Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
S SueCia skrev:
det här är ju samma sak som att säga att jag har på mig mitt anti-tigerhalsband och eftersom jag inte blivit attackerad av ngn tiger så fungerar det.
Om andra i gruppen blev uppätna av tigrar så finns det viss evidens för att halsbandet faktiskt fungerar.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
P
C Chrillechrill skrev:
Är man istället intresserad av att veta vad som fungerar, så tittar man på fler studier, och då ser man att tidig behandling och ej farliga doser hjälper, och ger bra effekt mot Covid.
Det är inte vad EMA fann och därför avrådde från användning av ivermektin mot covid-19 annat än i kliniska studier. Evidensen för effektivitet var nämligen oklar. Förhoppningsvis görs fler studier.

Annars är nu andra läkemedel mot covid-19 på gång som har visat mycket stor effektivitet. Det är nog vettigare att satsa på de läkemedlen.
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
P
davveno1 davveno1 skrev:
44% av de positiva är fullvaccinerade
Vad innebär det?
 
P
Nissens Nissens skrev:
Hmmm, penicillinet borde ligga rätt bra till…
Än så länge, ja …
 
P pmd skrev:
Jo, det spelar roll. Det är mycket otrevligt att ligga sjuk i influensa. Jag ser gärna att risken för att jag utsätts för smitta görs så liten som möjligt (trots att jag har vaccinerat mig).
Du kanske ska bo i en koja i skogen så slipper du träffa folk och riskera att bli smittad av något.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Det var väl det jag misstänkte.
Varför skrev du då tvärtom tidigare?
M mickef skrev:
Det paradoxala är att bristen i dessa länder beror, till viss del, på Perssons och Löfvens import av "billig" arbetskraft som ska ta hand om oss på ålderdomens höst. Kruxet är att LO inte tillåter dem att fullfölja planen.
 
harry73
Nissens Nissens skrev:
Hmmm, penicillinet borde ligga rätt bra till…
Penicillin mot virusinfektioner?
 
  • Haha
Nils Fermentation
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Det är nog du som läser dåligt, det var en fråga. Varför ska inte en frisk ovaccinerad få operera
Är det någon som har tänkt förbjuda att en frisk ovaccinerad legitimerad läkare med operationskompetens opererar?
Varför ställer du så konstiga frågor?
M mickef skrev:
Man får inte köra buss onykter trots innehav av körkort, men att operera med smitta är ok om man har tagit sprutan?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
harry73 harry73 skrev:
Penicillin mot virusinfektioner?
Nej, hur kom du fram till det?

Det jag kommenterade var meningen:
”Vaccin, i den moderna formen, har funnits i över tvåhundra år och är den läkemedelstyp som har räddat överlägset flest liv.”

Där tror jag penicillin räddat många, sannolikt fler…
 
F
Nissens Nissens skrev:
Hmmm, penicillinet borde ligga rätt bra till…
Som de flesta(?) vet så påverkas virus inte av pencillin..
P Pin skrev:
Tack, det framgick inte av förra inlägget att det även var hennes vilja. Hade ni haft olika viljor hade beslutet kanske varit svårare.
 
F
S SnickareHobb skrev:
Du kanske ska bo i en koja i skogen så slipper du träffa folk och riskera att bli smittad av något.
Där kanske den ovaccinerade bör bo i stället.
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför skrev du då tvärtom tidigare?
Jag har varit skeptisk till arbetskraftsimporten från underutvecklade kulturer och misstänkt att sossarna och miljöpartister har haft en särskild agenda för agerandet. Du bekräftar min tes.
 
  • Haha
  • Wow
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är det någon som har tänkt förbjuda att en frisk ovaccinerad legitimerad läkare med operationskompetens opererar?
Varför ställer du så konstiga frågor?
Den jag svarade antydde att det räckte med vaxpass för att få operera så jag frågade om det räckte eller om man måste vara frisk också, typ.
Ovaxad är inte operabel, vilket som, tydligen.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Jag har varit skeptisk till arbetskraftsimporten från underutvecklade kulturer och misstänkt att sossarna och miljöpartister har haft en särskild agenda för agerandet. Du bekräftar min tes.
Det tror jag knappast att jag har gjort. Man har väl inte haft särskilt mycket arbetskraftsimport från underutvecklade länder utan de flesta kommer ju från rätt utvecklade länder. Hört talas om byggarbetare från Polen?

"underutvecklade kulturer" låter väldigt nedlåtande, bara för att ett land inte är industrialiserat så innebär det inte att deras kultur är underutvecklad utan den kan ändå vara lika utvecklad som Sveriges, om inte mer.
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
Det är ju rätt fascinerande att nära en tredjedel svarar "Jag litar inte på de nya snabbutvecklade och obeprövade vaccinerna" och det har ju även tagits upp i ett antal artiklar nyligen p.g.a. införandet av Coronapass...
Nu kan man knappast kalla vaccinerna för "obeprövade" längre, de har funnits rätt länge nu och runt 40% av jordens befolkning har fått vaccinet; 40%! Över 3,2 miljarder människor!
 
  • Gilla
pmd och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.