Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Det är väl bara och vaccinera sig om man inte har medicinska hinder, vad är problemet med alla bakåtsträvare i detta samhälle.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
R Rkarlsson skrev:
Tror inte de flesta missbrukare började med sjukvården. Samtliga jag känt som valde det skitspåret föll för grupptrycket bland äldre skitvänner.

Dock finns det självklart fall där läkare skriver ut för mycket och starkt morfin till personer med beroendepersonlighet. Träffat på en snubbe som blev missbrukare på morfin. När han inte fick sina tabletter så blev han riktigt sjuk, illamående och svettades extremt för jävligt.
Men hade de brytt sig så hade de ju hjälpt honom och trappa ner och sluta helt. Nu är han död istället.
I USA är det ett stort problem sen många år därför att läkare där alldeles för lättvindigt skrev ut oxikodon i situationer där det hade varit bättre med ibuprofen. paracetamol och liknande.
The opioid epidemic (also known as the opioid crisis) refers to the extensive overuse of opioid medications, both from medical prescriptions and from illegal sources. The epidemic began in the United States in the late 1990s, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), when opioids were increasingly prescribed for pain management and resulted in a rise in overall opioid use throughout subsequent years.[3] Use of opioids constitutes a public health emergency.[4][5][6] The great majority of Americans who use prescription opioids do not believe that they are misusing them.[7]
https://en.wikipedia.org/wiki/Opioid_epidemic_in_the_United_States
 
BirgitS BirgitS skrev:
I USA är det ett stort problem sen många år därför att läkare där alldeles för lättvindigt skrev ut oxikodon i situationer där det hade varit bättre med ibuprofen. paracetamol och liknande.[länk]
Det har jag inte sagt emot. Men vi är inte USA och därmed skrev jag att jag absolut inte tror det är så alls här =)

Läkarna tjänade väl bra på att skriva ut fel läkemedel i usa.

Det har hänt här med. Kompis barn på 3-4 år fick utskrivet riktigt stark morfin som hade tagit kol på ungen, en vaken apotekspersonal stoppade det hela som tur var.
 
  • Gilla
CarVal och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det är så dags att införa vaccinpas oavsett vad det kallas för. Och det har lika lite med söndra och härska att göra som införande körkort för dom som har tagit körkortsprov.
För vissa aktiviteter behöver man helt enkelt en legitimation, vare det sig att köra buss, opererar en hjärna, eler gå på fotboll. Allt är frivilligt och inte diskriminerande.
Man får inte köra buss onykter trots innehav av körkort, men att operera med smitta är ok om man har tagit sprutan?
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
B Berra39 skrev:
Det är väl bara och vaccinera sig om man inte har medicinska hinder, vad är problemet med alla bakåtsträvare i detta samhälle.
Om vi ska prata baktåtsträvare, varför upprepas historien om man inte är bakåtsträvare? Skapa rädsla för att kunna styra folket. Förbjuda preparat som kan fungera för behandling och se till att läkare blir avstängda om de inte följer rekommendationer, detta så att man måste nödgodkänna ett oprövat "vaccin" för att det inte finns något annan känd behandlingsmetod. Detta skapar en sanning hos folket och ingen/få kan stå emot denna enda sanning. Det är som religion, det finns inte EN sanning, bara olika sanningar.
En sanning är att vi alla kommer att dö fysiskt någon gång!
Det jag inte kan förstå är hur man inte kan se detta utan att kalla sig för fundamentalist!
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Man kan ju undra vem det är som inte är seriös.

Löneläget för personalen är helt annat än i Sverige så det är ju inte lätt att jämföra. Men det stora problemet är ju bristen på personal i de länderna. I Sverige har inte anhöriga vandrat runt mellan sjukhusen i jakt på syrgastuber för att kunna ge det till sina anhöriga i hemmen.
Det paradoxala är att bristen i dessa länder beror, till viss del, på Perssons och Löfvens import av "billig" arbetskraft som ska ta hand om oss på ålderdomens höst. Kruxet är att LO inte tillåter dem att fullfölja planen.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
T Texan skrev:
Om vi ska prata baktåtsträvare, varför upprepas historien om man inte är bakåtsträvare? Skapa rädsla för att kunna styra folket. Förbjuda preparat som kan fungera för behandling och se till att läkare blir avstängda om de inte följer rekommendationer, detta så att man måste nödgodkänna ett oprövat "vaccin" för att det inte finns något annan känd behandlingsmetod. Detta skapar en sanning hos folket och ingen/få kan stå emot denna enda sanning. Det är som religion, det finns inte EN sanning, bara olika sanningar.
En sanning är att vi alla kommer att dö fysiskt någon gång!
Det jag inte kan förstå är hur man inte kan se detta utan att kalla sig för fundamentalist!
Du kan inte ha läst hela tråden då du upprepar samma felaktigheter som det bevisat sig vara fel!!!!!
 
