Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P Pin skrev:
Stämmer, jag tog Sveriges siffror. Men var kommer 95% från?
Det blir det om man räknar som dom uppgifterna kommer från hälsomyndigheterna i England och från ålder 20 år.
 
BirgitS BirgitS skrev:
För läkemedelsföretagen finns ju pengarna i att sälja så mycket medicin som möjligt även om den är verkningslös så av den anledningen borde de ju gilla propagandan kring att använda parasitmedicin mm. Inte tvärtom. Det är kanske du som behöver tänka lite till?
Patentet för ivermectin har ju gått ut vad jag kan läsa mig till så det finns många tillverkare som delar på kakan. Dessutom så är ju vaccintillverkarna fria från ansvar när det gäller vacvinbiverkningar medans de för andra läkemedel kan bli stämda för biverkningar. Så de kränger nog hellre vaccin än ivermectin.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
S Surly skrev:
Patentet för ivermectin har ju gått ut vad jag kan läsa mig till så det finns många tillverkare som delar på kakan. Dessutom så är ju vaccintillverkarna fria från ansvar när det gäller vacvinbiverkningar medans de för andra läkemedel kan bli stämda för biverkningar. Så de kränger nog hellre vaccin än ivermectin.
Självklart.
Dessutom har skattebetalarna stått för fiolerna. Happy days, are here again.

Staffans
 
R
S Surly skrev:
Patentet för ivermectin har ju gått ut vad jag kan läsa mig till så det finns många tillverkare som delar på kakan. Dessutom så är ju vaccintillverkarna fria från ansvar när det gäller vacvinbiverkningar medans de för andra läkemedel kan bli stämda för biverkningar. Så de kränger nog hellre vaccin än ivermectin.
Det är väl bara AstraZeneca som har ansvarsfrihet, och då bara i EU? Detta för att de sänkte priset ordentligt. Så det argumentet köper jag inte.

Dessutom är det väl så enkelt att det inte finns några kliniska studier som visar att ivermectin fungerar mot corona, medans det finns flera som visar att vaccinen gör det. I vaccinens fall INNAN sjukdom.

Om man inte förkastar den vetenskapliga metoden så finns det m.a.o. bara ett logiskt val att göra mellan dessa två: vaccin.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Självklart.
Dessutom har skattebetalarna stått för fiolerna. Happy days, are here again.

Staffans
Ja, du får köpa på dig lite läkemedelsaktier så att du får del av kakan. :)
 
  • Haha
BirgitS
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Jag menar att den officiella statistiken från UK inte stämmer med någon vaccinationsgrad på 95% för befolkningen.

Om du inte kan sätta det i ett sammanhang så kanske du kan tala om hur långt in i programmet de pratade om detta för det känns mer och mer som att du missuppfattar något.

timmelstad timmelstad skrev:
Jag menar att den officiella statistiken från UK inte stämmer med någon vaccinationsgrad på 95% för befolkningen.

Om du inte kan sätta det i ett sammanhang så kanske du kan tala om hur långt in i programmet de pratade om detta för det känns mer och mer som att du
Är det något problem att du inte själv kan titta på programmet?Eller ringa och prata med honom?Börjar misstänka att en del här vill inte höra sanningen om det inte faller en i smaken.
 
Redigerat:
KristinaRT
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Till och med så snabbt. Då faller det argumentet också.

Staffans
Jag jobbade i det garaget. Det var en nödlösning där individer kunde vistas under några timmar i väntan på bedömning och beslut. Inte en vårdavdelning.
Det var en bastu på sommaren, frys på vintern (trots element). Enda övervakningen var en saturationsmätare på fingret. Det användes så lite som möjligt och är nu borttaget.
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
F
F frasen_36 skrev:
Det var inte enbart A-traktorer jag avsåg (även om många är det) men när man sitter i knä på varann under färd är det inte lagligt och idiotiskt ur smittosynpunkt.
I en A-traktor är det visst tillåtet att bunta ihop flera i knät på varandra i passagerarsätet.
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Ja, du får köpa på dig lite läkemedelsaktier så att du får del av kakan. :)
Nu, är det nog för sent. Synd, att du som kan se in i framtiden, inte sade det för två år sedan.

