Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Att satsa på något innebär att man ökar pengarna som går dit. Landstingsskatten går nästan bara till två saker, vård och kollektivtrafik. Ska man satsa pengar på vården måste man alltså antingen öka landstingsskatten eller dra in på pengarna till kollektivtrafiken.
Det stämmer om man har hög grad av effektivitet i verksamheten, något man verkligen kan ifrågasätta i dagens landsting.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Jag misstänkte väl att möjligheten att kritisera vaccineringen begränsades till saklig information om biverkningar.
Du verkar ha missat orden "t.ex." så läs en gång till.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Du måste börja lära dig förstå vad folk skriver. Ämnet som togs upp var om man ska vaccinera barn eller inte.Proffessor säger att 95% bland dom VUXNA Som är vaccinerade så menar att vaccinet hjälper bra mot att inte bli svårt sjuk men dåligt när det gäller smittspridningen så jag varken hörde eller fattade fel och stämmer bra med vad han säger och det är därför siffror blir så höga.Han kan ju inte ta med barn som inte är vuxna och i min värld är inte 15-19 vuxna och det han poängterade VUXNA.
Det blir tokigt om bara kör sitt eget race utan ha sett programmet.
PS: Bara att du säger Storbritannien visar att du har varken sett programmet eller läst mitt inlägg.han nämnde inte Storbritannien överhuvudtaget utan pratade om England.
Det är enligt dagens officiella statistik ca 69 % av den vuxna befolkningen i Storbrittanien som fått minst en spruta vaccin. De allra flesta har fått AZ:s vaccin.

Vilka 95 % är det snackar om?

95 % av vad?

Kan det vara så att du misstolkat något?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
F fridde skrev:
Det stämmer om man har hög grad av effektivitet i verksamheten, något man verkligen kan ifrågasätta i dagens landsting.
Men då faller det i alla fall tillbaks på de röstberättigade som har valt politiken.

Jag ser t.ex. ofta missnöje i byggahus-trådar om att bygglovsärenden och annat inte hanteras exakt likadant över hela landet. Lösningen på det är mer byråkrati och inte mindre, alltså mer regler och mer detaljerade regler.

Samma sak när det gäller vård, många vill ha statlig vård för att vården ska bli likadan över hela landet, men enda sättet att få mer lika vård är mer byråkrati och mer formulär som ska fyllas i av sjukvårdspersonalen, mer uppföljning så att någon centralt kan tillrättavisa någon att nu gjorde du fel så ska man inte göra. Ska byråkratin minska får man acceptera att dödligheten efter t.ex. hjärtinfarkt är lägre i en del av landet än i en annan och att ingen gör något åt att förbättra där det är sämre.
 
  • Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Om du inte kan belägga det så kan du m.a.o. inte svara på frågorna. Att bara hitta på något är förvisso ett svar rent grammatiskt men det är väl inte den nivån du vill hålla?

Jag noterar att det inte är första gången du dragit till med något som du sedan erkänt är en ren gissning. Det är ju bra att du erkänner att du gissade, men det för inte direkt debatten framåt :thumbdown:
Det finns medel mot Covid i klinisk test vars ursprungspatent har löpt ut men naturligtvis förnyas med nytt patent. Det finns vacciner som inte fungerar men lanseras över hela jorden. Inte konstigt att konspiratörer har fått något att bita i. Jag vet inte hur den här "debatten" ska kunna föras framåt, har du nån idé?
 
BirgitS
M mickef skrev:
Det finns medel mot Covid i klinisk test vars ursprungspatent har löpt ut men naturligtvis förnyas med nytt patent. Det finns vacciner som inte fungerar men lanseras över hela jorden. Inte konstigt att konspiratörer har fått något att bita i. Jag vet inte hur den här "debatten" ska kunna föras framåt, har du nån idé?
Vilka medel och var finns det information om de kliniska studierna?
Vilka patent?
Hur kan man förnya ett gammalt läkemedel med ett nytt patent?
Vad är det för vacciner som inte fungerar men lanseras?
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Lite sent svar men biverkningar vid vaccinering fick vad jag vet vårdpersonal inom den region jag arbetar inom fylla i själv via Läkemedelsverket, fanns bra guider o det har återrapporterats. De jag känner har haft feber frossa eller ännu lättare saker en kort tid, inget anmärkningsvärt. Många har knappt kännt något.
 
  • Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vilka medel och var finns det information om de kliniska studierna?
Vilka patent?
Hur kan man förnya ett gammalt läkemedel med ett nytt patent?
Vad är det för vacciner som inte fungerar men lanseras?
En länk i #3705
Patentet för medicinen i fråga.
Ett nytt användningsområde kanske.
Alla Covidmediciner jag har hört talas om.
 
  • Haha
remrag
  • Laddar…
K
Om man bryr sig om andra runt sig så tar man vaccinet.
 
  • Gilla
  • Haha
remrag och 6 till
  • Laddar…
Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
Om man bryr sig om andra runt sig så tar man vaccinet.
Eller, tvärs om. Det får framtiden utvisa.

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Eller, tvärs om. Det får framtiden utvisa.

Staffans
Det krävs ändå imponerande hjärngymnastik att få det till det solidariska alternativet att avstå vaccin (y)
 
  • Gilla
Abies koreana och 7 till
  • Laddar…
K
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Eller, tvärs om. Det får framtiden utvisa.

Staffans
Knappast
 
harry73
K Krille_90_ skrev:
Om man bryr sig om andra runt sig så tar man vaccinet.
Vill bara poängtera än gång till: detta är tråden där ovaccinerade förklarar varför ee inte vaccinera sig, och inte tråden där vaccinerade förklarar varför man ska vaccinera sig
 
  • Älska
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Det är enligt dagens officiella statistik ca 69 % av den vuxna befolkningen i Storbrittanien som fått minst en spruta vaccin. De allra flesta har fått AZ:s vaccin.

Vilka 95 % är det snackar om?

95 % av vad?

Kan det vara så att du misstolkat något?
Jösses 88.8% + 16 år har fått sin första dos och 80.1% har fått 2 dosen. Titta på programmet.Senaste uppdatering för 3 timmar för ENGLAND titta på diagrammen så står det +16 år och då är man inte vuxen så hans uppgifter stämmer med 95%
 
Redigerat:
BirgitS
M mickef skrev:
En länk i #3705
Patentet för medicinen i fråga.
Ett nytt användningsområde kanske.
Alla Covidmediciner jag har hört talas om.
Ivermectin alltså. På sidan https://www.clinicaltrials.gov/ct2/...ectin&cntry=&state=&city=&dist=&Search=Search står det att några studier är klara. Vad kom de fram till?

Anser du att coronavirus är en parasit?

Nej, så lätt kan man inte förnya läkemedelspatent. Ett patent är knutet till hur något är konstruerat, fungerar eller liknande och inte vad det används till.

Covidvaccinerna räddade tusentals liv bara i Sverige i våras så de fungerar ju uppenbarligen. Likaså de läkemedel som används till covidpatienter på sjukhus. T.ex. propplösande medicin är standard eftersom det har visat sig ha väldigt god effekt. Du verkar inte ha hört talas om mycket.
 
  • Gilla
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.