större utsträckning kunde ge narkolepsi än vad vaccinet kundd trigga. Som vanlig var alltså infektionen farligare än vaccinet. Det är liksom det som är grundtanken med vaccin.
Ja, vaccinet var en riktig framgång... not

"2013 beräknade Smittskyddsinstitutet att vaccineringsprogrammet räddat 44 liv. Samtidigt får 440 barn och vuxna ersättning från läkemedelsförsäkringen eftersom att de utvecklat narkolepsi på grund av vaccinet."
Källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...ill-nar-fem-miljoner-svenskar-vaccinerade-sig
 
Nissens
S DanielF skrev:
Ja, vaccinet var en riktig framgång... not

"2013 beräknade Smittskyddsinstitutet att vaccineringsprogrammet räddat 44 liv. Samtidigt får 440 barn och vuxna ersättning från läkemedelsförsäkringen eftersom att de utvecklat narkolepsi på grund av vaccinet."
Källa: [länk]
Och hur många blev sjuka av viruset då?

Hur många slapp narkolepsi tack vare vaccinet?
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
S DanielF skrev:
Ja, vaccinet var en riktig framgång... not

"2013 beräknade Smittskyddsinstitutet att vaccineringsprogrammet räddat 44 liv. Samtidigt får 440 barn och vuxna ersättning från läkemedelsförsäkringen eftersom att de utvecklat narkolepsi på grund av vaccinet."
Källa: [länk]
Hänvisar dig till #11344
 
Israel börjar med 4:de sprutan. Det kommer naturligtvis behövas en spruta varje år tillslut. Själv tänker jag vänta så länge det går innan jag vaccinerar mig för att se långtidspåverkan på kroppen när folk har fått sin 3-4-5 spruta. Är relativt ung, så jag har tid. F.ö har jag haft covid och märkte knappt av att jag hade det så vet att kroppen min klarar covid utan några större problem. Tills dess håller jag mig på min kant och jag förutsätter att även de som är vaccinerade gör det. Vilket verkar vara väldigt svårt, speciellt för 50+ som har noll hyffs i gymmet med att torka av sina maskiner osv.
 
  • Gilla
FG och 1 till
  • Laddar…
S
Nissens Nissens skrev:
Vad pratar du om? Jag är varken fattig eller ensam..
Vad tror du det är som finansierar sjukvård och vacciner??? Det är inte helt ovanligt att det handlar om pengar…

Det är därför fattiga länder släpar med vaccinering och inte kan ge vård till sin befolkning…

Du tror att rika länder är fattiga, att vacciner är farligare än sjukdomarna de skyddar mot…

Jag vet inte var du kommer ifrån, men det verkar vara ett udda ställe minst sagt…
Försöker du vara trög eller rolig?

  • Jag påstår att USA inte är ett rikt land när stora delar av deras befolkning lever i fattigdom utan sjukvård och liknande.
  • Påstå inte att jag sagt saker jag inte sagt. Det är förtal.
https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/fortal-och-forolampning/
 
P pmd skrev:
Samma? Knappast.
Fortfarande är det vetenskap som experimenterat på människor. Varför förneka vår smutsiga historia?
 
S DanielF skrev:
  • Påstå inte att jag sagt saker jag inte sagt. Det är förtal.
[länk]
På ett anonymt forum? Vilken åklagare skulle driva ett sådant case?
 
  • Gilla
Klacken och 2 till
  • Laddar…
S
Nissens Nissens skrev:
Och hur många blev sjuka av viruset då?

Hur många slapp narkolepsi tack vare vaccinet?
Eftersom troligen ingen eller en handfull människor i Sverige skulle kunna svara på den frågan så är den ganska orelevant.

Det är du som påstår att fler personer fick narkolepsi av att inte ta vaccinet så bevisbördan ligger hos dig.
Du får gärna sluta fråga mig om fakta som du saknar för att bygga dina argument.
 
S
K Kane skrev:
På ett anonymt forum? Vilken åklagare skulle driva ett sådant case?
Ring åklagaren Macke!!
 
MultiMan
G Ganescha skrev:
Israel börjar med 4:de sprutan. Det kommer naturligtvis behövas en spruta varje år tillslut. Själv tänker jag vänta så länge det går innan jag vaccinerar mig för att se långtidspåverkan på kroppen när folk har fått sin 3-4-5 spruta. Är relativt ung, så jag har tid. F.ö har jag haft covid och märkte knappt av att jag hade det så vet att kroppen min klarar covid utan några större problem. Tills dess håller jag mig på min kant och jag förutsätter att även de som är vaccinerade gör det. Vilket verkar vara väldigt svårt, speciellt för 50+ som har noll hyffs i gymmet med att torka av sina maskiner osv.
"Covid" är inte längre ett virus, utan det finns flera muterade varianter och fler verkar det bli. Du har ingen aning om du tål nästa variant av Covid! Läs på om Spanska sjukan, så kanske du förstår vad som kan hända.

Varför vill du inte lyssna på vetenskapen? Varför tror du att du vet bättre?
 
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.