Staffans
 
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Du konstaterade väl tidigare i somras, liksom förra sommaren, att unga vuxna trängdes på uteserveringarna. De var ju med mycket stor sannolikhet ovaccinerade under sommaren för samtliga lär ju knappast ha varit vaccinerad sjukvårds- och omsorgspersonal. Alltså har du själv skrivit att att ovaccinerade inte är försiktiga.
Det var många bilder med zoomobjektiv tagen på distans, som gör att det såg ut som trängsel. I verkligheten höll man oftast bra distans och satt bara i närheten av sitt eget sällskap.
 
F fsn skrev:
Gör det, kör på bara för fan, helt rätt.... [länk]
Helt rätt och dom som ligger på intensiven nu som är fullvavaccinerade ska betala sina egna kostnader dom med.
 
  • Älska
Staffans2000
  • Laddar…
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har uppfattat det som att man möjligen kan jämföra de tre influensatyperna A, B och C med SARS, MERS och Covid-19. Men influensavarianterna som A/Guangdong-Maonan/SWL1536/2019 och A/Hong Kong/2671/2019 (förra årets vaccin mot typ A) mer är i nivå med covidvarianterna alfa och beta. Har du någon bra sida där jag kan läsa mer om jämförelser på den nivån? Du verkar ju ha läst mer någonstans.

Det är väl inte fråga om att lägga ord i din mun utan att vi tydligen menar olika saker med samma ord.
Nu är ju skillnaden mellan ursprungs covid19, alpha, delta, mm inte så stor. Knappt att man kan jämföra det med de undervarianterna vid influensaviruset. Har man antikroppar mot den ena, funkar det än så länge hyfsad bra mot de andra. Visst kan det komma andra typer eller varianter som är så annorlunda att det inte längre gäller.
Men hur stor är risken att det kommer att hända nu genom mutation i människor?

vad jag har förstått var den stora oron med influensan att det skulle komma en ny variant efter att ha muterat i ett vårddjur till något vi inte känner igen, och samma risk finns såklart också för corona, men det verkar inte hända så ofta att vi får en ny farlig covidvariant. Det är i alla fall ingenting jag ska oroa mig för i nuläget.

Men visst kan man använda det för att skrämma upp folk så att de tar sin vaccinspruta är det väl bra enligt vissa (bl a läkemedelsindustrin)
 
BirgitS
S Surly skrev:
Patentet för ivermectin har ju gått ut vad jag kan läsa mig till så det finns många tillverkare som delar på kakan.
Men det är ju jättebra för ett bolag i alla fall med något som många personer vill för jämnan i förebyggande syfte, precis som för alla som tillverkar kosttillskott fast det finns flera sådana företag.

S Surly skrev:
Dessutom så är ju vaccintillverkarna fria från ansvar när det gäller vacvinbiverkningar medans de för andra läkemedel kan bli stämda för biverkningar.
Nej, i Sverige gäller läkemedelsförsäkringen samtliga covidvacciner och andra läkemedel, så det går inte att stämma ett läkemedelsbolag pga. biverkningar så lätt. Läkemedelsförsäkringen betalas av läkemedelsbolagen. Du verkar ha missförstått hur det fungerar i Sverige.

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Självklart.
Dessutom har skattebetalarna stått för fiolerna. Happy days, are here again.

Staffans
Och vem hade du trott ska betala för ivermectin, det lär ju bli skattebetalarna det också. För att inte tala om de höga sjukhuskostnaderna när någon överdoserar för säkerhets skull och måste läggas in på sjukhus.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
harry73 harry73 skrev:
Det var många bilder med zoomobjektiv tagen på distans, som gör att det såg ut som trängsel. I verkligheten höll man oftast bra distans och satt bara i närheten av sitt eget sällskap.
Nu såg väl Staffans2000 det med egna ögon när han vandrade genom Göteborg.

Det skyddar inte så bra mot smittspridning när ett gäng kompisar sitter ihop vid ett restaurangbord och några dagar senare så sitter en (smittad) person från det sällskapet vid ett annat bord tillsammans med andra kompisar. Viruset har ju spridits bra i åldern 18-29 år under sommaren.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.