Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
M mickef skrev:
Det blir tydligen värre och värre trots vaccinering. Var ska detta sluta?
Tänk på att smittspridning till ovaccinerade även kan kan göras i andra länder, men att sedan vården i Sverige får hantera sjukdomen, finns smittspårning som visat på det.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
A AndersS skrev:
Och vad avser du med det, gillar du inte fakta i länken gällande ovaccinerade:crysmile:
Det är två helt olika frågor. Du fegar ur, genom att prata om något annat. Så, ja. Du är fortfarande en fegis.

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Uppenbarligen kan jag inte förstå vad du menar. Jag hoppas att någon annan kan det.

Man räknas som vuxen när man fyller 18 år både i Sverige och i England.
Men titta då på programmet hur svårt är det?
Du skrev från 15-19 och den gruppen menar naturligtvis inte.
Hoppas du inte tar illa upp och forsätt med att ta fram uppgifter och fakta för det är du duktig på även fast vi kanske inte är helt överens :D
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det blir värre för att det kommer nya varianter särskilt från länder med hög smittspridning. Beta, gamma, delta och my har samtliga uppstått i länder med hög smittspridning.

Om vaccintäckningen vore högre i Sverige så skulle smittspridningen gå ned och färre hamna på sjukhus. Så du drar ju fel slutsats. Vaccineringen räddade ju flera tusen liv under tredje vågen i Sverige.
Håller du med eller inte?
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Såja. Stilla sig!
Konstigt att inte även du tycker att det vore intressant att förstå hur selekteringen rent praktiskt skall gå till? Eller har jag bara råkat trampa på en öm tå?
Vilka skall selekteras? Skall skatebordolyckor medtas, men inte cykelditon? Åldersgräns? Könssjukdommar? Skall just deras eget beteende undantas? Frågorna är oändligt mång, men svaren NOLL.
För mig ser det ut att bli en omöjlig uppgift eftersom vi alla på ett eller annat vis utsätter oss för onödiga risker titt som tätt.

Staffans
Nej, jag tycker det är mycket ointressant eftersom det inte kommer att bli så.
 
  • Haha
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Tänk på att smittspridning till ovaccinerade även kan kan göras i andra länder, men att sedan vården i Sverige får hantera sjukdomen, finns smittspårning som visat på det.
Även vaccinerade
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Men titta då på programmet hur svårt är det?
Det hjälper nog inte att titta på programmet när jag inte förstår dina meningar.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det hjälper nog inte att titta på programmet när jag inte förstår dina meningar.
Fast den lättaste lösningen kanske är att titta på programmet så du kan bilda dig en egen uppfattning.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Håller du med eller inte?
Om det kommer att bli värre och värre framöver är det ingen som vet eftersom ingen vet hur hög vaccinationstäckningen kommer att bli, hur folk kommer att bete sig osv.

Däremot är det ju klart att det hade varit mycket värre nu om inte en stor del av befolkningen hade varit vaccinerade. Så tack vare vaccineringen är det nu bättre än det hade varit utan den.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det är två helt olika frågor. Du fegar ur, genom att prata om något annat. Så, ja. Du är fortfarande en fegis.

Staffans
Japp, då är jag det:crysmile: men tillräckligt modig att jag fick andra sprutan för tre-fyra månader sedan.:rofl:
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
M mickef skrev:
Även vaccinerade
Men lejonparten på IVA idag är de ovaccinerade.;)
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Även vaccinerade
Fast det har man ju sett under sommaren att det är ovaccinerade unga vuxna som har kommit tillbaks och varit smittade efter att ha festat på nattklubbar och liknande i Spanien, Grekland mm.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Inget konstigt att det blir värre och värre. Titta på staplarna att varje land som börja öppna up så sprider sig smittan och det beror inte på vaccinet utan folk börjar samlas i större grupper och är mer oförsiktigt. Skulle folk vaccinera sig och börja hålla avstånd men framförallt inte vistas ute bland folk när man är sjuk vi ha en chans men som det är nu går det inte.
Din slutmening finns det nog ingen som argumenterar emot. Men skillnaden i oförsiktighet mot förra året står nog möjligen vaccinanterna för.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
/QUOTE]
A AndersS skrev:
Japp, då är jag det:crysmile: men tillräckligt modig att jag fick andra sprutan för tre-fyra månader sedan.:rofl:
Nu smiter du igen. Om du inte kan se någon fara med vaccineringen, krävs inget mod alls. Så det passar dig perfekt.

Staffans
 
M mickef skrev:
Din slutmening finns det nog ingen som argumenterar emot. Men skillnaden i oförsiktighet mot förra året står nog möjligen vaccinanterna för.
Och de som drabbas är de som inte vaccinerar sig, vilket visar på vaccinets nytta utifrån vilka som nu kommer kommer till IVA.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.