  • Gilla
  • Älska
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Du kan inte ha läst hela tråden då du upprepar samma felaktigheter som det bevisat sig vara fel!!!!!
Nej, jag har inte läst hela tråden. Vad är fel menar du? Att det finns mer än en sanning? Att man är fundamentalist om man bara tror på en sanning? Att man förbjudit/förbjuder/mörkar/tystar alternativa sanningar? Eller att vi alla kommer dö fysiskt någon gång?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
T Texan skrev:
Nej, jag har inte läst hela tråden. Vad är fel menar du? Att det finns mer än en sanning? Att man är fundamentalist om man bara tror på en sanning? Att man förbjudit/förbjuder/mörkar/tystar alternativa sanningar? Eller att vi alla kommer dö fysiskt någon gång?
Finns ingen anledning att diskutera med nya som tillkommer i tråden med samma argument som bevisats vara felaktiga.
Om du inte läst vad som skrivits innan så är det ditt problem.
 
  • Gilla
  • Älska
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Det värsta är inte var vi står utan var vi är på väg. Redan på så här kort tid har tonen och fundamentalismen tagit ett grepp om oss. Inte ens dem som är närmast våra barn när vi är på jobb kan följa barnkonventionen när FHM skickar ut nya riktlinjer som ska tolkas och följas på kort tid.

Jag har förbjudit min dotters skola att "vaccinera" henne, hon går första året på gymnasiet inom vård och omsorg. Från dag ett har de tryckt på fördelarna att vara vaccinerad när de ska ut och praktisera för det är inte säkert att man får göra sin praktik ovaccinerad. I nästa mening förklarar man att utan fullgjord praktik så kan man inte få en godkänd utbildning. De flesta barn tar nog inte detta som en positiv upplevelse! När sen skolan tolkat FHM:s rekomendationer klart (veckan innan praktistart) så skickar man ett meddelande till alla elever att alla som inte är fullvaccinerade måste självtesta sig varje morgon innan praktikstart och att detta ska ske utanför skola/praktikplats. Att man inte inser att detta är diskriminerande och strider mot FN:s barnkonvention kan jag inte tolka på något annat sätt än att fundamentalismen nu har tagit ett hårt tag om oss. Det rätta (vilket jag påtalat för skolan) är att alla oavsett om man är vaccinerade/ovaccinerade testas på samma sätt. Det ger dessutom en ännu högre grad av smittskydd eftersom även en vaccinerad person kan smitta någon i sin omgivning.

Utdrag ur barnkonventionen som alla medlemsstater undertecknat att följa:
  • Alla barn är lika mycket värda och har samma rättigheter. Ingen får diskrimineras.
Konventionsstaterna ska vidta alla lämpliga åtgärder för att säkerställa att barnet skyddas mot alla former av diskriminering eller bestraffning på grund av föräldrars, vårdnadshavares eller familjemedlemmars ställning, verksamhet, uttryckta åsikter eller tro.
  • Skolan ska hjälpa barnet att utvecklas och lära barnet om mänskliga rättigheter.
 
  • Gilla
  • Haha
Tsdoesds och 3 till
  • Laddar…
P
S SnickareHobb skrev:
Ja. Men den pågår normalt flera år. Studien på dagens vacciner avslutas ju inte förrän 2023.. Dessutom har studierna uteslutit barn, äldre och alla i riskgrupper.
Vaccinutvecklarna fick en gräddfil av de myndigheter som reglerar vaccin. Utveckling och testning gjordes inte i sekvens, vilket är brukligt, utan delvis parallellt. Alla sådana åtgärder snabbade upp utvecklingen en hel del till fromma för oss alla som därför kunde vaccinera oss ungefär ett år efter pandemiutbrottet. Det har troligen räddat en hel del liv.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P
S SnickareHobb skrev:
Så då behöver dom ingen vård menar du?
Inte mer än vanligt.
 
  • Haha
Berra39
  • Laddar…
P
S SnickareHobb skrev:
Det är nog större risk att bli smittad av någon som är vaccinerad.
Redovisa gärna en beräkning som visar det.
 
  • Gilla
Berra39
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Det får man väl efter en vaccinering också?
Läs det som står i det länkade!
 
P
M mickef skrev:
Och vem finansierar det då?
Vi skattebetalare som vill slippa bli sjuka i covid-19.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.